handdator

Visa fullständig version : Rädslan för pirater når nya höjder.

camilla.andersen
2006-05-26, 10:19
Under DN's kulturdel publicerades igår vad som där kallas "kommentaren" = (krönika(?) som jag tyckte var riktigt intressant.

Den handlar om hur filmindustrins långa armar tar sig in i pressvisningar utav filmer, väktare som går med mörkersikten och journalister som måste lämna ifrån sig sina anteckningar efter visningarna. Helt klart en bra grej att läsa.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2207&a=547538&previousRenderType=2

Detta för mig också till en annan undran jag har haft. Är det någon som kontaktar alla dessa människor som skriver om våra frågor och undrar om dom vill ansluta sig eller om dom kanske skulle kunna tänka sig att delta i diskussonsgrupper osv? Dels tänker jag på just denna journalist men också på de män som nu står åtalade ang. fildelning. Eller är det kanske något vi borde håll oss ifrån? Vad sägs?

kalleanka
2006-05-26, 11:41
Börjar kännas som intrång i tryck och yttrandefriheten tycker jag, lämna ifrån sig sina anteckningar? Vilket BS.

mobboffer
2006-05-26, 17:51
Jag tycker det är helt ok med vakter. Anteckningsdelen låter däremot helt sjukt. Det ska självklart vara lagligt det med, men jag gillar det inte.