handdator

Visa fullständig version : Ulf Gustafsson (#54895)

ulf_ pirat
2009-11-12, 23:02
Ulf Gustafsson

Jag har ändrat mig och bestämt mig för att inte kandidera till riksdagen.
Vi ses på barikaderna!

AndersLindbäck
2009-11-13, 16:31
När du kommer in i riksdagen

1. vilket utskott vill du sitta i ?
2. varför anser du lämpad att sitta där ?
3. varför vill du sitta där ?

Som linuxanvändare är du väl medlem i Svenska Linuxföreningen (http://se.linux.org/)? Om inte så vill jag som ordförande gärna se dig som medlem i föreningen annars säger jag bara hej till en medlem.

ulf_ pirat
2009-11-13, 17:34
jag kandiderar inte längre till riksdagen

Dexe
2009-11-13, 21:58
Hej Ulf,

I upphovsrätten idag finns något som kallas en moralisk rättighet för upphovsrättsinnehavaren. Om Piratpartiet kommer in i riksdagen och ska reformera/ta bort upphovsrätten, hur skulle du ta dig an frågan om de moraliska rättigheterna?

ulf_ pirat
2009-11-14, 01:08

Dexe
2009-11-14, 01:16
Jag kan medge att det är en komplicerad frågeställning man inte satt sig in i exakt vad upphovsrätten innebär. Delarna "Moralisk rätt" och "Ekonomisk rätt" i Wikipediaartikeln (http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt) beskriver väldigt bra uppdelningen mellan de två formerna i svensk rätt.

Tommten
2009-11-14, 05:28
- Jag äger mitt verk men du vill tillåta någon annan att bestämma över min egendom!? En sån fräckhet!
Hur svarar du? :)
- Vad tycker du om att Pirate Bay tjänar pengar på annonser när de sprider verk?
Hur svarar du? :P
Varför i hela friden vill du ta bort patent!? Inget företag skulle ju våga investera i ny forskning längre!
Hur svarar du?

ulf_ pirat
2009-11-14, 21:41

Leo
2009-11-15, 10:42
Hej!

Vilka erfarenheter har du av medborgarrättsdebatten? FRA-debatten? IPRED? Har du kunskaper som kan hjälpa dig i en dylik debatt?

Har Du exempel på där du framträder i media?

Om Du skulle placera dig själv på en social skala från 1-10, var skulle du hamna?

Jag anser att Piratpartiet behöver kandidater som ingjuter förtroende och seriösitet i riksdagsvalet. Anser Du dig själv vara en sådan person?

Tack på förhand!

Tommten
2009-11-16, 01:22
Om jag råkar ut för något som jag anser skulle vara förnedrande och pinsamt på stan, så skulle min första tanke vara "hoppas ingen filmade mig". Jag skulle alltså vara mest rädd för att det har filmats med någons mobiltelefon och liknande så det sprids och jag skulle bli en "skogsturken" som det sprids olika varianter av på nätet tex. Jag passar mig alltså för hur jag beter mig och känner mig som i ett övervakningssamhälle, fast av alla privatpersoner som går omkring beredd att filma. Inte av staten.

Gör du någon skillnaden på allvarligheten i denna känslan/rädslan som jag har att bli övervakad av privatpersoner och känslan av att bli övervakad av staten? Tycker du att den ena är mer allvarlig?

Oldpirate
2009-11-16, 03:29
Gustafsson!

Här kommer några frågor av allmän karaktär med bäring på att ni blivit folkvald:

1. Kommer ni att agera efter eget huvud (jag tycker ...) eller agera efter vad folket inom PP tycker ( vi inom PP tycker ...)?
2. Är ni för eller emot enkätprocesser i partiets politiska samverkansfrågor?
3. Hur mycket tid avser ni att avsätta för ert politiska engagemang avseende PP?
4. Kommer ni att ha andra uppdrag vid sidan om ert politiska uppdrag?
5. Har ni ett jobb idag som ni kommer att avsäga er som folkvald?
6. Kommer ni att jobba heltid som folkvald politiker även om heltiden blir 12-16 timmar per dygn?
7. Kommer ni att driva PP:s sakpolitik mär än väl påläst?
8. Är ni dokumenterat bra på att debattera och argumentera?
9. Har ni familj med barn mellan 1-18 år?
10: Varför kandiderar ni till riksdagen 2010?

Tommten
2009-11-17, 01:47
Låser tråden, eftersom det verkar som att Ulf inte längre kandidaterar. :(