handdator

Visa fullständig version : Ny stolt medlem!

Mr_Music
2006-01-03, 17:41
Jag är precis nybliven medlem!

Jag är dessutom väldigt stolt över det och skall berätta för alla jag känner! :D

Ytterligare funderar jag på att höra av mig till det parti jag röstat på i förra valet att jag tänker överge dem detta år för att dom inte tar tag i det jag tycker är viktigt.

Jag tycker att detta är ett underbart sätt att starta det nya året! :hehe:

Tack för att ni vågade ta initiativet! :)

Är du också ny medlem?

Berätta snabbt om dig själv och om varför du blev medlem i piratpartiet.

*glömde o skriva musiker, musiken distribueras gratis*

Twilight_Zound
2006-01-03, 17:53
35 man, tvåbarnsfar, musikproducent (OBS: GRATIS att ladda hem)

Länk i Signaturen

benkeman
2006-01-03, 18:28
Hej! Jag är nybliven (betalande) medlem. 30 år gammalkillestuderande inom medievetenskap och energisk erfareninternetdebattör inom politiska frågor. Detta parti är den första seriösa utmanaren av den åsiktspolis som finns idag ochsålunda finns möjligheten att jag engagerar mig rejält för att se en bättring på den politiska arenan i Sverige idag. Nätet hemma är segt för närvarande men jag minns många glada dagar på Ancient Spirit där jag en gång i tiden tillhörde de mest aktiva skribenterna i Mainchatten.

B-Man

austlich
2006-01-03, 18:47
Nybliven medlem. 19 år gammal, finner politik intressant och detta är det första partiet som verkligen tar tag i denna frågan om upphovsrätt som gjort en stor del av befolkningen kriminella. Det var anledningen till att jag gick med. Varit lite smått aktiv inom Muf innan men det var någotår sedan.

Timmyy
2006-01-04, 00:13
18årig gymnasiestudent från Örebro. Gick med främst för att jag gillar initiativet skarpt och inte har någon lust att vara kriminell i resten av mitt liv.

Kenny Andersson
2006-01-04, 00:32
17 årig kille som fyller 18 efter valet (Synd)... Går IT på gymnasiet. Även om jag inte kan rösta vid valet så ska jag få så många andra att rösta på partiet. Vill även ha hand om det komunala i Värnamo och Växjö området. Och kommer att försöka satsa en hel del för partiet.

Tobias Ljungström
2006-01-04, 02:07
19 år, gör för tillfället värnplikten i Skövde. Tycker inte politik är intressant alls, förutom ett område, vilket naturligtvis gör detta parti till något mycket välkommet. Jag är glad att dessa faktiskt väldigt viktiga frågor nu får en bra chans att lyftas upp och jag kommer troligtvis rösta på PP i valet.

kamikazeb
2006-01-04, 03:23
Ny, 16 man(lol)

Bor i Sthlm,

Har fildelat så länge jag kan minnas :)

Ska börja snacka med samtliga vänner över 18 om partiet.

Christian Göransson
2006-01-04, 03:34
Christian Göransson Här

24 åring från Skåne som tror på normalt och fritt tolkande samhälle utan storförretags egna lagar som inte främjar mäniskans utveckling och ser detta som en möjlighet att göra sin röst hörd av det mörka mssan som inte uttalar sig eller vet var och hur man skall uttrycka sig där igenom mig själv men man måste ju börja ngnstanns och varför inte där jag kan hitta en gemensam åsikt utan att fördömma mina andra som ligger över hela politk skaran....

hmm detta verkar kunna bli långt är det ngt ni undrar tvecka inte å fråga

FuriosD
2006-01-04, 03:47
Mattias Karlsson, 16

tänkte bara introducera mig lite granna.

Har varit pirat under några år nu, och uppskattar det väldigt mycket.

Men som synd är kommer Nissar och försöker stoppa oss med sina otroligt löjliga försök!

