handdator

Visa fullständig version : Afischer/Reklam till valet 2010

Lobax
2009-08-07, 17:11
2010 närmar sig, och därmed även Valet. Tycker därför att det är lämpligt att redan nu diskutera över hur partiets officiella affischer och eventuell reklamkampanj ska se ut.

När det gäller affischer och till viss mån reklam tycker jag att ett officiellt forum bör startas där medlemmar får skicka in idéer samt förslag till hur de officiella affischerna ska se ut. Till exempel klistra en tråd någonstans där man utlyser förslag på slogan, och en annan där man utlyser förslag på design.

Dessutom har jag vissa funderingar till partiledningen över om det redan finns en plan till hur reklamkampanjen ska hanteras. Ska vi bedriva tv-reklam och tidningsreklam? Om vi gör det, hur mycket tror ni att det kommer att kosta? Hur mycket pengar har vi redan tillgängligt till ändamålet? Om det fattas pengar, hur ska vi då samla ihop dem?

Kommentera gärna på förslagen ovan och kom gärna med egna.

Jan Lindgren
2009-08-11, 06:35
Snabbt svar.

Jättebra att du tar upp det här. I den här tråden (http://forum.piratpartiet.se/Topic167240-85-1.aspx) så har vi ett första utkast till flyer och folder som vi testade under Pride. Jag ska sammanställa lite feedback som vi fick och göra lite ändringar på den.

När det gäller pengar till reklam så kommer det bero på hur stor budgeten blir för nästa år - och det är upp till styrelsen att fatta beslut i den frågan.