handdator

Visa fullständig version : Agnessons förlag på lista

agnesson
2010-01-14, 13:32
Här är mitt förlag på lista. Jag har inte tagit hänsyn till regionala skillnader men däremot kön.

Nils Agnesson – Jag tror på mig själv.
Gustav Nipe – Känt honom i flera år och vet vad han går för.
Gun Svensson – Otypisk piratpartist men väldigt vettig.
Mikael Nilsson – Visat att han kan leverera genom bra styrelsearbete.
Sandra Grosse – Ung tjej med stor talang.
Anna Troberg – Bra styrelsearbete gör att Anna har mitt förtroende.
Mårten Fjällström – Kan piratpartiet utan och innan.
Jan-Olov Viklund – Tredjeperson på sydlistan.Verkar vettig i utfrågningen.
Anders Hedberg – Ska vara en trygg och säker kandidater enligt källor jag litar på.
Hanna Dönsberg – Förstanamn på östlistan. Jag litar på personerna som har tagit fram listan.
Hans Alvenkrona – Levererat och gjort mycket för UP. Har mitt förtroende.
Kalle Vedin – Flera rekommendationer från personer jag litar på.
Rickard Olsson – Kan vår politik.
Stefan Flod – Förbundsordförande och jag vet att han kommer göra ett bra jobb i riksdagen.
Behrang Kianzad – Verkar vettig enligt hans blogg. Kommer driva andra frågor än partiets
Mika Sjöman – Gammal piratpartist.
Mattias Andersson – Klarat sig bra i utfrågningen.
Richard Ramstedt – Mer politisk erfarenhet än många andra, behövs.
Marit deldén – Tredjenamn på östlistan. Jag litar på personerna som har tagit fram listan.
Johanna Julén – Bra rekommendationer.
Fredrik Holmbom – Bra rekommendationer.
Klara Ellström – Inkvoterad i min lista. Jag tror hon kommer vara en bra riksdagsledmot.

Kommentarer? Jag har ännu inte röstat..

piratcensur
2010-01-14, 14:02
Jacob Hallén valkretsledare från Västra Distriktet menar i en närliggande tråd att det är viktigt att Rick Falkvinge, partiledare står som första namn på samtliga valsedlar. Då anser han att man skall sätta Rick Falkvinge överst på sin röst.

När du nu är regionsfri i din lista, motivera varför vår partiledare inte finns med.

agnesson
2010-01-15, 01:39
piratcensur (2010-Jan-14)Jacob Hallén valkretsledare från Västra Distriktet menar i en närliggande tråd att det är viktigt att Rick Falkvinge, partiledare står som första namn på samtliga valsedlar. Då anser han att man skall sätta Rick Falkvinge överst på sin röst.
När du nu är regionsfri i din lista, motivera varför vår partiledare inte finns med.

Jag tror inte att Rick är nödvändig att ha på valsedeln för att locka röster. Det är väldigt få (tror jag) som kommer resonera "Men oj, Rick finns inte med. Jag röstar på miljöpartiet istället".

maloki
2010-01-15, 02:50
På just Rick grejen, kan jag även svara med att jag tror att Rick definitivt kommer få tillräckligt med röster ifrån andra medlemmar för att toppa voteringen. Men det är min personliga uppfattning.

piratcensur
2010-01-15, 09:24
Det blir väl ett problem eller inte-problem om även stockholmare tänker att man inte behöver placera Rick överst, utan väljer att ha honom som tia.

piratcensur
2010-01-15, 09:56
agnesson (2010-Jan-15)Jag tror inte att Rick är nödvändig att ha på valsedeln för att locka röster.
Det tolkar jag som att du vill att Rick ska slippa sitta i riksdagen och istället med 1,4 ggr ledamotlönen ägna heltid åt sitt uppdrag som partiledare. Utanför plenisalen.

agnesson
2010-01-16, 16:59
Efter att ha räknat på hur algoritmen kommer flytta upp kvinnliga kandidater kommer listan bli följande (om samtliga personer röstar enligt min lista över):

1 Nils Agnesson 0
3 Gun Svensson 50
2 Gustav Nipe 33
4 Mikael Nilsson 25
5 Sandra Grosse 40
6 Anna Troberg 50
7 Mårten Fjällström 43
8 Jan-Olov Viklund 38
9 Anders Hedberg 33
10 Hanna Dönsberg 40
11 Hans Alvenkrona 36
12 Kalle Vedin 33
13 Rickard Olsson 31
14 Stefan Flod 28
19 Marit deldén 33
15 Behrang Kianzad 31
16 Mika Sjöman 29
20 Johanna Julén 33
17 Mattias Andersson 32
18 Richard Ramstedt 30
22 Klara Ellström 33
21 Fredrik Holmbom 32

agnesson
2010-01-17, 00:58
Efter att ha lyssnat på en intervju på http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=1637&artikel=3301283&date=2009-12-07 så har jag blivit upplyst om att Behrang Kianzad kommer att driva andra frågor än partiets. Han är därmed en direkt olämplig kandidat och jag kommer lyfta honom från listan. Nytt förslag på kandidat mottages tacksamt.

Gonte
2010-01-17, 01:03
Marie Axelsson skulle jag vilja föreslå då.
http://mlokit.wordpress.com/

Dexe
2010-01-17, 01:30
Jag skulle vilja föreslå Andreas 'Falathar' Larsson. Dels är han norrlänning, en bittert underrepresenterad grupp i alla listor jag sett, dels är han en av de mer kompetenta piraterna i partiet.

Argument
2010-01-17, 10:31
Jag föreslår Carl Johan Rehbinder eller Dick Wase.

agnesson
2010-01-17, 13:28
Anders Nordin - språkrör för Miljöpartiet de Gröna 1988-90.