handdator

Visa fullständig version : Krangparty i Sundsvall

Mårten Fjällström
2006-05-26, 19:08
Hej,

inspirerad av framgångarna på Birdie, uppmanar jag medlemmar i Sundsvall att dra på Krangparty (www.krangparty.se).

Beväpna er med ett gäng flyers, genom att anpassa Östergötlands (som bygger på Uppsalas, kopiering är bra):

http://jon.severinsson.net/pp/pp%C3%B6/

Läs hur vi gjorde på Birdie:

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic24622-131-1.aspx

och dra dit en sväng imorgon. Om det är dyrt att komma in är det bara att postera er på vägen till kiosken :)

Det räcker om ni är typ två personer, ni kommer att värva ett antal medlemmar och ett antal hundra röster.

Per Andersson
2006-05-29, 13:35
Jag känner att jag gjorde mitt bästa i lördags, då jag besökte krangpartyt på kvällen efter att tidigare på dagen ha tömt min bläckskrivare på svart färg till ett antal egen designade informationsblad om Piratpartiet, + några små affischer.

Resultatet blev väll som sagt medelmåttigt..

Jag kom dit utan biljett, kanske ska påpeka att jag så sent som i fredags fick veta om att det var krangparty i helgen. Det första mina ögon fick skåda var en lapp på dörren där det stod nått i stil med "Besöks biljetter slutsålda". Jag gick in och gav en kort förklaring till de två unga dörrvakts tjejerna som visade vidare mig till "dörrvakts chefen" och sa att det var honom jag skulle smickra.

"Dörrvakts chefen", som senare visade sig vara medlem i Piratpartiet, tyckte det var kul att jag var där men ville inte ta beslutet själv om jag fick komma in och dela ut information om partiet. Så efter en stund kom den som styrde över hela lan-partyt och han sa efter en stund något i stil med: "Vi vill vara opolitisk oberoende och att jag inte fick dela ut någon information om partiet".

Så då stod jag där utan biljett och utan tillåtelse att göra någonting i princip. Efter att ha haft en pratstund med Dan som jag hade bestämt träff med där för att han skulle hjälpa mig med att informera om Piratpartiet så bestämde jag mig för att ge mig av hemmåt.

Vad var det nu som var positivt? Jo, jag gjorde mig av med alla informationsblad genom att sätta de på bilrutorna på bilarna som stod parkerade utanför. Jag passade också på att sätta upp affischerna lite runt om i stan på vägen hem.

Dörrvakten som hette Jimmy kommer att hjälpa oss med att hitta på nått till lanpartyt i Kramfors som är på hösten förhoppningsvis före valet då.

Nu funderar jag på om vi ska hitta på nått till examen som är om någon vecka då alla studenter kommer befinna sig i stan?

Henrik Lindberg
2006-05-29, 18:49
Per Andersson (2006-May-29)Jag känner att jag gjorde mitt bästa i lördags, då jag besökte krangpartyt på kvällen efter att tidigare på dagen ha tömt min bläckskrivare på svart färg till ett antal egen designade informationsblad om Piratpartiet, + några små affischer.Resultatet blev väll som sagt medelmåttigt..Jag kom dit utan biljett, kanske ska påpeka att jag så sent som i fredags fick veta om att det var krangparty i helgen. Det första mina ögon fick skåda var en lapp på dörren där det stod nått i stil med "Besöks biljetter slutsålda". Jag gick in och gav en kort förklaring till de två unga dörrvakts tjejerna som visade vidare mig till "dörrvakts chefen" och sa att det var honom jag skulle smickra."Dörrvakts chefen", som senare visade sig vara medlem i Piratpartiet, tyckte det var kul att jag var där men ville inte ta beslutet själv om jag fick komma in och dela ut information om partiet. Så efter en stund kom den som styrde över hela lan-partyt och han sa efter en stund något i stil med: "Vi vill vara opolitisk oberoende och att jag inte fick dela ut någon information om partiet".Så då stod jag där utan biljett och utan tillåtelse att göra någonting i princip. Efter att ha haft en pratstund med Dan som jag hade bestämt träff med där för att han skulle hjälpa mig med att informera om Piratpartiet så bestämde jag mig för att ge mig av hemmåt.Vad var det nu som var positivt? Jo, jag gjorde mig av med alla informationsblad genom att sätta de på bilrutorna på bilarna som stod parkerade utanför. Jag passade också på att sätta upp affischerna lite runt om i stan på vägen hem.
Dörrvakten som hette Jimmy kommer att hjälpa oss med att hitta på nått till lanpartyt i Kramfors som är på hösten förhoppningsvis före valet då.Nu funderar jag på om vi ska hitta på nått till examen som är om någon vecka då alla studenter kommer befinna sig i stan?

Släng jättegärna upp detta i "Valkretsledare informerar" forumet så ser folk det lättare. Tror många är intresserade av att läsa!

Load
2006-05-29, 22:24
Kan meddela att det regnade rätt mycket så majoriteten av sedlarna blev tyvärr förstörda innan folk hann se vad som stod på dem.

Per Andersson
2006-05-30, 09:23
Load (2006-May-29)Kan meddela att det regnade rätt mycket så majoriteten av sedlarna blev tyvärr förstörda innan folk hann se vad som stod på dem.

Är du helt säker på detta? Jag märkte själv inte av att det regnade något efter att jag satt upp sedlarna eftersom jag gick och tänkte på detta. Jag vet att det regnade en massa på lördagen innan jag var där dock.

Load
2006-05-30, 15:56
Jag är 100% säker eftersom jag hade egen bil parkerad där och papperet på vindrutan var helt genomdränkt. Det var inte många (om ens någon) som hade plockat dem ifrån bilarna som var i närheten men jag hade inte tid att se efter. Var nämligen ganska trött och less efter 4 timmars sömn under hela KP.

Det var på natten på söndagen jag åkte... Minns inte exakt, men vi packade ganska direkt efter prisutdelningen men kom inte iväg direkt.

Göran Axelsson
2006-05-31, 10:36
Hej Per och andra i Västernorrland!

Jag tror nog att helgens insats hade verkan, det kom två nya medlemmar på måndag och det innebär nog att vi fick ännu fler röster genom din insats.

Just nu så ökar vi ganska snabbt i Västernorrland så kör på i den här stilen.

/Göran