handdator

Visa fullständig version : filprobem

tollan
2006-04-26, 20:45
Hallåj! Jag har feta problem med ljudfiler, min gamla bilstereo vill bara köra CDFS-filer så endast vissa skivor funkar i den.Tänkte att någon kunde kanske komma med ett tips på vad ja skall använda för program för att kunna koda om t.ex Mp3,Wav m.m till CDFS, jag har provat en del men nejjj... Tacksam för ett bra svar :/ Mvh Tollan

Henry Rouhivuori
2006-04-26, 21:10
Bränn en audio-cd med Nero.

tollan
2006-04-26, 21:41
har gjort, går ej samt provat 9st andra format.Tack ändå.

Johnnie
2006-04-29, 09:05
tolstoy (2006-Apr-26)Hallåj! Jag har feta problem med ljudfiler, min gamla bilstereo vill bara köra CDFS-filer så endast vissa skivor funkar i den.Tänkte att någon kunde kanske komma med ett tips på vad ja skall använda för program för att kunna koda om t.ex Mp3,Wav m.m till CDFS, jag har provat en del men nejjj... Tacksam för ett bra svar :/ Mvh Tollan

CDFS är filsystemet som ligger på alla cd-skivor oavsett vad det är på dessa, alltså du kan inte koda om t.ex mp3 till cdfs för oavsett hur du bär dig åt så är cd-skivan du bränt bränd med cdfs som filsystem. Så länge du bränner en iso-9660 skiva så följer den standarden, man kan lyckas att ställa om start o stoppsektorer i brännarprogrammen och detta kan göra att spelare inte kan läsa en skiva korrekt..