Men det kommer som de märks inte att fungera på lång tid, eller aldrig förhoppningsvis!

oops, vart inte så mycket introduktion det där du :)

SilkwormV
2006-01-04, 07:51
Hejhej!

En Pirat från värmland anmäler sej hörmed gladeligen!

Blev så jävla glad när jag såg en notis i aftonbladet om PP.....Wunderbar!

Bara inte nått jävla klappträ lyckas stänga denna sida, skulle med mycket nöje betala en slant för en framtida medlemstidning, eller kanske lite mer seriöst, ett medlemsmail =)

Frågan är; finns det dekaler eller likande man kan köpa för att stödja vårt parti?

Tacksam för svar

Hoppas att det här går bra nu, och att vi kommer över 4% spärren...

//SilkWormV

Rotor
2006-01-04, 08:22
Ännu en anmäler sig för tjänstgöring!

Gymnasiestuderande från göteborg som tänkte lägga blankröst i valet men nu har fått nytt hopp ^^

Joakim
2006-01-04, 09:51
23 årig Göteborgare som betalt in medlemsavgiften och hoppas på det bästa för PP i valet.

Pluggar till systemvetare och stör mig på enfalden inom IT-branschen att inte vilja ta några kliv åt friare tankar.

WarSpaz
2006-01-04, 12:02
18årig (19 år inom en vecka) IT-studerande (IT-programmering) i Värnamo men själv är jag bosatt i Anderstorp.

Spelar i bandet The last serenade och har där rollen som gitarrist. Vi skall förhoppningsvis snart spela in en demo i en ordentlig studio istället för att sitta hemma hos mig och min halvbra utrustning.

Skall studera vidare i göteborg till hösten då jag gått klart gymnasiet. Kanske skall ta ett sabbatsår innan jag studerar vidare men då kanske man får avsmak för skolan vilket kanske inte vore så bra.

Har varit pirat sedan många år tillbaka. På den tiden snackade man fortfarande megabyte och inte gigabyte/terabyte :)

PoH
2006-01-04, 14:02
Ohoj kapten!

25+-åring här, som till vardags "producerar immateriella värden", men som i form av privatperson är orolig i första hand för att den immateriella rätten under senare år har utvidgats (patent på gener etc), och funderar på hur lång tid det skulle ta - om vi inte lägger i bromsen - innan vi ser exempelvis:

1) Patent på "hälsofrämjande gener". Vill inte ens tänka på användningsområden...

2) Patent på programmeringstekniker, snarare än enskilda program. (Tror själv mycket på AI och olika former av evolutionära algoritmer och allt vad det heter, så jag är glad att de idéerna kom innan programvarupatent. (Hoppas ivf att de inte är patenterade! :ermm: ))

3) Upphovsrätt för (natur)vetenskapliga teorier och metoder...

Vetenskapen borde förresten kunna fungera som en inspirationskälla - man har fått till en fantastisk utveckling utan att en forskare måste betala licenspengar för att få använda någon annan forskares idé.

Därför anser jag att upphovsrätt och patent måste de arbetas om från grunden. Det återstår att se hur mycket av dem som blir kvar.

I andra hand oroar jag mig för (fast det egentligen är ännu viktigare) den alltmer urholkade personliga integriteten....

Nattmusan
2006-01-04, 14:19
Är tjej, pirat, författare, och dessutom myndig. Del av anledningen att jag är här är svårigheten för mej att få mina noveller publicerade. Det jag kommer slåss för, med näbbar, klor och käft är rätten att få ha mitt namn på mina verk, och att kunna skriva och ge ut vad jag faktiskt vill skriva och ge ut, vad bokförlagstyckarna än anser är publicerbart. Jag tycker inte att 'kultur' enbart ska vara sånt det går att få betalt för. Jag har skrivit utan ett öre i pröjs, och är redo för drabbning.

Gargamelo
2006-01-04, 17:36
Gabriel, 26 år, jobbat i Telia 7 år, nätövervakare i Telias NOC.

