handdator

Visa fullständig version : Varning för mullvader!

Björn Felten
2006-05-01, 17:19
Om någon av er, mot förmodan, är så naiv, att ni tror att vi kan fortsätta vårt segertåg mot riksdagen ostörda, så tror jag att det är dags att ni tänker om. Om APB kunde tänka sig att spendera hundratusentals kronor bara för att få in en provokatör i Bahnhofs serverpark, hur mycket tror ni då att de är beredda att satsa för att få in mullvadar i PP, á fem kronor styck?

Vad alla äkta piratpartister måste vara extremt uppmärksamma på fram till den 17 september är följande tecken:

a) Nyttiga Idioter. Utnyttjandet av NI är en klassisk strategi, som främst utnyttjats av CIA för att störta demokratiskt valda regeringar, i en genomsnittlig takt av en vartannat år under senare hälften av 1900-talet, för att därefter ersätta dessa regeringar med USA-vänliga militärdiktaturer. Karakteristiskt för NI är inte bara att idioter inte har något med deras IQ att göra, utan framför allt att de faktiskt tror att de går sina egna ärenden och inte fattar att de utnyttjas av personer som är utbildade i att just rekrytera Nyttiga Idioter.

b) Troll. Detta är personer som alla vi, som har någorlunda erfarenhet av elektronisk kommunikation, har sett till leda. Alltsedan BBS:er och FidoNet till dagens bloggar och kommentarsavdelningar på ett antal tidningars webplatser. De har som enda avsikt att så split och otrevnad varhelst de dyker upp, samt i vissa fall att få sina klassiska 15 minuter i rampljuset. Varje försök att bemöta dem resulterar oundvikligen i mera trollande.

Rätt metod att bemöta båda dessa angrepp på Piratpartiet är naturligtvis att inte mata trollen. Nonchalera dem helt och hållet när väl ni identifierat dem. De Nyttiga Idioterna upprepar oftast gammal välkänd propaganda från upphovsrättsindustrin ("stöld" etc.). Trollen vågar aldrig framträda under eget namn, och är just därför ganska lätta att identifiera.

Om exempelvis UD och SÄPO helt enkelt hade nonchalerat Sverigedemokraterna (dessa vidriga rasister, som det enligt mitt förmenande borde vara Petteristiskt dödsstraff på -- de har IMHO förverkat sin rätt att leva i ett civiliserat samhälle), i samband med deras patetiska "Muhammedbild" (http://tinyurl.com/bncgy), så hade ingen över huvud taget märkt vad de sysslar med. Klantigt! Låt oss inte agera lika klantigt!

Edit: bifogat länk till patetisk, icke muslimsk SD-bild.

Henry Rouhivuori
2006-05-01, 18:24
Jadu Björn, du tror att det finns personer som spionerar härinne. "Det osynliga partiet", "Ceciliagruppen" allt vad dom nu heter. I swnet.diverse skämtar jag om att bli din statssekreterare. :) Förvisso finns där personer som inte gillar PP alls och även andra typer av personer. ppforum skall ju vara ett seriöst forum, men jag tycker att mer IRL-skit har postats här än i swnet.diverse. Du är en välkänd person, Björn.

Björn Felten
2006-05-01, 18:54
Henry Rouhivuori (2006-May-01) Du är en välkänd person, Björn.

Javisst är jag det, och det skäms jag inte för. Jag har agerat över hela den elektroniska scenen i mer än 20 år, och jag har alltid gjort det med mitt rätta namn. Ett namn som är så unikt att du utan vidare kan gå till hitta.se och zooma in på mina två vita bilar (en MB 190E i väst och en Ford Aerostar i öst) utanför mitt hus.

Jag har under mer än 20 år varit en "högprofilare" i exempelvis FidoNet. Alla som en gång varit medlem på en BBS vet med största sannolikhet exakt vem jag är.

Och det är just detta jag försöker berätta. Vissa av oss står för vad vi sagt under hela vår aktiva livstid, vissa vågar inte stå för vad de hävt ur sig ens de senaste månaderna, utan fortsätter att gömma sig i anonymitetens töcken. Vi såg ju till exempel hur en viss peson kunde snubbla in på vårt årsmöte, nominera sig själv till valberedare, och till på köpet bli vald. Dock felaktigt nominerad (inget riktigt namn uppgivet), och -- så snart det blev uppenbart att det inte längre gick att hålla sin identitet hemlig -- avsade sig uppdraget. Ja, du vet förmodligen vem jag talar om?

Knalleman
2006-05-20, 17:27
Jag som ganska ny tycker du borde avsäga dig revisor jobbet pga...skulder o div hur fan kan en man som du bli revisor för ett parti med så mkt crap i garderoben som jag har läst på en annan tråd.....du vet juhe vilken tråd det är.....jag börjar juhe fundera på om det är så att du är mullvaden som du är så misstänksam mot.....jag anser att PP bör ha en omröstning där medlemmerna får bestämma vem som skall sitta vart...för enligt eget tycke hör du inte hemma på revisor plats förräns du är skuld fri...sen att du är polare med Falkvinge ska inte ha nåt me saken o göra....jag vet att det är fler med mig som tycker så här men ingen våga säga någe........men jag har o kommer alltid säga vad jag tycker o tänker sen om det gör folk illa eller så skiter jag i för att om du ska in i "riksdan" eller nån annan ska in där ska ska alla era medlemmar kunna lita på er o än så länge finns det väldans många som inte gör detta om ni löser problemet så självklart får ni mitt stöd igen men innan ni fixat inget stöd....

