handdator

Visa fullständig version : Allt innehll skall versionshanteras

Jeltz
2009-10-27, 23:42
Alla inlägg i forum och alla sidor med info skall versionshanteras med en publik versionshistorik liknande wikis, exempeliv Wikipedias artikelhistoriker. Så om man exempelvis editoerar ett forminlägg skall man även kunna se den ursprungliga verisonen. Samma med nyheter och sidor med information. Ingen historisk information skall försvinna och alla förändringar skall vara spårbara (även om de som editerar i vissa fall kanske är helt anonyma).

Självklart måste man dock göra undantag i vissa fall men då skall det vara så att verisonerna skall döljas för alla utom operatörerna.

RikMatts
2009-10-28, 14:30
Nja, det skulle fungera som ett filter för att överhuvud taget skriva något.

Forumets problem är väl inte i första hand att det skrivs för ofta, av för många? Eller?

Jeltz
2009-10-30, 21:00
Varför skulle detta på något sätt vara ett filter? Tror du måste ha missförstått det jag skrev. Det behöver knappt vara synligt för användare annat än som en liten länk de kan trycka på om de vill se historien. Be mig gärna om förtydligande.

nemetroid
2009-11-04, 21:53
Jag tror RikMatts åsyftar att det skulle kunna leda till självcensur om man inte har möjlighet att ändra formuleringar i efterhand.

PP-black sheep
2010-02-07, 13:04
Krav accepterat

Sidor skall versionshanteras