handdator

Visa fullständig version : Nödingepiraterna presenterar sig!

Ketchupman
2009-06-02, 21:48
Då var det dags för Nödinge (Ale kommun) att presentera sig.

Hittade ingen tråd för Ale kommun, skulle vara trevligt om kommunledaren tittade förbi, för det är inte jag.

Mitt namn är Mattias Bood, är 18 år och bor i Nödinge. Jag och min umgängeskrets är såklart pirater hela bunten.

Gillar att kunna använda datorn helt fritt på alla sätt och vis. Tekniken skall göra det enklare för oss, det skall öka friheten hos individen, inte begränsa denne.

Har varit medlem/aktivist sedan media-explosionen i april. Kan inte annat göra än att älska detta parti. Så därför tänkte jag att det var dags att engagera sig lite. Har tänkt att stå utanför vallokalen Vitklövergatan 1, Ale gymnasiums matsal och se lite glad ut och dela ut valsedlar.

mvh mattias "ketchupman" bood.

Oldtimer
2009-06-03, 06:02
(tråden flyttad till valkrets 18)

Kenvase
2009-06-03, 06:15
Jättebra!! Har du några funderingar så får du höra av dig. I första hand till din kommunledare men det går bra med mig med. Se till att boka dig på http://valsedlar.piratpartiet.se så vi vet vem som står var :)

Drakvakt
2009-06-06, 10:48
Mitt namn är Jens Larsson och jag är vice kommunledare för Ale kommun.

Jag har varit pirat sedan min commandore 64 blev inköpt och sedan dess har mitt liv gått i teknikens tecken. Gick på Ale gymnasium på Elektronik och datorkommunikations-linjen och gick vidare till dataingenjör på Karlstad universitet. Jag räknar mig själv som en av de första i internetgenerationen eftersom jag gick på högstadiet då jag fick min första internetuppkoppling, via ett 14400 boud modem. Mycket har hänt sedan dess, men en sak är jag säker på:

Den som har mest elektronik när hon dör vinner kanske inte, men hon har roligast på resan dit.