handdator

Visa fullständig version : Lordi vann Eurovision Song Contest

Henrik Lindberg
2006-05-21, 01:01
Blev bara så glad att jag var tvungen att skapa en liten gratulationstråd. :D

Ironin är fullständig när Carola spenderar hur mycket pengar som helst på att försöka se ung och fräsch ut och sen kommer Lordi, de fula finska "trollen" och vinner schlagerfestivalen. Underbart!

Skulle gärna vilja seBert Karlssons min i detta ögonblick. ;)

Daniel Nyström
2006-05-21, 08:31
Helt fantastiskt att rätt låt verkligen vann!

Trodde aldrig jag skulle heja på Finland i schlager-EM?!!

Ang. Bert K så var det nog fildelarnas fel att Lordi vann...

Anders Löfgren
2006-05-21, 09:45
Enligt Bertan är väl allt som är dåligt i världen fildelarnas fel?:P

Jens Tuvebrink
2006-05-21, 12:11
Jepp. Rätt låt vann! Och ett Extremt Grattis till Findand.

Hoppas det blir mer hårdrockare i tävlingen nästa år.

Tor Skude
2006-05-21, 13:14
Jag tycker i och för sig att Lordis låt var ganska dålig, men det gör inte så mycket. Det är ändå roligt att Finland fick sin första seger. Grattis Finland!

Ni har väl hört det där om att det ska bli 300 minusgrader när Finland vinner? Det stämde inte ;)

Vidvinkel
2006-05-21, 14:09
Håller med dig Tor. Låten var rätt usel. Som en dålig schlager dänga man bytt ut synthen mot lite "coola" gitarr riff, coh sedan byggt upp en låt kring det. Väldigt tillrättalgat. De killarna är väll så lågnt ifrån rock ´n´ roll myten man kan komma (på gott och ont naturligtvis) Skulle inte förvåna mig om de spelar dansband eller schlager på fritiden. Dock är jag glad att dom vann, för saken skull. Speciellt glad är jag över at Carola inte van.

laws of tradition
2006-05-21, 16:51
Vidvinkel (2006-May-21)Håller med dig Tor. Låten var rätt usel. Som en dålig schlager dänga man bytt ut synthen mot lite "coola" gitarr riff, coh sedan byggt upp en låt kring det. Väldigt tillrättalgat. De killarna är väll så lågnt ifrån rock ´n´ roll myten man kan komma (på gott och ont naturligtvis) Skulle inte förvåna mig om de spelar dansband eller schlager på fritiden. Dock är jag glad att dom vann, för saken skull. Speciellt glad är jag över at Carola inte van.

Menar du seriöst att du förväntar dig att vinnaren av Eurovision Song Contest skulle vara "bra musik"? Vet du ens vad tävlingen går ut på? :)

Vidvinkel
2006-05-21, 17:36
Menar du seriöst att du förväntar dig att vinnaren av Eurovision Song Contest skulle vara "bra musik"? Vet du ens vad tävlingen går ut på? :)

Haha nä du har rätt. Den går väll ut på att ha märkligast/minimalast kläder eller mest spektakulära scenshow.. Det var länge sedan shlager var shlager..

JohanR
2006-05-21, 18:05
Vidvinkel (2006-May-21)Det var länge sedan shlager var shlager..

Och det var länge sedan det var en schlagerfestival. Sverige är ett av de få länder som inte fattat det där med "song contest" och fortfarande tror att det handlar om schlager.

Johan Viberg
2006-05-22, 02:53
en sak jag inte förstår är hur Carola lyckades ta sig till 5:e plats.....