handdator

Visa fullständig version : Rickard Olsson (#1007)

Richie
2009-11-12, 10:47
Rickard Olsson
Jag bor i Östersund med min sambo och tre barn, och arbetar som IT-konsult och fotograf. På min fritid åker jag hoj. Jag var med och startade partiet, är numera IT-ansvarig samt sitter med i styrelsen. Om jag kommer in i riksdagen tänker jag främst jobba för att skydda medborgarnas privatliv.
Webhackande.se (http://www.webhackande.se/blog/1)

http://data.piratpartiet.se/Handlers/DisplayPortrait.aspx?PersonId=1007&YSize=128

maloki
2009-11-12, 18:07
Vilken/vilka (max 3) av dina egenskaper tror du främst kommer gynna vår riksdagsgrupp?

Richie
2009-11-13, 12:02
maloki (2009-Nov-12)Vilken/vilka (max 3) av dina egenskaper tror du främst kommer gynna vår riksdagsgrupp?
Jag är rätt duktig på att se större sammanhang och förklara även komplexa skeenden och situationer på ett enkelt och lättfattligt sätt. Det har förmodligen samband med att jag under många år arbetat med att skriva teknisk dokumentation för diverse målgrupper.

Det har sagts mig att jag ofta agerar som en medlare, en som kan se och förstå olika synvinklar och hitta medelvägar och kompromisser.

Slutligen har jag en förmåga att prioritera genom att jag delar in allt som ska göras i olika nivåer av "bråttom" och "viktigt" samt kombinationer därav.

Dexe
2009-11-13, 20:56
Richie,

I upphovsrätten idag finns något som kallas en moralisk rättighet för upphovsrättsinnehavaren. Om Piratpartiet kommer in i riksdagen och ska reformera/ta bort upphovsrätten, hur skulle du ta dig an frågan om de moraliska rättigheterna?

Richie
2009-11-13, 22:04
Dexe (2009-Nov-13)Richie,
I upphovsrätten idag finns något som kallas en moralisk rättighet för upphovsrättsinnehavaren. Om Piratpartiet kommer in i riksdagen och ska reformera/ta bort upphovsrätten, hur skulle du ta dig an frågan om de moraliska rättigheterna?