handdator

Visa fullständig version : Forumnotisar

Lobax
2009-10-27, 20:18
Jag föreslår att vi inrättar en sida sominformerar en om någon har postat på i en av ens trådar, på samma sätt som man informeras idag om någon skickar ett medelande till en. Man ska även kunna prenumerara på andras trådar och informeras om någon postar. Det ska även gå att välja att få notisar via email, om man så önskar.

Man ska även få en notis om någon svarar på ens egen post, oavsett om man prenumerar på tråden eller ej.

Tommten
2009-10-27, 21:06
men inte en notis om någon redigerar sin post, för det är extremt störande..

of_darkness
2009-10-28, 02:27
Lobax (2009-Oct-27)Jag föreslår att vi inrättar en sida sominformerar en om någon har postat på i en av ens trådar, på samma sätt som man informeras idag om någon skickar ett medelande till en. Man ska även kunna prenumerara på andras trådar och informeras om någon postar. Det ska även gå att välja att få notisar via email, om man så önskar.

Man ska även få en notis om någon svarar på ens egen post, oavsett om man prenumerar på tråden eller ej.

-----------------

Första paragrafen verkar vara vad som redan finns i forumet "Topic option" subcribe.

Kan du utvekla vad du menar "sida" hur skall den fungera? som en postlåda?

Att få en notis på en post som man gjort i tråden måste nog vara nåt som man aktivt beslutar om, om inte skulle jag drunkna i notiser.

/Hans

Det rimliga att man kan få välja vad som skall vara default och sedan opt-outa, dvs standarad för trådar man skapat dvs ts i, där ska man få notis på nya inlägg per default.

annars så skall det vara som det är nu per default.

Svar på egen post skall per default genrera notis.

Detta är logiskt väldigt vettigt och finns på andra sidors forum där jag vart aktiv i många år.

Värt att betänka är att default som åsyftas här är det som den som inte ändrat den inställningen har.

Man bör ha full frihet att välja vad som automatiskt genrerar notis utan aktift val i tråden.

Och man bör oxå få möjlighet att endast bevak enskilda inlägg i en tråd.

I övrigt så rekomenderar jag utvecklarna blir medlemmar på comunityt likström för att se hur deras forum som är under stark utveckling har för fina lösningar, och om det är något som de kan inspireras av.

De bör även ha fler referens exempel som de kna följa och dra lärdommar ifrån.

PP-black sheep
2009-11-09, 16:26
Första paragrafen verkar vara vad som redan finns i forumet "Topic option" subcribe.

Kan du utvekla vad du menar "sida" hur skall den fungera? som en postlåda?

Att få en notis på en post som man gjort i tråden måste nog vara nåt som man aktivt beslutar om, om inte skulle jag drunkna i notiser.

/Hans

dansve
2010-02-19, 09:42
Kanske går att lägga ett val under personliga inställningar så att man kan aktivera eller avaktivera automatisk prenumeration för alla trådar/inlägg man postar i.

Krav att implementera.