handdator

Visa fullständig version : Bidrag till Hybris skivbolag, http://www.hybrism.com/

Urban Sundström
2006-04-23, 12:48
Hej !

Jag gick in på deras hemsida och hittade följande text:

What´s our take on Mp3 and donations?

The so called music ’biz’ have changed. Hybris and our artist are very much a part of this change.

We do not regard downloading music as a crime or morally unjust. We encourage the behaviour of downloading music, and doing it without paying for it is not a bad thing. In our world, people love music - and we will never stand in-between lovers.

But now we give you who download music from Hybris' artists a chance to show them your support. Our hope is that you will donate a little amount for your favorite downloaded song, so that the artist can continue making the music we all want to hear. How small or big the amount of your donation should be is of course your choice. If you contribute, Hybris and the artists will salute you!

http://www.hybrism.com/3/index.php

Jag skänkte 10 Euro via PayPal av ren glädje. Ett svenskt skivbolag som har denna insikt bör stödjas. Jag skrev "Bidrag från en medlem i Piratpartiet" i min kommentar i PayPal-meddelandet. Vore kul om de känner stöd i sitt arbete.

Hälsn. Urban

G-Man
2006-04-23, 15:07
iden är bra, men jag ser den gjärna riktad direk till artisten jag vill skänka till.

tex inte till petter och gjärna till jason diakité som exempel...

Urban Sundström
2006-04-23, 15:09
Självklart kan du stödja artisten. Det är bara att skriva namnet på artisten som ditt bidrag ska gå till. Om man bara rent generellt vill stödja alla artisterna på skivbolaget Hybris så skriver man det. Det gjorde jag.

Richie
2006-04-23, 16:38
Jag köpte en näve skivor av dem förra veckan och avrundade rejält uppåt - tömde Paypalkontot. :-)

Henrik Rydberg
2006-04-24, 12:51
Hybris:

Ett bolag som fattar att kunden (användaren) bestämmer vad han/hon finansierar.

(OK, Det finns fall då man måste betala skatt mm.)

Vissa bolag verkar tro att man kan tvinga kunden (användaren) att betala.

Man kan bara förtjäna att få betalt om man hjälper sina kunder. Om man inte hjälper sina kunder kommer de sluta att vara ens kunder.