handdator

Visa fullständig version : Pirater till ArvikaFestivalen

camilla.andersen
2006-05-31, 15:21
Ok jag vet inte om vi har lagt upp ngra "guidelines" över sånt här. men men... Jag ska upp till ArvikaFestivalen och jobba med att rodda och är därför "arbetslös" under själva festivalen. Jag tänkte då ägna min lediga tid åt att dela ut material, sälja knappar osv. Är det fler som ska upp och jobba eller kanske kalasa? Enda grejen är väl att man bör vara nykter under tiden man informerar osv...

Är detta en helt meningslös idé eller har ni ngra andra synpunkter?

Mårten Fjällström
2006-05-31, 16:08
Det är en kanonidé! Alla på festivaler har piratkopierat...

Jag ska inte själv till Arvika, men om det behövs flyers kan vi från Uppsala bidra om någon plockar upp det här. Säkert kan vi skicka med några affischer också. Vi har både flyers och foldrar. Finns pdf:er här:

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic20863-22-1.aspx

men de är inte så bra att göra i vanlig skrivare.

Foldern går att skriva om och skriva ut om man tar Östergötlands version (öppnas i open office):

http://jon.severinsson.net/pp/pp%C3%B6/Folder.odt

Freeman
2006-05-31, 23:09
commotion (2006-May-31)Ok jag vet inte om vi har lagt upp ngra "guidelines" över sånt här. men men... Jag ska upp till ArvikaFestivalen och jobba med att rodda och är därför "arbetslös" under själva festivalen. Jag tänkte då ägna min lediga tid åt att dela ut material, sälja knappar osv. Är det fler som ska upp och jobba eller kanske kalasa? Enda grejen är väl att man bör vara nykter under tiden man informerar osv... Är detta en helt meningslös idé eller har ni ngra andra synpunkter?

Jodå, jag och många fler ska till Arvikafestivalen. Själv kommer jag att trycka upp en hel del kampanjmatrial inför festivalen och vi lär ha banderoller i vårt "Camp" :)

Är det fler som är intresserade så kanske vi kan campa nära varandra?

camilla.andersen
2006-06-01, 09:45
men vad sägs om att vi kanske försöker göra ngra speciella "arvika flyers" alltså flyers designade just för att delas ut under festivalen? det hade ju vart grymt om vi delade ut likadana grejer.

är det ngn annan som ska vara funkis så skicka gärna ett PM!

Freeman
2006-06-01, 13:01
camilla.andersen (2006-Jun-01)men vad sägs om att vi kanske försöker göra ngra speciella "arvika flyers" alltså flyers designade just för att delas ut under festivalen? det hade ju vart grymt om vi delade ut likadana grejer. är det ngn annan som ska vara funkis så skicka gärna ett PM!

Ja, vad skulle det vara? Någon som kommer på någon finurlig text?

"Lyssnar du på dessa artister hemma också?"

Eller varför inte göra en playlist? =)

På flyern kanske man kan lägga till några av de artister som spelar under festivalen.

Artist1.mp3

Artist2.mp3

osv

camilla.andersen
2006-06-01, 13:55
Freeman (2006-Jun-01)camilla.andersen (2006-Jun-01)men vad sägs om att vi kanske försöker göra ngra speciella "arvika flyers" alltså flyers designade just för att delas ut under festivalen? det hade ju vart grymt om vi delade ut likadana grejer. är det ngn annan som ska vara funkis så skicka gärna ett PM!

Ja, vad skulle det vara? Någon som kommer på någon finurlig text?

"Lyssnar du på dessa artister hemma också?"

Eller varför inte göra en playlist? =)

På flyern kanske man kan lägga till några av de artister som spelar under festivalen.

Artist1.mp3

Artist2.mp3

osv

nja tänkte väl mer på en design... vi kan väl ta dom "gamla vanliga" texterna men spetsa till designen på ngt sätt.... i dont know