Inte politiskt aktiv.

Inga partier som hittils intresserat mig förrens nu ;)

Intresserar mig för många av sakfrågorna här.

Inget jag direkt skulle skämmas för att försöka få röster till.

kayz0r
2006-01-04, 18:36
Kay. 17år(blir 18 efter valet)

Studerande vid Industriprogrammet, andra ring

Jag blev medlem här, och betalade för mig för att jag anser

att detta parti står för vad jag tycker, och för att inga andra

partier intresserar mig, jag hatar politik och allt det hör till.

Men när detta snurrade igång så vet jag att jag iaf kommer

att rösta, år efter år osv.

tjing

c-man
2006-01-04, 23:31
35 år, Man, gift, 3-barnsfar.

Programmerar freeware när jag programmerar.

Kör open-source när det är möjligt.

Fildelar både piratgrejjer och annat.

zim007
2006-01-04, 23:57
Emil är namnet och 23 år gammal.bori YstadStuderar på komvux. varit politiskt aktiv i luf och fp innan men jag passade aldrig in där.Jag jobbade med Emu-kampanjen o var alltiallo i malmö. fixade lite saker o likande...Ser framemot när allt börjar bli klart för att komma ut o kampanja om PP och vad PP vill..eller att fixa saker runt. Ni(ledningen)väljer var ni behöver mig..

IceBlade
2006-01-05, 16:01
Hej,

jag är en pirat på 16 år vid namn Mårten som bor i Stockholm och jag är emot copyright så ni får gärna göra vad ni vill men det som jag har skapat.

Alexander
2006-01-05, 16:05
hej hej, alexander heter jag och bor i gbg, röstade ytterst motvilligt i förra valet, för jag visste att dom bara ljög i sina löften ändå. och klart jag fick rätt.

jag har alltid piratkopierat, alla jag känner har alltid gort det, utan att kopiera program, spel och senare musik och filmer HELATIDEN skulle jag inte ha lärt mej ett skvatt om datorer förren i gymnasiet, aldeless försent.

jag tänker även sluta använda mobiltelefon när data retention går igenom (om).

dev/null
2006-01-05, 23:49
35 årig STIM-ansluten musiker som aldrig fått ersättning för den s k kassettersättningen. Utan fildelning och distribution av musik via Internet inte hade gett oss möjlighet att hamna på års bästa listan på radiostationer i det stora landet i väst inom den genre vi repesenterar.

Fildelning har för vår del gett oss mer än publicitet och skivbolagetkontakter i Sverige. Off-topic men ändå. :)

Rheo
2006-01-07, 00:26
Aj aj pirater!

Jag ar en 18-arig kille som agnar min fritid at programmering i C, C++ och PHP. Jag ar trott pa att aven de flesta fildelare tror att de "stjal" fran artister/manniskor och inte skivbolag nar de inte koper DRM-skadad plast. Jag ar glad nu att slippa lagga min rost pa tomma loften med allvarliga bieffekter.

Fahrenheit451
2006-01-07, 03:03
Ny här!

Har länge gått och tyckt de mänskliga värdena i samhället helt är borta. Politikerna arbetar inte för den enskilda människan längre och jag tycker demokratin har gått förlorad för länge sen. Jag är 40 år gammal och bor och lever i Norrköping. Jag vill ha en revolution där vi kastar ner 40-talisterna från tronen, för det är nog ganska många sådana. Det viktigaste för mig är att få tillbaka vår intregritet och vår demokrati så att vi kan skapa ett samhälle där människor tillåts att må bra, inte känna sig nertryckta. I detta arbete mot en sann demokrati är upphovsrätten en av kärnfrågorna som ska ut i ljuset. En annan tycker jag är att alla ska ha samma värde, inte bara som det är nu, politikerna säger så bara för att det är politiskt korrekt att säga så, utan det ska vara så. Det innebär också att monarkin ska bort,då detta sänder helt fel signaler till allmänheten.

capzyL
2006-01-07, 16:23
Yaharr!

