handdator

Visa fullständig version : Pirattitlar

Per Flensburg
2009-06-05, 00:27
Jag är alldeles ny här och är mycket fascinerad av den fantastiska aktiviteten och det fungerande IT-systemet! Det sista är man inte van vid, i mitt ordinarie parti (mp) hittar man post från 2001 eller så! Chat eller forum finns inte, däremot ett kalendarium i pdf-format :w00t:

Men det är en sak jag undrar över och det är "titlarna" typ "segelhissare", "utsikt", "piratadmiral" som står vid namnet. Var hittar man historien bakom dem?

Per Flensburg
2009-06-05, 00:29
Ha, det skulle jag inte ha skrivit! Att IT-systemet fungerade! Jag har varit med i flera timmar, har aktiverat mig på forumet, lagt in foto och allting! Men det kom inte upp här! Jag var inte ens partimedlem! Men det blir väl bättre sedan!

dansve
2009-06-05, 03:07
Hej Per!

Nja, vissa funktioner på forumet fungerar inte som de ska tyvärr. Du måste använda IFcode-taggarna och länka till en bild som ligger på en server. Om du går in på pirateweb.net och anger ditt forumnick som "Forum handle" kommer det stå att du är medlem.

Lycka till! :)

Björn Felten
2009-06-05, 09:57
Per Flensburg (2009-Jun-05)lagt in foto och allting! Men det kom inte upp här!

Om det är fotot i vänsterrutan du avser, så kallas det "avatar". Så i din Control Panel får du alltså klicka på Edit Avatar under Your Profile i vänstra menyn. Där kan du sedan välja om du vill länka till en bild som redan finns på nätet, eller om du vill ladda upp en bild (Upload Image -> Bläddra) direkt till forumets server.

Vad Edit Personal Photo, som jag misstänker att du valde, fyller för funktion har jag faktiskt ingen aning om.

Per Flensburg
2009-06-06, 12:03
Tack Björn! Nu finns jag! ;)

Björn Felten
2009-06-06, 12:15
Per Flensburg (2009-Jun-06)Tack Björn! Nu finns jag! ;)

Jag ser det. Alltid lika trevligt att få ett ansikte att gå ihop med namnet. Och jag är alltid lika glad när jag kan hjälpa till med något.