handdator

Visa fullständig version : 2009-10-20: Ledningsgruppsmöte

Mårten Fjällström
2009-10-20, 21:07
Mötesanteckningar:

Funktionärsvolontärer och Värmlands förslag

Värmland har presenterat en idé på tematisk uppdelning i en funktionärsgrupp - - det verkar rätt väg att gå även om olika landsdelar/nivåer har olika behov.

Det går framåt med att få ut volontärerna på poster.

Det finns önskemål om att kunna föra in en titel som ersätter den som kryssas i. T.ex. säger "Webmaster syd" mer än viceDL syd.

DL-ledningsmöten; VL-ledningsmöten

Går framåt.

Höstkampanj

Material ska komma runt den 10:e.

Partiledartour

Anna Troberg och Rick kommer att åka runt på turné 4-12 november. Börjar i Luleå och åker kusten runt. Prel besöksorter är Luleå, Umeå, Kalmar, Lund/Malmö, Göteborg, Trollhättan, Borlänge, Linköping.

Parley

Parley var väldigt bra, vi behöver mer och fler sådana träffar. Partiledning och styrelse bör prioritera sådana träffar, den kontakten är värdefull.

Budgetposten Aktivistinitiativ

Rick äger budgeten, reglerna är att om större deltagarfinansierade initiativ ordnas är de säkrade mot 10kkr i förluster.

Visitkort

Mångas visitkort är slut. Rick kolla på att beställa nya visitkort med ny layout, går snart ut till berörda om det.

Henry Rouhivuori
2009-10-21, 08:38
Tycker det är oansvarigt att genomföra en kampanj med det ekonomiska läget vi har. Enligt sidan Guldpirat så rasar saldot mot oblivion. Tänkte just nu yrka på att stryka kampanjen från verksamhetsplanen, men inser att det är försent.

Apropå dessa kampanjer så märks inte dessa i min hemstad, läs: jag har inte fått mail om aktiviteter, ej heller märker jag något på stan.

Mårten Fjällström
2009-10-28, 17:28
Ekonomin ser värre ut än den är. Det beror på två saker, 1 vi har lagt in framtida utbetalningar och det hämtas till grafen som skulder medan intäkter i form av donationer inte räknas förrän de är inne och 2 det finns vissa diffar mellan vår bokföring och kontot som vi måste titta igenom manuellt (och hitta varför diffarna uppstår så det kan fixas).

Problemet med att lägga upp alla automatiska system publikt innan de är genomtestade är att alla fel syns. Fördelen med att lägga upp alla automatiska system publikt innan de är genomtestade är att alla fel syns.