"Nu har du väckt ytterliggare en tråd och har direkta personliga påhopp och hyss, jag raderar nästa inlägg utan att tveka, då jag ser dina inlägg direkt som enbart provocerande, TILLFÖR INGET I DISKUSSIONEN! Styrelsen är framröstad."/Anders Forsman

Henrik Lindberg
2006-05-20, 18:07
Jag förstår inte varför det ska finnas en massa diskussioner om "att inte lite på varandra"? Vi är samlade här för att vi tillsammans är eniga om att det finns ett antal problem som vi är inställda på att förändra. Vi är enade under Piratpartiet eftersom vi delar samma ideal.

Varför ska vi då spendera en massa tid på att tjafsa med varandra och försöka splittra den rörelse vi har byggt upp? Det handlar om att förenas och tillsammans kunna påverka utvecklingen, i min mening.

Medan vi sitter vid våra datorer och bråkar och en massa inaktuella ämnen går de andra partierna som vill driva sin politik ut och möter människor eller sprider sitt budskap på andra sätt. Givetvis måste det finnas utrymme för kritik och intern debatt inom vilket parti som helst, men snälla, låt detta ske på ett öppet och respektfullt sätt. Om vi inom partiet inte kan hålla sams och se till det mål vi försöker nå och istället börjar gräla så fungerar ingenting.

Glöm inte varför vi är här och vad det är vi försöker uppnå, tillsammans!

fredux
2006-05-20, 19:22
Knalleman (2006-May-20)Jag som ganska ny tycker du borde avsäga dig revisor jobbet pga...skulder o div hur fan kan en man som du bli revisor för ett parti med så mkt crap i garderoben som jag har läst på en annan tråd.....du vet juhe vilken tråd det är.....jag börjar juhe fundera på om det är så att du är mullvaden som du är så misstänksam mot.....jag anser att PP bör ha en omröstning där medlemmerna får bestämma vem som skall sitta vart...för enligt eget tycke hör du inte hemma på revisor plats förräns du är skuld fri...sen att du är polare med Falkvinge ska inte ha nåt me saken o göra....jag vet att det är fler med mig som tycker så här men ingen våga säga någe........men jag har o kommer alltid säga vad jag tycker o tänker sen om det gör folk illa eller så skiter jag i för att om du ska in i "riksdan" eller nån annan ska in där ska ska alla era medlemmar kunna lita på er o än så länge finns det väldans många som inte gör detta om ni löser problemet så självklart får ni mitt stöd igen men innan ni fixat inget stöd....

Ta det lugnt, luta dig tillbaka och vänta.

Henry Rouhivuori
2006-05-20, 19:46
Knalleman (2006-May-20)jag anser att PP bör ha en omröstning där medlemmerna får bestämma vem som skall sitta vart

Vi hade ett årsmöte.

Vidvinkel
2006-05-20, 23:02
Björn Felten (2006-May-01)Om någon av er, mot förmodan, är så naiv, att ni tror att vi kan fortsätta vårt segertåg mot riksdagen ostörda, så tror jag att det är dags att ni tänker om. Om APB kunde tänka sig att spendera hundratusentals kronor bara för att få in en provokatör i Bahnhofs serverpark, hur mycket tror ni då att de är beredda att satsa för att få in mullvadar i PP, á fem kronor styck? Vad alla äkta piratpartister måste vara extremt uppmärksamma på fram till den 17 september är följande tecken:a) Nyttiga Idioter. Utnyttjandet av NI är en klassisk strategi, som främst utnyttjats av CIA för att störta demokratiskt valda regeringar, i en genomsnittlig takt av en vartannat år under senare hälften av 1900-talet, för att därefter ersätta dessa regeringar med USA-vänliga militärdiktaturer. Karakteristiskt för NI är inte bara att idioter inte har något med deras IQ att göra, utan framför allt att de faktiskt tror att de går sina egna ärenden och inte fattar att de utnyttjas av personer som är utbildade i att just rekrytera Nyttiga Idioter.b) Troll. Detta är personer som alla vi, som har någorlunda erfarenhet av elektronisk kommunikation, har sett till leda. Alltsedan BBS:er och FidoNet till dagens bloggar och kommentarsavdelningar på ett antal tidningars webplatser. De har som enda avsikt att så split och otrevnad varhelst de dyker upp, samt i vissa fall att få sina klassiska 15 minuter i rampljuset. Varje försök att bemöta dem resulterar oundvikligen i mera trollande. Rätt metod att bemöta båda dessa angrepp på Piratpartiet är naturligtvis att inte mata trollen. Nonchalera dem helt och hållet när väl ni identifierat dem. De Nyttiga Idioterna upprepar oftast gammal välkänd propaganda från upphovsrättsindustrin ("stöld" etc.). Trollen vågar aldrig framträda under eget namn, och är just därför ganska lätta att identifiera.Om exempelvis UD och SÄPO helt enkelt hade nonchalerat Sverigedemokraterna (dessa vidriga rasister, som det enligt mitt förmenande borde vara Petteristiskt dödsstraff på -- de har IMHO förverkat sin rätt att leva i ett civiliserat samhälle), i samband med deras patetiska "Muhammedbild" (http://tinyurl.com/bncgy), så hade ingen över huvud taget märkt vad de sysslar med. Klantigt! Låt oss inte agera lika klantigt!Edit: bifogat länk till patetisk, icke muslimsk SD-bild.

