handdator

Visa fullständig version : Piratfika

Dalkvist
2009-08-19, 00:29
Hej Pirater!

Efter ett välförtjänt sommaruppehåll efter ett intensivt eu-vals arbete, så tänkte vi nu köra igång höstens arbete.

Från och med nu så kommer vi att köra piratfika varje torsdag.

Vi träffas kl 18 på waynes coffee på drottninggatan 4, det närmast nian inte det brevid åhlens.

Piratfikat är tänkt att fungera som ytterligare en diskunions kanal (vidsidan av forumet/irc/skype mm) där vi kan prata om lokal saker och priatfrågor i största allmänhet.

De är dok tänkta att vara informella och ett bra ställa att träffa andra pirater.

Några av de sakerna som vi ska ta tag i, i höst är:

* Ung pirat, med ungefär hälften av piraterna i gävle under 25 så är det verkligen på tiden att vi startar upp en lokalförening av ung pirat.

Ni som känner att ni skulle vilja vara med och forma ung pirat i gävle, hör gärna av er till mig.

* Piratstudenterna på högskolan och gymnasieskolorna, som sagt ovan så har vi många medlemmar i studie ålder i gävle, så det finns säkert intresse att ha lokal föreningar på skolorna.

När det gäller högskolan så kanske det finns tillräckligt med intresserade för att ställa upp i kårvalet i vår, så som de gjorde i Uppsala i tidigare i år.

* Piratpartiet kommer att ställa upp i lanstingsval och kommunval 2010, på de platser där seriöst intresse finns, är det något som finns i gävle?

Hör gärna av er med vad vi tycker till mig, eller ännu bättre skriv på vårt forum så vi kan få i gång en diskunion om saken.

Hoppas att vi ses på waynes den 20, kl 18.

Mattias Dalkvist

Piratpartiet

Kommunledare Gävle

epost: mattias.dalkvist@piratpartiet.se

msn/jabber/gtalk: dalkvist@gmail.com

mobil: 076 234 29 14

viktorism
2009-10-28, 07:46
Finns det någon mailinglista lokalt för Gävles piratpartister? Då jag inte kollar forumet så ofta så vore det praktiskt om man fick stå med på någon sådan (om det finnes vill säga). Om någon behörig läser detta så får ni gärna lägga till mig: viktormossback(at)gmail.com