handdator

Visa fullständig version : Styrelsemöte 2010-01-22 till 2010-01-24 i uppsala

Stefan Flod
2010-01-15, 21:55
Dagordningen med möteshandlingarna samt schemat för styrelsemötet är bifogad detta inlägg.

Samt bilaga 3 separat.

agnesson
2010-01-16, 19:16
Förra årets beslut om att ge några "arbetsgrupper" kan vara bra att ta upp igen. Följande "arbetsgrupper" med tillhörande budget beslutades om förra året:

Ung Pirats webbutveckling (organisationsutveckling) 20 000 kr.
Webb-baserat protokollhanteringssystemet (utanför budget?) 5 000 kr.
Jämlikhetsarbete (organisationsutveckling) 5 000 kr.

Hur har det gått med dessa tre "arbetsgrupper"? Om jag får göra en tolkning av våra beslut från förra året så har dessa möjliga utgifter nu fallit, och det är upp till våra arvoderade att kunna ta beslut om en viss summa utanför budget (vi har inte ens en budget just nu).

Påminn mig om att ta upp detta som en övrig fråga.

agnesson
2010-01-20, 10:38
Om §18 avtal med piratpartiet service ab så ska det finnas ett utkast på avtal. Se http://forum.piratpartiet.se/Topic172081-493-1.aspx. Kan vi kolla med butiken att det är ett avtal dom godkänner? Jag vill att vi ingår ett avtal snarast möjligt.

Samtidigt kan det vara lämpligt att behandla frågan om vi vill köpa in startpaket till nya lokalavdelningar i år. Det handlar då om att lova butiken att köpa in X antal startpaket (de köper in en större mängd nyckelband) som gör att vi kan köpa nyckelband billigare till kongressen.