19 årig student som går på ett program med IT inriktning i Örebro.

Har varit måttligt politiskt intresserad men inget parti har dragit mitt intresse innan detta.

Gerry Andersson
2006-01-08, 17:33
Hej, jag är 19, bor utanför Helsingborg. Jag är främst väldigt orolig över att storebror kommer springande vid horisonten...

alexzander
2006-01-09, 13:34
jaha och vaf*n ska jag skriva här då?...*tänker*

Jag bor i Våsterås

och jag älskar "Grand Theft Auto" -spelen, Jag är aktiv på forumen

http://www.gtasajten.com/ GTAsajten.com

http://www.gtaforums.com/ GtaForums.com

http://www.gta-sweden.com/ Gta-Sweden.com

http://www.beffo.se/friberg/forum/ RIS - Rock I Sverige Forum

och kanske detta också...

plask
2006-01-10, 06:55
Fredrik Berg 18 och bor i Farsta Centrum jobbar som elektriker och skulle gå in mkt hårdare för detta om jag hade tid över =)

Men självklart så röstar jag utan tvekan!

Malenn
2006-01-12, 01:50
Jag är faktisk ingen riktig Pirat då jag inte fildelar och laddar endast hem musik som är Podsafe men tja jag gillar piratpartiets åsikter och vill gärna ha fritt flöde av media och information. Man nog om det jag är 21 och jobbar som väktar jävel så jag är påläst på vissa lagar. Men var inte rädda fast jag är en spion för systemet så är jag inte farlig. ;)

Bor utanför Skövde gjorde värnplikt i Karlsborg Gillar musik gillar dataspel gillar allt som fildelar brukar dela.

Är trött på alla partier som fins i riksdagen men va fan jag är väll inte sämre än att jag kan rösta på ett parti som driver en viktig fråga.

Christian Björklund
2006-01-15, 02:19
Hej alla pirater!

Christian Björklund, 28 år i Juni, bor i Töreboda. Egenföretagre i databranschen. Leker med PHP på min fritid. Tidigare ordförande i CUF. Lägger min fritid och röst till Piratpartiet!

Zydar
2006-01-17, 09:00
Håkan, 24-årig arbetssökande och dataintresserad Söderhamnare. Har nyligen upptäckt Piratpartiet, och efter att ha läst argumenten så kommer min röst i valet definitivt att gå till PP. Äntligen har jag hittat nåt att engagera mig i som intresserar mig, där syftet tilltalar mig.

nino
2006-01-17, 09:55
Hej, mitt namn är Nino, är 18 år gammal, och intressen är företagande och projekt. Går för tillfället på JohnBauer i växjö. Driver eget arrangörsföretag och promobolag. Är en av de första PP medlemmarna, och har min röst på PP.

Emil Vikström
2006-01-17, 12:47
Hej alla pirater!

Jag heter Emil Vikström, är 17 år (18 i juli). Jag går just nu teknikprogrammet på gymnasiet.

Jag är sedan lång tid tillbaka en inbiten pirat och har enträget övertygat de flesta jag känner att upphovsrätten är en Dålig Idé.

När jag inte piratkopierar så har jag ett stort datorintresse. Rent allmänt kan jag mycket om datorer och inom områden som programmering, webbutveckling och Linux är intresset extra stort. När jag behöver en paus från datorn scoutar jag.

coccozz
2006-01-18, 16:45
Christoffer, man 17 (18 innan valet!), engagerad på grund av att jag tror på idén + att de andra partierna ändå tycker likadant så enda chansen att påverka mer än om vi skall ha 50,- mer eller mindre i barnbidrag är genom att "använda" sig av vågmästarpartier. Kolla t.ex. på miljöpartiet och allt de genomdrivit.

Vi kommer lyckas!!!

