handdator

Visa fullständig version : Ricks åtta ekrar i Dalarna

Mats Eriksson
2006-05-11, 10:23
Rick har ställt upp åtta ekrar till framgång i https://www.piratpartiet.se/forum/Topic22206-69-1.aspx . Jag hoppas alla har läst den, en av de bästa trådarna på forumet enligt mig. Ekrarna är Skolor, media, bloggar, affischer, kläder, communities, events och vallokaler. Navet heter professionalism och respons.

Hur genomför vi detta lokalt i Dalarna?

Mina synpunkter på några av dessa ekrar:

Skolor

Kanske den viktigaste punkten enligt mig. Det är väldigt viktigt att komma ut i skolorna innan sommarlovet, i höst har en stor del av förstagångsröstarna försvunnit, samt att tiden då är mycket begränsad. Jag föreslår att vi 1. Identifierar vilka dessa skolor är, 2. Kontaktar dessa skolor för att kunna komma dit och prata. Jag tror och hoppas att Rick kan göra en turné i Dalarna, jag erbjuder honom gratis boende här samt att jag kan skjutsa runt honom i min bil, i alla fall i trakten här.

Media

Detta arbete sköts nog bäst på riksnivå, har vi någon härifrån som är aktiv i mediafrågor och som känner till Dalarnas medier?

Kläder

Jag är personligen inblandad i ett startupklädföretag, vi skulle kunna fixa väldigt snygga piratkläder. Jag utgår från att Polyshop inte har något monopol här.

Vallokaler

Kanske den viktigaste anledningen till att rekrytera medlemmar, vi behöver folk vid vallokalerna. Jag kan fixa ut röstsedlarna till vallokalerna i Ludvika och Smedjebackens kommuner.

Vad har ni andra för åsikter/funderingar?

Mats Eriksson
2006-05-12, 16:39
Jag kan ta på mig att kontakta gymnasieskolorna i Ludvika/Smedjebacken.

Paulsrud
2006-05-13, 21:44
Är inte medlem i piratpartiet endast på forumet. Förtillfället går jag på gymnasiet i leksand och har ingen tid att engagera mig. Vi får se, Om några veckor har jag tagit studenten.

På leksands gymnasium har förresten redan flera partier varit och informerat...

Edit: En liten miss...skulle posta ett svar i ditt forum om nya medlemmar men p.g.a krångel med postning vart det lite förvirrat. :)

Rheo
2006-05-24, 22:36
Paulsrud (2006-May-13)Är inte medlem i piratpartiet endast på forumet. Förtillfället går jag på gymnasiet i leksand och har ingen tid att engagera mig. Vi får se, Om några veckor har jag tagit studenten.På leksands gymnasium har förresten redan flera partier varit och informerat...

Roligt att någon mer från Leksands gymnasium har tagit sig hit. Estetiska programmet. Det är roligt om fler vill vara med och engagera sig. Nästa vecka är sista i skolan.

Rheo
2006-05-24, 22:45
Mats Eriksson (2006-May-11)KläderJag är personligen inblandad i ett startupklädföretag, vi skulle kunna fixa väldigt snygga piratkläder. Jag utgår från att Polyshop inte har något monopol här.

Rick har själv sagt att den ekonomiska förtjänsten på Polyshop är försumbar. Det viktiga är att vi bär piratkläder. Jag vill mycket gärna ha piratkläder och hoppas verkligen att du kan fixa något med ditt företag eller att vi åtminstone kan beställa tillsammans från Polyshop, eftersom jag ogillar deras betalmetoder. Jag skulle vara glad om vi kan få tag på snyggare kläder än de som Polyshop säljer nu. Konstigt att kläder med bra tryck nästan alltid är antingen svarta eller vita. Något med mer färg skulle passa mig mycket bättre. Jag hoppas att jag får tag på något snyggt plagg att bära på Insjödagen.

Anders Karlsson
2006-05-29, 08:51
Shredder, har du något exempel på T-shirts du tycker Piratpartiet borde erbjuda? Vad gäller tryck så kan man vektorisera lämpliga bilder med piratpartistisk prägel. Mer förslag?

Rheo
2006-05-29, 14:14
Anders Karlsson (2006-May-29)Shredder, har du något exempel på T-shirts du tycker Piratpartiet borde erbjuda? Vad gäller tryck så kan man vektorisera lämpliga bilder med piratpartistisk prägel. Mer förslag?

