handdator

Visa fullständig version : Lokal kommunpolitik?

Andreas Rönnqvist
2009-08-13, 11:50
Som boende i Gävle har jag naturligtvis tankar och idéer om vad som är viktigt just i vår kommun (men som jag tror är applicerbara på många platser). För att inte "driva diskussionerna" tänkte jag dock lämna bordet öppet för tillfället och återkomma med mina tankar när fler fått chansen att dryfta sina åsikter.

VAD ska vi driva för informationspolitiska frågor? HUR ska vi driva dessa? Och kanske viktigast - VARFÖR?

tinos
2009-08-23, 13:26
Vi bör driva gratis kollektivtrafik, mycket för att ta bort övervakningskamerorna på bussarna. Och därmed blir vi kvitt en pusselbit i övervakningssamhället.

Detta innebär ju dok höjda skatter i någon form eller nedskärningar. ... vilket gör hela problemet lite mer avancerat för en tvärpolitisk rörelse som den pirata... Men kanske finns någon integritetskränkande eller kulturförintande som kostar pengar att skära i? Typ skippa microsoft och ha fri programvara i kommunens datorer.

Dock brukar det ju vara tvärt om så att det kostar att göra bra saker. Exempelvis anser jag det som en pirat fråga att stödja, stärka och sprida biblioteken, men det kanske inte är självklart för alla?

Allt detta kanske har dryftats till leda i övriga delar av forumet, jag vet inte eftersom att jag slutade hänga på forumet strax efter valet, men isåfall kan ju någon ge en redogörelse av hur diskussionen gått då. Eller så kör vi det hela igen ;O)

Oavsett är det nog dags att forumet får fart igen och då verkar ju denhär tråden vettig att börja i.

Pontus Ö.
2009-08-24, 18:51
Vem kör för Hudik då?!

Inget som kommer att diskuteras där eller är det enbart för Gävle? :doze:

//Pontus