handdator

Visa fullständig version : Hur kommer det sig????

Knalleman
2006-05-21, 18:20
Hur kommer det sig att ledningen för PP inte står för det dom säger???? Jag har gjort som många andra o blitt medlem i GK för deras "grupp" som ledningen så fint kallar det står verkligen för något PP gör inte detta men det är bara vad jag tycker.. Jag vet att det är flera med mig som inte tycker att ledningen gör sitt jobb som dom skall....ingen nämd ingen glömd kan vi la skriva då eller??

Jag hoppas innerligt att en vacker dag att PP kommer in i riksdan o ev skulle kunna göra något för oss "vanliga" människor men än så länge finns det inget som ni har gjort eller planerat att göra som känns bra för mig...

Ett ex. är när det gäller röstningen för ledning jag kunde inte rösta med mitt konto varför? men det ändrades så fort det var klart jävla hyckleri känns det som.......

Henrik Lindberg
2006-05-21, 18:34
Knalleman (2006-May-21)Hur kommer det sig att ledningen för PP inte står för det dom säger???? Jag har gjort som många andra o blitt medlem i GK för deras "grupp" som ledningen så fint kallar det står verkligen för något PP gör inte detta men det är bara vad jag tycker.. Jag vet att det är flera med mig som inte tycker att ledningen gör sitt jobb som dom skall....ingen nämd ingen glömd kan vi la skriva då eller??

Jag hoppas innerligt att en vacker dag att PP kommer in i riksdan o ev skulle kunna göra något för oss "vanliga" människor men än så länge finns det inget som ni har gjort eller planerat att göra som känns bra för mig...

Ett ex. är när det gäller röstningen för ledning jag kunde inte rösta med mitt konto varför? men det ändrades så fort det var klart jävla hyckleri känns det som.......

1. Uttryck dig på ett sätt så man förstår vad du skriver.

2. Varför inte uttrycka dig på ett mer civiliserat sätt så att du blir tagen på allvar? Det vill säga utan en massa paranoid-influerade konspirationsteorier?

3. Om du nu inte är nöjd med någonting som berör Piratpartiet, varför postar du en massa skräp hela tiden? Gå ut och lek i regnet eller något annat, så slipper du bli förbannad.

Tor Skude
2006-05-21, 18:57
Knalleman (2006-May-21)Ett ex. är när det gäller röstningen för ledning jag kunde inte rösta med mitt konto varför? men det ändrades så fort det var klart jävla hyckleri känns det som.......

Ditt konto skapades den 2 maj, långt efter att vi haft vårt årsmöte (8-9 april). Eller hade du ett annat konto då? Varför har du i sådana fall skapat ett nytt?

fredux
2006-05-21, 19:00
Tor då kanske du kan förklara varför även mitt konto numera står ickemedlem? Anders Forsman gav en förklaring om dubbla medlemskap vilket jag inte förstår någonting av.

Jag har betalat en gång och tills igår var jag medlem och idag ickemedlem. Ni kallar mig för anonym medlem som inte vågar stå för vem jag är. Men när jag registrerade mitt medlemskap uppgav jag både namn mobilnummer och personnummer. Så inte är jag anonym.

Men ni behöver inte göra mig till medlem för det känns inte som om man direkt är värdefull som medlem här.

Anders Forsman
2006-05-21, 19:08
No1 Om någon har problem med sitt konto, vänd er till info@piratpartiet.se eller till någon moderator, så åtgärdas problemet.

No2 Var saklig i argumenten och kasta inte skit rakt ut i luften, för då tas ingen på allvar.

No3 Det fanns en del dubbletter av medlemmar, men det ska inte ha påverkat medlemsskapets status, men fel kan det alltid bli om så är fallet, se No1.

De som har intresse och inte klarar av att knyta sitt medlemsskap meddelar mig priv. med personnummer och namn, så fixar vi detta en gång för alla.

Henrik Lindberg
2006-05-21, 19:49
Anders Forsman (2006-May-21) No2 Var saklig i argumenten och kasta inte skit rakt ut i luften, för då tas ingen på allvar.

Jag ber om ursäkt om jag uttalade mig på ett mindre bra sätt. Blir bara så förundrad över varför man inte kontaktar personer som har ansvar för medlemstjänster/liknande istället för att starta en massa trådar där man skriver strunt om både det ena och det andra. Men som sagt, lämnar över sådana här trådar till dem som det berör, även om jag inte håller med om deras utformning. ;)

Björn Felten
2006-05-21, 20:01
Henrik Lindberg (2006-May-21)Jag ber om ursäkt om jag uttalade mig på ett mindre bra sätt.

Henrik, jag är övertygad om att det inte var dig Anders hade i åtanke. I själva verket uttryckte du nog snarast exakt vad de flesta av oss anser, nämligen:

1) GE FAN I ATT STARTA NY TRÅDAR I TID OCH OTID!!!

2) Leta i forumet efter information, med största sannolikhet finns det redan den info du söker.

3) Skriv PM eller e-mail till någon av alla våra funktionärer innan du går ut och avreagerar dig i vårt forum.

Knalleman
2006-05-22, 18:16
Björn Felten (2006-May-21)Henrik Lindberg (2006-May-21)Jag ber om ursäkt om jag uttalade mig på ett mindre bra sätt.