Regards // Christoffer

Deus
2006-01-28, 04:30
Hej, jag är Leo, 19 år gammal, bor i storstockholm, och har fildelat lika länge som jag har lyssnat på musik. Är dock i första hand medlem på grund av socialdemokraternas undergrävande av våra privatliv, och det politiska equilibrium som råder i landet. Piratpartiet är precis vad jag, som många andra av oss (uppenbarligen) har väntat på.

Tänker engagera mig stenhårt i det här. Set Sail!

Fenix
2006-01-30, 13:51
Jag heter Torbjörn och är en 26 årig Mölndalsbo. Jag gick elprogrammet på gymnasiet, arbetade som servicetekniker några år åt Posten och pluggade sedan två bortkastade år på GTI till "Dataingenjör" som inte ledde till något jobb (för någon).

C. M.
2006-01-30, 21:58
Carl Mattsson, 17 år och bofast i Värnamo. Fyller 18 innan valet.

Politik har väl alltid intresserat mig, kanske för att jag ständigt måste tycka och tänka om saker, ofta ändrar jag mig vad det gäller åsikt, men det här är någon som varit intakt i flera år, individens intergritet är därmed den frågan jag mest slåss för.

Är väl en av de som startade upp jönköpings län och är numera sekreterare i Smålands valkrets, ser fram emot ett framtida samarbete med alla involverade i Sverige :)

figgehn
2006-02-10, 22:14
Fredrik Idestål, 21 år gammal, Örebro

Telefonkommunikatör samt webbdesignerassisten (don't ask :P)

Gusten
2006-02-11, 04:26
Gusten heter jag, 21 år gammal från luleå. Jag hörde talas om piratpartiet redan för en månad sen eller mer, men tänkte inte mer än "häftigt". Skitkul att det är sånt drag. Nu är jag medlem, och fortsätter det så här så kommer jag att lägga min röst på PP jag också. Det viktigaste blir att få folk att inse att vi är att räkna med. Jag och många med mig kommer nog att rösta på ett etablerat parti om man tror att en röst på piratpartiet inte kommer göra någon nytta ändå (läs långt ifrån 4%-spärren). Att få ut folk att stå i vallokaler till exempel - jävligt viktigt, visa att det finns en organisation.

Jag brinner mest för att skydda den personliga integriteten, är en oroande utveckling. Fattar inte de som bestämmer att vi spelar terroristerna (och nästa hitler...) rakt i händerna? De vill förstöra vårt öppna samhälle med terrordåd, men i sverige så förstör vi det själva bara efter hot om terrordåd.

Andra frågor jag brinner för, som ligger utanför piratpartiet (och de flesta andra partier också för den delen) är minskad byråkrati och administration (behöver vi verkligen över 500 myndigheter?!?).

Alexmcfire
2006-02-11, 10:00
Född på 1960-talet och mycket intresserad av integritetsfrågor.

Ekström
2006-02-11, 12:04
Hejsan Thony Ekström, snart 24 år!... :D

Är musiker än så länge "hobby" men ser en framtida karriär :cool:

kolla signaturen. gratis musik!...

edit: är inte medlem inom partiet ;)...är ny medlem på forumet...

Alexander
2009-05-26, 02:09
varför dog denna tråden då?

yay im back.

LIGIZT
2009-06-01, 06:31
Tror att disskussionsunderlaget var något tunt eller så ;-)

Blev iaf medlem för ett tag sedan o har ärligt aldrig ångrat det heller.

Så.. Nu lever tråden igen hehe :w00t:

Marguerite Koos
2009-06-02, 15:21
Hej!

Varit medlem några månader och nu skall här distribueras valsedlar.

Både jag och min sambo är 55+ och inte speciellt politiskt engagerade förr, dessutom står vi på var sin sida av vänster höger skalan.

DÅ är det ännu roligare att vi båda hittat ett politiskt hem som stämmer för oss.

Vi har båda varit flitiga internet användare i över 15 år.:D