handdator

Visa fullständig version : Övrig politik.

StasIsLovE
2006-05-28, 19:13
Jag skulle vilja veta lite mer om var PP står i övriga frågor som t.ex. ekonomi, ty utan fungerande sådan är resten meningslöst, och jag har letat lite men hittar ingenting på hemsidan.

Att det är dyrt att ha företag i Sverige är ingen hemlighet speciellt senasete tiden med några av forna öst-stater i EU som konkurrerar, några förslag på detta?

Sänka löneskatten är vad jag tycker så att företag har råd att anställa i Sverige, hitta sommarjobb börjar bli riktigt svårt senaste åren. Men det är vad jag tycker.

Skulle vilja se en länk under fliken "Politik" som handlar om ekonomi, min röst hänger på det :D Resten verkar logiskt :)

Nightsorrow
2006-05-28, 20:34
https://www.piratpartiet.se/forum/Topic15530-110-1.aspx

Råder dig att titta på den länken, förklarar det mesta om hur PP kommer agera i riksdagen, samt hur dom (inte) ställer sig i övriga frågor.

Tor Skude
2006-05-28, 20:49
Om man gillar hemsidan bättre än forumet så finns även den här länken:

http://www2.piratpartiet.se/vagmastarstallning

Det står dock precis samma sak där som det står i forumet:

Piratpartiet tar inte ställning höger/vänster-frågor, eller andra frågor som ligger utanför vårt principprogram. Vi är beredda att stödja såväl en socialdemokratisk som en borgerlig regering. Det enda vi är intresserade av är att marschen mot kontrollsamhället avbryts, och att kulturen och kunskapen släpps fria i samhället.

StasIsLovE
2006-05-29, 19:33
Jag har börjat läsa, men jag fick en uppfattning om hur det kommer att gå till som tvingade mig att sluta läsa och börja ställa frågor istället:

Såhär låter eran politik:

Vi ska kräva från sittande regeringen att stödja våra ideer för om dom gör, så röstar vi på vad dom än vill att vi ska rösta på.

Annars.

Om vi inte får nånting av det vi vill genomföra gjort så kommer vi bara att sitta och rösta på det sittande regeringen kommer att rösta på.

Med andra ord behöver inte någon lyssna på er i regeringen för ni kommer ändå att göra som dom säger. Låter som brist på strategi.

Här är förslag:

"Om ni röstar så, så röstar vi si" (som jag förstår så gillar ni inte den typen av röstning)

"Om ni röstar så, så får ni korv med bröd" (Kommer nog inte att fungera)

"Vi vill så, och ni vill si om ni inte är för så, så kommer vi att vara emot si, hårt och länge"

Förslagen är mest skämt =)

Tror det blir svårt att ha parti utan politik. Era fyra eller så politiska frågor försummas i den stora mängden andra frågor som ni inte kan ta ställning till.

Dessutom vem är "Regeringen" största partiet? Isåfall resultat:

Socialdemokrater + ett par röster.