handdator

Visa fullständig version : Nya medlemmar till Dalarnas län

Mats Eriksson
2006-05-11, 10:29
Det börjar bli dags att rekrytera nya medlemmar till Piratpartiet. Jag föreslår att alla här siktar in sig på att rekrytera i alla fall en ny medlem per person. Då dubblerar vi medlemsantalet. Innan valet kan vi göra ytterligare en liknande dubblering, då har vi nått det kritiska 8000 medlemmar. Vad tycker ni?

"lordmetroid", "Paulsrud", "dragontrumpetare", är ni med i Piratpartiet och bor i Dalarna? Det kanske börjar bli dags att träffas allesammans.

Nicklas W Bjurman
2006-05-11, 11:30
Jag är inte med ännu, men kommer att gå med snarast möjligast. Måste bara ringa telefonsamtalet och det där...

Bra initiativ att träffas, låt oss sätta ett datum, hur skulle det passa på Lördag kanske?

Om man går in för att få medlemsantalet till 8000 på det viset som du föreslår, tja vi får väll mer folk som kan hjälpa till med att promota Piratpartiets ideal. Men det gör inget för att få 250 000 röster i valet på det sätt som 8000 medlemar skulle vara ett tecken på om folk bara gick med kaosaktigt.

Mats Eriksson
2006-05-12, 16:37
Inte möjlighet att komma på lördag, men ni i Borlänge torde väl kunna träffas en snabbis? Inget formellt möte, bara en sammankomst.

Mats Eriksson
2006-05-19, 13:58
Hur gick det? Har ni träffats? Kör inte något formellt om ni inte orkar, ta på er Piratkläder och gå på stan!

Vad tror ni om att vi tillsammans skaffar Piratkläder och spenderar en lönehelgslördag i Kupolen?

Jag kommer nog gå på någon försäsongsmatch (hockey) i Leksand enbart i syfte att ha på mig piratkläder. Dessutom synas ute mycket!

För att citera Rick: Kalla inte till möten, kalla till affischeringsaktiviteter och annat som syns!

SM5POR
2006-05-19, 19:27
Nicklas W Bjurman (2006-May-11)Om man går in för att få medlemsantalet till 8000 på det viset som du föreslår, tja vi får väll mer folk som kan hjälpa till med att promota Piratpartiets ideal. Men det gör inget för att få 250 000 röster i valet på det sätt som 8000 medlemar skulle vara ett tecken på om folk bara gick med kaosaktigt.

Det beror på vad för slags medlemmar du värvar, och hur du värvar dem. Om du bara lurar av dem fem kronor och rätten att skriva in dem i medlemsregistret, då ger det naturligtvis inte några fler röster i valet. Om du däremot får någon att självmant gå med, sedan du berättat vad Piratpartiet är och vad ni vill göra, då har du inte bara värvat en siffra till medlemsstatistiken, utan en ny potentiell röst- och medlemsvärvare!

Den som går med i en organisation av eget val är nämligen motiverad att få fler med sig, berättar om organisationen för sina vänner och liknande. Det är ingenting ni behöver planera eller ens diskutera med de nya medlemmarna, utan varje medlem är per automatik en tentakel som når ut till ännu fler potentiella medlemmar. Ge dem inte instruktioner eller arbetsuppgifter, utan ge dem bara något spännande att prata om!

Det statistiska samband mellan medlemstal och röstetal som Rick pekar på är inte ett orsakssamband där det skulle vara just medlemstalet som avgör antalet röster. Medlemstal och röstetal är i stället två mätvärden på samma sak, nämligen hur pass känt och populärt partiet är. Syftet med värvningen är inte att höja medlemstalet, utan syftet är i stället att göra partiet känt och populärt. Det höjda medlemstalet kommer därefter som ett kvitto på att partiet har blivit mer känt och populärt än förut.

Vitsen med att trycka på gaspedalen är inte att vägmätaren skall snurra, utan att bilen faktiskt skall gå framåt. Om vägmätaren snurrar, så betyder det antagligen att bilen också går framåt, även om du inte vet var du är någonstans eller hur långt det är kvar.

Nicklas W Bjurman
2006-05-20, 17:29
Vad jag vet så har ingen träffats ännu. Jag tänkte sätta igång med affisherings kampanj i Borlänge och Falun nu. Jag har nämligern inte sett några affisher på någotdera ställe. Sedan ska man väll trycka upp flyers och dela ut också. Vi kan behöva ett baneer så att loggon syns på lite längra håll.

Så vilka mer folk finns i Falun Borlänge?

esse
2006-05-22, 20:10
Hej alla!

Kan säga direkt, att det kommer in nya medlemmar ganska frekvent.

Just nu är det: 66 medlemmar i Dalarna.

Och det är inte ett dåligt antal för att trots allt vara en så pass liten valkrets.

Jag personligen får mail varje gång ny medlem kommer till, till Dalarna.

Anders Karlsson
2006-05-26, 12:07
Hej!

Jag heter Anders Karlsson, bosatt i Ludvika och nybliven medlem i PiratPartiet!

Mina huvudsakliga intressen rör sig om piratpartiets ideologiska grunder samt om hur man kan sprida den genom ej partipolitiska kanaler. Dvs, genom marknadsföringskanaler, PR, men kanske framförallt genom kultur och kläder/mode m.m. Ett långsiktigt arbete, men det kommer ge resultat.

Rower
2006-05-28, 07:26
Nice med lite mer folk.. 66 pers, tammefan inte dåligt.. =)