handdator

Visa fullständig version : hacka apb

loi
2006-06-01, 18:50
är det inte ett perfekt tillfälle för alla hackers och börja hacka apb??

Anders Löfgren
2006-06-01, 20:43
Njae...detta är ett diskussionsforum för ett politiskt parti och så vitt jag vet är det olagligt att hacka webbsidor. Jag tror inte det är en så där jättehoppsan idé att uppmuntra till olagliga aktiviteter när man hoppas komma in i riksdagen:);)

kalleanka
2006-06-01, 21:05
Som sagt är vi ett politiskt parti och uppmuntrar eller deltar ej i några illegala aktiviteter. Dock kan jag inte ha åsiker om vad någon/några får för sig att göra med APB, dock kvittar det eftersom kriget inte ligger på deras hemsida.

Johan Viberg
2006-06-01, 21:25
Är också lite mycket gramse på apb, men dom är redan hackade ju;) av AUH (Arga Unga Hackare)

Tyvärr så har abp fixat en ny sida, försökte hitta ngt sätt att kontakta AUH på, men jag hittade nada...

men som sagt, detta är ett diskutionsforum för ett politiskt parti:D

Juultomten
2006-06-02, 01:57
Jag tror nog AUH är rätt så svåra att hitta eller kontakta ;) tror de kan sina saker lagom brafaktiskt :cool:

Men att skriva "hacka APB" i ett politiskt forum är lite väl osmakligt för min del.. Yrkar på att denna tråd raderas även om jag är för yttrandefriheten. Av anledningatt bespara PP eventuella påhopp från APB omatt vi har något att göra med hackningen... :hehe:

Johan Viberg
2006-06-02, 15:07
Nu när du säger det så, radera denna tråd den som kan.

loi
2006-06-02, 17:53
ja nån moderator får ta bort tråden tänkte inte så långt när jag skrev den

John Nilsson
2006-06-02, 23:56
Juultomten (2006-Jun-02)Yrkar på att denna tråd raderas även om jag är för yttrandefriheten.

Vilket tror ni är skadligast?

"I en nu censurerad diskusionstråd på pp planerade man att attackera..."

eller

"På i denna tråd pps forum diskuteras och planera olika kriminella aktiviteter..."

Jag tror det är bättre att folk kan skaffa en egen uppfattning.

Targenor
2006-06-03, 22:30
loi (2006-Jun-01)är det inte ett perfekt tillfälle för alla hackers och börja hacka apb??

Säkerligen är det så , men jag förstår inte vad som vinns på det hela.

APB finns fortfarande, även om hemsidan blir hackad. bättre att försöka besegra dom på annat sätt

Johan Viberg
2006-06-04, 00:08
APB borde vara stämda och i fängelse för länge sen, dom la ju dit upphovsrättskyddat material på bahnhofs servrar så APB "kunde göra rätt".

"På i denna tråd pps forum diskuteras och planera olika kriminella aktiviteter..."

jag tror jag skulle föredra den här frasen...

Henrik Lindberg
2006-06-04, 00:35
Jag kan för min egen del säga att jag förstår att det kan finnas personer både utanför och inom partiet som under de senaste dagarna börjat känna en stark ilska gentemot både Antipiratbyrån och Polisen. Men att börja använda sig av "hackning" i syfte att sabotera för ovanstående gör ingen nytta. Det vi måste försöka göra är att bemöta det som är fel i samhället med goda argument och debatt. Att ta till sabotage och illegala metoder kommer bara leda till att fildelarrörelsen i sig skadas, och det vill vi väl inte?

Vi VET att vi har argumenten på vår sida. Vi VET att vi inom fildelarrörelsen förstår att sättet man distrubuerar musik och film på måste följa framtidsutvecklingen! Varför ska vi då inom fildelarrörelsen tillgripa metoder som enbart förstör för oss själva? Låt oss istället enas under Piratpartiets flagg och verka för en positiv utveckling där vi genom folkets stöd och goda argument kan förändra Sverige i en positiv riktning!

kalleanka
2006-06-04, 00:40
Hade hollywood och skivbolagen följd porrbolagens utveckling hade denna debatt aldrig uppkommit.