Henrik, jag är övertygad om att det inte var dig Anders hade i åtanke. I själva verket uttryckte du nog snarast exakt vad de flesta av oss anser, nämligen:

1) GE FAN I ATT STARTA NY TRÅDAR I TID OCH OTID!!!

2) Leta i forumet efter information, med största sannolikhet finns det redan den info du söker.

3) Skriv PM eller e-mail till någon av alla våra funktionärer innan du går ut och avreagerar dig i vårt forum.

Jag hade ett annat konto som togs bort men d kanske du inte såg när du gick igenom din maskin där borta det finns fok i min närhet som kan intyga att ja inte kunde rösta något alls jag står för detta när jag kallar detta ett jävla FUSK VAL...det var flera st som inte kunde rösta......så jag anser innan ni säger typ" ditt konto startades den 2 Maj" kolla med era datorer först innan ni kastar sån skit ur er blir så ini helvete förbannad när dt fuskas vilket jag anser att det gjorts här.........

Tor Skude
2006-05-22, 19:00
Lugna ner dig ett par grader nu vad... Jag kollade bara när ditt forumkonto skapades, det kan vem som helst göra. Om man klickar på ett användarnamn här i forumet och väljer "View member's profile" så ser man när kontot registrerades. Det konto som du nu använder registrerades 2 maj, det var det enda jag konstaterade.

Jag tror dig när du säger att du inte kunde rösta (det har varit en del strul med att knyta medlemskap till forumanvändare). Vad gjorde du när du upptäckte det? Kontaktade du någon så att du kunde få hjälp (till exempel skicka ett e-post till medlemsservice eller skriva ett inlägg under teknisk support)? Fick du någon hjälp?

Vad hette din förra forumanvändare?

Anders Forsman
2006-05-22, 19:27
Henrik vet redan men kan väl skriva även här att mitt tidigare inlägg givetvist inte var riktat mot honom.

Knalleman : Jag skrev här ovan "No2 Var saklig i argumenten och kasta inte skit rakt ut i luften, för då tas ingen på allvar."

Tycker du själv att du håller måttet för denna punkt?

Ingen avslutar ett konto/medlemsskap utan att medlemmen själv vill det. Ett missöde kan alltid hända och framförallt var det lite struligt i början. Men jag förstår inte din plötsliga bild av att det skulle ha varit fusk, nu - typ en och ½ månad för sent?

Please, höj nivån så får du säkert medhåll i något annat ämne. Har du något problem med kontot så är du välkommen, men med en annan ton tack.

EDIT: Vill du knyta upp ditt medlemsskap till partimedlem gör du följande.

Gå till hemsidan, Partiet, Medlemsservice. Logga på. Skriv in ditt forumalias i din profil, och tryck på"Uppdatera".Presto. :-)

Johan Viberg
2006-05-22, 20:58
En dum sak som jag gjorde när jag försökte koppla ihop mitt forumkonto med mitt medlemskap var att jag skrev in ett namn ända tills jag läste att det skulle vara personnummer som man skrev in där.

så upptäckte jag att inte heller det fungerade, så jag skrev en mycket fredlig tråd här i forumet och fick tips om att skriva till info@piratpartiet.se eller vad det nu var, så jag gjorde det och fick hjälp ganska snabbt, så om man tror att infon är slö eller inte funkar tror man fel.;)

REGGING FOR DUMMIES

nu skriver jag följande av egen erfarenhet:P

1. se till att du skriver in det PERSONNUMMRET som du gick med i partiet med samt lösenord som du tog då. här är en direktlink till sidan http://www2.piratpartiet.se/medlemsservice

2.funkar inte lösenordet så skriv ett mail till info@piratpartiet.se där du skriver vilka uppgifter du använde för att regga dig till partiet. (nu menar jag det kontot som du betalade 5 kronor för, via SMS).

3. inom kort (max 2 dagar) får du ett svar som inte är skrivet i förväg (dvs. att det är läst och skrivet av en levande person) med troligen funderingar om du uttryckte dig oklart, eller så har personen som läst det hajjat allt och gett dig ett nytt lösen till personnummerkontot (i mitt fall så var det Rick Falkvinge själv som skickade mailet med mitt nya lösen).;)

4. väl inne på medlemservice så är man nog smart nog att förstå vad som ska göras.:)

Richie
2006-05-23, 10:51
Knalleman (2006-May-21)HEtt ex. är när det gäller röstningen för ledning jag kunde inte rösta med mitt konto varför?

Därför att Vi använde vår Åsiktsregistrator 3000XL för att se om du tänkte rösta för eller emot Oss och eftersom Vår Röstpåverkare C9500 var på service på Blattnorf IV så var Vi tvungna att slänga ut dig istället för att ändra din röst för Vi var oroliga att just din röst skulle ändra hela världshistorien och avslöja Konspirationen, att Vi egentligen är rymdödlor med halvtaskiga gummimasker och äter levande råttor till lunch.

Sorry.

Så, titta på den här pennan nu och glöm alltihop. *tryck* Vafan? Äh, ungarna har snott batterierna igen. Vänta, jag är snart tillbaka.