handdator

Visa fullständig version : Skänk en ros till Bobby

Henry Rouhivuori
2006-05-06, 16:15
Partiledare från andra partier har fått uppmärksamhet, när de har köpt en ros. Sätt gärna ut en roslänk på hemsidan också.

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=578120

Passa samtidigt att ta avstånd från sådana våldsverkare och barnplågare som använder internet för sin verksamhet.

fredux
2006-05-06, 16:25
Initativtagaren till begravningsrosen är ju Cecilia, ska du verkligen göra reklam för henne och hennes rosor här?

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=578113

Tor Skude
2006-05-06, 16:33
Det spelar väl ingen roll vem som ursprungligen kom på idén?

Dock ser jag inte hur det här alls relaterar till Piratpartiet. Men det kan väl kanske vara bra i PR-syfte. På vilket sätt har de andra partiledarna fått uppmärksamhet kring detta? Jag ser ingenting om det på expressen.se.

Om jag skulle välja skulle jag dock betala in 50 kr direkt till Bris i stället för att köpa en ros för 25 kr och skänka 25 kr till Bris. Bobby är, rent krasst, redan död. Han har tyvärr inte speciellt mycket nytta av rosen, men Bris har stor användning för 25kr.

Henry Rouhivuori
2006-05-06, 16:52
fredux (2006-May-06)Initativtagaren till begravningsrosen är ju Cecilia, ska du verkligen göra reklam för henne och hennes rosor här?

Jag får inte posta om ett iniativ som expressen har tagit i att stödja BRIS och hedra Bobby som är ett offer för internetrelaterat våld? Jag gör det ändå.

Med reservation att jag inte kan kolla mina infokällor på ett bra sätt.

Henry Rouhivuori
2006-05-06, 16:57
Tor Skude (2006-May-06)Dock ser jag inte hur det här alls relaterar till Piratpartiet. Men det kan väl kanske vara bra i PR-syfte. På vilket sätt har de andra partiledarna fått uppmärksamhet kring detta? Jag ser ingenting om det på expressen.se.

Jag tog upp det här på den nivån jag ansåg att saken låg i, Övrig diskussion. Hmmm... får kolla upp saker noggrannare innan jag postar.

fredux
2006-05-06, 17:07
Jag hörde på radio att flera partier och flera partiledare köpt en ros. Det är ett bra pr syfte. Men det ser nog lite konstigt ut om Rickard skulle gå ut i media med en ros och säga att han stödjer Roskampanjen.

Jag ser också att en minister gått ut och lovordat initativet.

http://expressen.se/index.jsp?a=578885

fredux
2006-05-06, 17:15
Att Cecilia valde en röd ros istället för vita rosor eller vita nejlikor som man brukar ha på begravningar, var för att hon tycker att socialdemokraterna har kidnappat den röda rosen som symbol och mer eller mindre tagit patent på röda rosor. Rätt eller fel ? Hennes initativ har iallfall dragit in flera hundra tusen kronor till Bris och flera tusen rosor till begravningen. Enligt expressen igår.

Christian Björklund
2006-05-08, 01:22
fredux (2006-May-06)Initativtagaren till begravningsrosen är ju Cecilia, ska du verkligen göra reklam för henne och hennes rosor här?

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=578113

Kan inte riktigt förstå vad saken haratt göra med att Cecilia är initiativtagare till begravningsrosen. Sen så kan jag inte förstå vad Du menar med att göra reklam för henne? Menar Du attCecilia är en Kommersiell produkt? Sen så är det väl inteCecilias rosor bara för att hon var initiativtagare?

Jag är själv ganska så säker på att Henrys tanke var att Partiet skulle hedra Bobby, och inte göra reklam för Cecilia som var initiativtagare. Hennes namn nämndes alldrig av Henry, det var Du Fredux som gjorde "reklam" för henne i så fall. :D

Mvh
Christian Björklund

fredux
2006-05-08, 05:45
Christian Björklund (2006-May-08)inte förstå vad Du menar med att göra reklam för henne? Menar Du attCecilia är en Kommersiell produkt?

Ja hon är väl verkligen kommersiell. Hon har lyckats engagera Expressen och Bris, hon har lyckats dra in flera hundra tusen kronor och över 10 000 rosor. Hur många lyckas med det?

Jag läste också i expressen att hon ska göra en minneskonsert för Bobby med flera kända artister och politiker för att dra in pengar till Bris verksamhet. Så hon tickar in pengar, så det är klart hon är kommersiell, hon har blivit så känd nu för det här så hon kommer säkert använda sitt namn till att göra andra godhjärtade saker.

En fråga till dig Christian, kommer Cecilia ha tid med Global kommunikation nu när hon har fullt upp med Bobby eller kommer det sluta med att hon hoppar av Global Kommunikation?

Christian Björklund
2006-05-08, 17:21
fredux (2006-May-08)
Ja hon är väl verkligen kommersiell. Hon har lyckats engagera Expressen och Bris, hon har lyckats dra in flera hundra tusen kronor och över 10 000 rosor. Hur många lyckas med det?

Jag läste också i expressen att hon ska göra en minneskonsert för Bobby med flera kända artister och politiker för att dra in pengar till Bris verksamhet. Så hon tickar in pengar, så det är klart hon är kommersiell, hon har blivit så känd nu för det här så hon kommer säkert använda sitt namn till att göra andra godhjärtade saker.

En fråga till dig Christian, kommer Cecilia ha tid med Global kommunikation nu när hon har fullt upp med Bobby eller kommer det sluta med att hon hoppar av Global Kommunikation?

Okej, då måste jag ha fattat fel. Jag trodde att Cecilia bara kom med den smarta idén till att sälja rosor, jag fattade alldrig att det var hon själv som sållde de 10 000 rosorna. Jag trodde att det var expressen och Bris som gjorde detta. :)

Sen så fattade jag för att det var expressensom"drog in" pengarna, jag fattade alldrig att det var Cecilia som var ute med bössan.:)

Okej, trodde inte att Ceciliavar kommersiell, jag trodde mer att hon var idéel, att hongjorde dettaför att hedra Bobby och stärka kassan hos Bris.

Angående frågan om Global Kommunikation så får Du ställa den till henne själv. :)

Jag menar inget illa,utan tvekan så tycker jag att Cecilia har kommit på en mycket bra idé!

Mvh
Christian Björklund

fredux
2006-05-14, 12:43
christian sålde stavas med ett l och inte två l

Vidvinkel
2006-05-14, 13:10
Jag tycker att det är en hedersak att ställa upp på. Pr eller ej. Vem som kom på idén är som flera påpekat ointressant. kanonbra initiativ.

fredux
2006-05-14, 14:45
Någon som tänker närvara på minneskonserten som Cecilia postat om i sin inbjudan till piratpartiet?

Jag kommer gå.