handdator

Visa fullständig version : Wii

Danielzzz
2006-04-29, 09:54
Vad tycker ni om Nintendo Revolutions nya namn Wii? Finns sakert nagra TV-spelsintresserade har som har nagon asikt. Sjalv tycker jag det later ratt konstigt, men kan nog bli bra nar man val vanjer sig (Yahoo! nagon?). Jag kommer i alla fall garanterat kopa konsolen, ser extremt mycket fram emot detta nya forsok med virtual reality. Spela Zelda. Var Link. Svinga svardet, pa riktigt.*Drommer sig bort mot arsskiftet*

http://www.nintendo.se/notice/notice_read.asp?id=338

jojonn
2006-05-05, 17:25
jag tycker att Wii är ett mycket bättre namn än de gamla, låter bättre i munnen! :P

!Xabbu
2006-05-05, 21:06
Både Wii och Go (ett annat namn som har nämnts av Nintendo i sammband med Revolution, möjligt att det blir namnet på deras internetapplication likt Xbox Live!) känns mycket mer proffsiga än Revolution. Revolution känns så, vad ska man säga, barnsligt, fast namnet passar ju in på vad konsolen är, en revolution i spelkonsoler. Det gör även Wii och Go, eftersom de syftar på sju och det är Nintendos sjunde konsol. Wii och Go känns också moderna, lite i stil med iPod, och passar därför in på en ny form av konsol.

Så min åsikt är positiv om det nya namnet, även fast Wii kommer få dras med många skämt eftersom det uttalas wee, vilket är slang för piss på engelska. Men den publicitet som detta kommer medföra är bara positivt för Nintendo, ingen kommer kunna undgå att höra talas om konsolen och Nintendo har kunnat vända negativ publicitet till något positivt förut.

Själv kommer jag köpa konsolen så fort den släpps, och det är ingen tvekan om att den kommer vinna konsolkriget eftersom den är i en klass för sig. Xbox 360 och Playstation 3 är båda "kraftpaket", jag skulle kunna dra igång en diskussion om vilken av de två som är bäst men jag vet hur det brukar sluta, nämner bara att jag personligen tycker att 360 är bättre än PS3 i "kraft" pga att Cell inte är gjort för spel och att programerare inte kommer lägga ner tid på att optimera motorer till en helt annan form av arkitektur, de har redan fullt upp med tvåkärninga processorer (Om någon nu ändå vill prata om de två så ta det över pm, tack). Men detta spelar ingen roll för Wii har speltitlar och en ny form av spelsätt som med stor trolighet kommer locka mer köpare än de två andra konsolerna.

Nicklas W Bjurman
2006-05-06, 09:41
konsolkrig och konsolkrig. Alla producenter är inne i businessen för att tjäna pengar. Vad jag vet så går det rätt så bra för alla. Men jag måste medge, priset och den revolutionära innovationen som Wii kommer med gör att det blir den konsolen jag skaffar mig för denna generations maskiner. Jag har ju en PC så jag behöver inte bättre grafik än så. Men Wii verkar asball.

Jens Tuvebrink
2006-05-06, 16:49
Vad är det som är så spessielt med wii? Jag har varit inne på siten och försökt hitta det, men jag får bara upp en film meden massa hoppande iiiii:)