handdator

Visa fullständig version : trevliga valvärdar

rodrigo
2009-06-07, 19:18
Hejsan, jag är distributör för PP i Kanalen i Gävle och hade första pass med.

Och det fanns trevliga valvärdar och från andra partier utanför.

Dom kollade regelbundet att inte har manipulerat eller slängt några , själv går jag till min valokal och kollar var annan timme och ser efter att dom inte har gjort nått olämligt med våra valsedlar och fyller på vid behov.

Jag kan men lite glädje säga att bunten jag lämnade kvar där har minskat lite, vi har fått några röster så vitt jag kan se.

Sen har dom andra partiernas representanter varit trevliga och jag hade en trevlig tid med att prata och dela ut mina lappar till folk som kom och röstade, i stort sätt en trevlig dag, Jag är nöjd.

Så detta var enligt mig en trevlig dag, inga direkt otrevliga kommentarer, riktade mig eller partiet, och visa var rentav nyfikna och var glada att det fanns en represtant på plats och om det gav extra röster återstår att se men det min förhoppning att det gjorde det.

Annars är min vallokal inte den mest besökta i stan men alla röster är lika viktiga oavsett vart man röstar i Sverige.

Man är en liten kugge i det stora partiet men det är tillsammans vi får Partiet att fungera i slutändan och till att få plats i riksdan och EU.

jag är stolt att kalla mig pirat idag, man får hoppas att min lilla bidrag till partiet gör nytta i längden.

MVH:rodrigo, Gävle

Aiue
2009-06-08, 21:56
Själv fick jag höra av en röstande att "det är ni som är fildelarpartiet", annars var det en väldigt trevlig dag igår. :)

Dalkvist
2009-06-11, 14:36
Jag tror personligen att vi värdar hade en positiv inverkan, speciellt när vi var ensamma där som det var på "min" vallokal.

Tyvärr var det lite dåligt med värdar, det är något som vi måste bli bättre på till nästa år.

Aiue
2009-06-11, 18:06
Jag stod faktiskt också ensam (det lilla jag nu hann stå). Har för mig att jag kallades "tapper" av någon också.

Bara för att de etablerade partierna inte verkar bry sig. :p