handdator

Visa fullständig version : Börja här (rev 3)

Bo Leuf
2006-05-21, 11:53
Hej och välkommen till Piratpartiet Göteborgs forum!

Vem är jag?

Jag heter Bo Leuf och är vice ordförande i styrelsen för Göteborgs valkrets (vk16), även riksdagskandidat på listan i vk16 samt rikslistan. Balder Lingegård är ordförande men har så pass många andra engagemang att det nu ofta är jag som praktiskt håller i trådarna.

EDIT (Balder):

Nu är jag tillbaka efter sommaren!

Kontaktvägar

För att nå mig kan ni använda e-post: bo.leuf@piratpartiet.se (även som privatbrev i forum), forumet, Skype: wikiway eller vid brådskande ärende mobil.

EDIT (Balder):

För att nå mig funkar balder.lingegard@piratpartiet.se, forumet, Skype: cellisten eller mobil.

Vad är Piratpartiet Göteborg

Lokalavdelningen bildades formellt på årsmötet 10 april (https://www.piratpartiet.se/forum/Forum128-1.aspx) då bland annat aktuella styrelsen valdes. Vi har ännu ingen fast lokal utan allt fokus är för närvarande på valkampanjen fram till 17 september.

Du blir automatiskt medlem i lokalavdelningen enligt koppling till valkrets utifrån din angiven adress när du blir medlem på riksnivå. Det kostar inget extra.

Informationsvägar

Information till medlemmar här i Göteborg går ut på två sätt: e-post (valkretsmedlemmar) samt genom forumet.

Det arrangeras informella träffar på kaféer lite då och då. Tanken är att ge tillfällen där vi kan få en känsla för vilka vi är, träffa likasinnade i verkliga livet och diskutera läget. Observera att även de som inte (ännu) är medlemmar är välkomna. Ett plus med kaféträff, exempelvis på stadsbiblioteket, är även att folk runtomkring ser/hör oss, blir nyfikna, och kan engageras i diskussion om våra sakfrågor.

Information om sådana träffar går ut som e-post, eventuellt på forum.

Forumet

Mycket står redan på forumet. Och ja, det kan bli rörigt med långa och spretiga trådar. Gamla trådar är inte raderade utan sök- och läsbara så att alla kan se hur Piratpartiet Göteborg har utvecklats samt kunna få svar på frågor som redan dryftats.

Läs gärna genom det som redan finns innan du startar en ny tråd. Vissa underforum kräver att nya trådar godkänns innan de publiceras. Detta för att kanaler som uppfattas som 'officiella ' inte skall bli fulla av irrelevant information eller diskussion.

Kampanjarbetet

Som sagt, det mesta handlar nu om kampanjarbetet fram till valet. Vi måste synas!, så enkelt är det. Man märker snabbt att många människor redan har dunkla funderingar kring de sakfrågor vi står för, men saknar formuleringarna själva och vet inget om oss. Informera! och snart har man faktiskt värvat en ny medlem som kan föra budskapet vidare till nya.

Vi har alla ganska så fria händer och relativt lite tid. Om du känner för att arbeta med informerandet, titta på förslag till kampanjmaterial i trådarna på lokal (https://www.piratpartiet.se/forum/Forum137-1.aspx) eller riksnivå (https://www.piratpartiet.se/forum/Forum85-1.aspx). Se även debatt/insändarpoolen. Planka eller gör eget. Stäm gärna av med en eller flera medlemmar, exempelvis genom att posta på forum, men invänta inget formellt godkännande uppifrån, utan bara kör på om andra medlemmar inte har några invändningar.

/Pirat Bo

Arr...