handdator

Visa fullständig version : Jacob Halléns alternativa västlista

Jacob Hallén
2010-01-02, 03:23
Eftersom det presenterats ett förslag till västlista som inte stämde speciellt väl överens med min bild av vad Piratpartiet är så vill jag presentera ett alternativ:

Jacob Hallén
Tess Lindholm
Anders Andersson
Marie Axelsson
Kalle Vedin
Olof Bjarnasson
Björn Odlund
Björn Felten

Jacob är vacker, intelligent, vis och humoristisk. Blygsam dessutom. Självklart ska han ha förstaplatsen på listan.

I övrigt är listan lokalpatriotisk så det förslår. Eftersom jag är valkretsledare i Göteborg vill jag slå ett slag för dem som jag har observerat som aktiva och vettiga personer.

Tess är mediansvarig i Göteborg. Intelligent, utåtriktad, får saker att hända.

Anders Andersson är vice valkretsledare och en man som verkar mycket i bakgrunden. Få vet hur viktig han är för att det finns aktiva pirater i Göteborg. Enormt kompetent. Lagspelare.

Marie har satt upp sin kadidatur tillsammans med Egil Möller. Egil har tyvärr inte besvarat frågor i sin tråd, så han får inte vara med på min lista. Marie är en aktiv och stridbar tjej, vilket jag gillar. Hon och Egil planerar dessutom att köra valturé längs västkusten med eget piratskepp. Det vill jag uppleva.

Kalle Vedin ligger bakom mycket av vårt samarbete med andra som tycker som vi i andra partier. Han är i mångt och mycket min raka motsats med kaoskultur som ideal, men det behövs människor med olika sätt att se på saker.

Olof Bjarnasson förtjänar uppmärksamhet för alla kreativa idéer och initiativ. Hans julklappstips var mitt i prick, hans initiativ med en pirathelpdesk oerhört värdefullt.

Björn Oldund är distriktsledare för Västra distriktet. Det är nog den besvärligaste DL-psoten i landet. Dels är distriktet stort till ytan, med många kommuner. Dels så finns en elefant i form av Göteborgs valkrets. Det gör att det är jättesvårt att hitta en balans i vad som ska göras och hur det ska ske. Björn har börjat hitta de rätta formerna och därför tycker jag att han platsar på min lista.

Björn Felten är Grand Old Man i Piratpartiet Göteborg. Han har tvåsiffrigt medlemsnummer. Björn går gärna loss med det grova artilleriet, vilket kan vara bra att ta fram ibland i storpolitiken, och därför platsar även han på min lista. Jag tror i och för sig att Björn skulle få mer gjort om han nyanserade sig lte mer och satte in saker lite mer i sitt samanhang.

Det finns ytterligare 2 personer som jag vill rekommendera - Anna Troberg och Jacob Dexe. Det är de enda personer utanför västra distriktet som jag känner väl nog för att uttala mig om. Båda visar prov på en känsla för vad som för oss framåt som parti. Det kommer vi att behöva i rikdsdagen när andra grottar ned sig i sakfrågorna.

Det finns många kandidater som säkert skulle ha varit med på min lista om jag hade känt dem, men jag bygger mitt omdöme på personkännedom. Därför blev det inte fler.

Jacob Hallén
2010-01-05, 20:35
Uppdatering

Jag har efter noggrant funderande kommit fram till att jag starkt vill rekommenderar alla att rösta på Rick Falkvinge som första namn.
Läs närmare motivation på min blogg (http://blogg.openend.se/2010/1/4/laegg-din-roest-paa-rick).

I övrigt står jag för min lista.

AndersLindbäck
2010-01-06, 09:55
Jacob Hallén (2010-Jan-05)Uppdatering
Jag har efter noggrant funderande kommit fram till att jag starkt vill rekommenderar alla att rösta på Rick Falkvinge som första namn.
Läs närmare motivation på min blogg (http://blogg.openend.se/2010/1/4/laegg-din-roest-paa-rick).
I övrigt står jag för min lista.

Nja det är faktiskt onödigt med tanke på rikslistan som Rick kommer toppa. Tror inte någon annan kommer få lika många röster som Rick - så det gör egentligen detsamma på vilken plats man sätter Rick i sin egen listan. Det totala antalet röster på Rick kommer vara så många att han då per automatik kommer hamna överst på rikslistan och därmed toppa alla riksdagslistorna för piratpartiet.