Nu är jag rädd på riktigt. Jag är medlem i en galen sekt..

Vidvinkel
2006-05-20, 23:05
*Edit*

fredux
2006-05-21, 10:42
Varför låstes tråden "skulder i piratpartiet" av Anders Forsman, efter att Roger Knalleman skrivit ett kritiskt inlägg?

fredux
2006-05-21, 10:49
Vidvinkel (2006-May-20)

Nu är jag rädd på riktigt. Jag är medlem i en galen sekt..

En sekt är föjande enligt förkortat citat från susning.nu

" uppfylla tre av följande fyra krav, för att definieras som sekt:

* gruppen anser att den har den absoluta sanningen

* gruppens ledning har en auktoritär ledarstil

* medlemmarna sluter sig till gruppen

* medlemmarna är rädda att säga någonting utan ledningens

godkännande.

** har en förkärlek för konspirations teorier

EDIT: Önskemål av Vidvinkel, så lades den till, så vi inte glömmer bort den viktiga punkten

Även vissa extrema rörelser av politisk natur är att betrakta som sekter, då de ställer liknande hårda krav på sina medlemmar. "

Anders Forsman
2006-05-21, 12:29
fredux (2006-May-21)Varför låstes tråden "skulder i piratpartiet" av Anders Forsman, efter att Roger Knalleman skrivit ett kritiskt inlägg?

Fanns det något som tillförde diskussionen, eller kände du kanske igen kritiken som var på väg att ta varv 18?

Det gäller även den här tråden och numera kommer upprepning,smutskastning och direkt meningslösa inlägg att raderas.

fredux
2006-05-21, 13:22
Anders Forsman (2006-May-21)fredux (2006-May-21)Varför låstes tråden "skulder i piratpartiet" av Anders Forsman, efter att Roger Knalleman skrivit ett kritiskt inlägg?

Fanns det något som tillförde diskussionen, eller kände du kanske igen kritiken som var på väg att ta varv 18?

Det gäller även den här tråden och numera kommer upprepning,smutskastning och direkt meningslösa inlägg att raderas.

Betyder "meningslösa inlägg" inlägg som är kritiska och som inte passar ledningen ?

Är det något ni ämnar ta med er in i riksdagen?

Anders Forsman
2006-05-21, 13:40
fredux (2006-May-21)Betyder "meningslösa inlägg" inlägg som är kritiska och som inte passar ledningen ?Är det något ni ämnar ta med er in i riksdagen?

Man kan väl säga att du själv har väl gjort 80% meningslösa inlägg och som direkta upprepningar eller personliga påhopp utan grund. Just detta inlägg är ju iofs en fråga från dig, men ditt syfte är endast att hålla en låg nivå och hålla kritiken i gång utan egentlig mening, så visst är det ett meningslöst inlägg.

Ta det lugnt, luta dig tillbaka och vänta.

Också ett bra exempel på att bara irritera och vara förstörande och tillför inget som helst i sakfrågan.

Om du vågade stå för det du säger, med att vara öppen medlem, så skulle kanske din kritik tas på allvar, men i mina ögon är du bara ett troll som numera också kommer att bli raderad, om nivån inte efterlevs. Vi har ingen som helst användning av ryktesspridande dynga.

Det brukar förkomma varningar på forum (trodde vi skulle slippa det) som till slut innebär ban för den som inte följer regler så se detta som en varning 1 av 3.

Vidvinkel
2006-05-21, 13:53
Bortaget: tillför inget och punkten finns hos fredux samlade verk/ Anders Forsman

Henrik Lindberg
2006-05-21, 14:22
fredux (2006-May-21) En sekt är föjande enligt förkortat citat från susning.nu " uppfylla tre av följande fyra krav, för att definieras som sekt: * gruppen anser att den har den absoluta sanningen
* gruppens ledning har en auktoritär ledarstil
* medlemmarna sluter sig till gruppen
* medlemmarna är rädda att säga någonting utan ledningens
godkännande. Även vissa extrema rörelser av politisk natur är att betrakta som sekter, då de ställer liknande hårda krav på sina medlemmar. "

:D Haha seriöst, gå och kolla på Arkiv X iställer för att fylla forumen med sånt här trams.

Anders Forsman
2006-05-21, 14:40
Diskutera på en seriös nivå och håll saker och ting på saklig grund.

Tråd låst.