Trycken tycker jag är hyfsat bra. Där emot gillar jag inte plaggen som de trycks på. En snyggt tryck på en svart trasa är inget som lockar mig. Köper man kläder i butik så är det oftast inte den allra enklaste sortens svarta eller vita tröjor, utan de är bättre designade med tyg i olika färger. Dessvärre är inte kläderna i vanliga butiker med Piratpartiet-tryck, utan de brukar vara tryckta en logo och ett varumärke för något som ska likna ett fiktionellt företag, eller något ord som säger någonting om personligheten hos den som bär plagget. Jag har svårt att begripa hur vanliga klädbutiker har så snygga plagg med fult tryck, men om man bestämmer sig för ett snyggt Piratpartiet-tryck så får man det på en svart, vit eller grå enfärgad tröja. Just nu har jag en röd tröja på mig, men den är ingen pirattröja, utan den har tryck som syftar på en fiktionell snowboardklubb.

Anders Karlsson
2006-05-29, 15:14
Hehe, jag vet vad du talar om. Det är precis det jag och Mats försöker lösa. Om du ska ha kvalitét rakt igenom produkten krävs att man gör produkten själv i stort sett. Dvs, det verkar vara väldigt svårt att hitta prisvärde alternativ av "rena" kläder utan tryck men med bra kvalitét och "form". Nu har inte jag testat just Piratpartiets kläder men kan tänka mig att de inte håller de krav jag ställer.

Paulsrud
2006-05-29, 17:05
shredder (2006-May-24)

Roligt att någon mer från Leksands gymnasium har tagit sig hit. Estetiska programmet. Det är roligt om fler vill vara med och engagera sig. Nästa vecka är sista i skolan.

jaså är du också det? borde ja veta vem du är kanske? :)

Nicklas W Bjurman
2006-05-29, 21:51
Jag vet nu hur jag ska tillverka lite affisher och flyers. Med all sannolikhet så kommer det att sättas upp affisher runt Falun och Borlänge inom en mycket snar framtid.

Rheo
2006-05-29, 22:29
Paulsrud (2006-May-29)jaså är du också det? borde ja veta vem du är kanske? :)

Jag håller mest till i teknikprogrammets mörka vråar, så det är ingen som lägger märke till mig.

Nicklas W Bjurman (2006-May-29)Jag vet nu hur jag ska tillverka lite affisher och flyers. Med all sannolikhet så kommer det att sättas upp affisher runt Falun och Borlänge inom en mycket snar framtid.

Jag hjälper gärna till att sätta upp affisher i Insjön och Leksand.

Sorb
2006-06-07, 22:36
Hejsan grabbar, jag är en ny medlem som bor i Falun. Jag såg att ni skrev om kläder och jag har en önskan! Polyshop har inte precis det jag vill ha.

Jag vill ha en svart t-shirt och på bröstet vill jag ha en stor fet vit "flagga i cirkel" Piratparti-logo utan text. På ryggen vill jag ha den vanliga logon med "flagga i cirkel" och "Piratpartiet" text.

Är detta något som Mats och Anders kan lösa? Logotyperna finns på PPs hemsida under Media > Bildbank. Filnamnen på bilderna jag tänker på är "57" och "56".

Jag gillar mer att det står "Piratpartiet" än "Pirat", det känns lite seriösare för min del.

En till sak jag önskar är en helt svart keps med samma logo som jag snackade om skulle vara på ryggen på t-shirten.

Fixar ni detta så kan jag ta världen med storm :)

Rheo
2006-06-09, 21:35
Sorb (2006-Jun-07)Jag vill ha en svart t-shirt och på bröstet vill jag ha en stor fet vit "flagga i cirkel" Piratparti-logo utan text. På ryggen vill jag ha den vanliga logon med "flagga i cirkel" och "Piratpartiet" text.

Det är en sak jag också har tänkt på: Logotypen (kallad "vind i segel") _stort_ på ena sidan och en liten logo tillsammans med text på andra.

Jag gillar mer att det står "Piratpartiet" än "Pirat", det känns lite seriösare för min del.

Det är bra om vi kan erbjuda valmöjligheter även för de som inte vill associera sig partipolitiskt. Fast jag håller med om att de som gillar hela konceptet med Piratpartiet ska ha minst lika goda möjligheter.