handdator

Visa fullständig version : Kallelse till medlemsmöte för Skåne läns södra valkrets den 3:e juni

Mab
2006-06-02, 05:23
Hejsan

Mitt namn är Mattias Bjärnemalm och jag sitter som valkretsledare i Skåne läns södra valkrets.Först och främst vill jag hälsa alla nya partimedlemmar hjärtligt välkomna till partiet. Tillsammans kan vi visa myndigheterna att lagar ska vara utformade för att följa medborgarnas uppfattning om vad som är rätt och fel, och inte för att passa kommersiella särintressen. Det kommer vi visa dem på valdagen i höst då vi har en chans att sända en klar signal om att det som gjort att intresset för de etablerade partierna dalat under modern tid inte handlar om ett ointresse från samhällets unga i politiska frågor, utan om att de etablerade partierna totalt saknar lyhördhet för vad vi medborgare anser vara viktigt.

För att alla nya och gamla partimedlemmar i vår valkrets ska få en chans att träffa varandra och för att vi ska kunna komma igång med kampanjarbetet inför valet kommer vi att hålla ett öppet medlemsmöte för alla medlemmar i valkretsen nu på lördag den tredje juni klockan 14.00. Mötet kommer att hållas på Cafe gräddhyllan i Lund (karta hittar ni på http://www.graddhyllan.com/) och jag hoppas att så många som möjligt av er har tid att sluta upp. Har ni vänner och bekanta som står och vacklar i huruvida de ska gå med i partiet eller ej får ni givetvis gärna ta med dem så att de kan se och höra oss och på så sätt få en klkarare uppfattning om vad vi står för.

Frågor kring mötet kan ni ställa i den här tråden eller maila till mig på Mattias.bjarnemalm@piratpartiet.se.

För er som av någon anledning inte kan närvara på mötet nu på lördag men ändå känner att ni vill hjälpa till i vår valkrets, med affischering, medlemsrekrytering eller vad ni än tror ni kan bidra med är det bara att höra av sig till mig (på ovanstående mail), eller varför inte starta en tråd här på forumet där ni presenterar er och skriver vad ni kan bidra med. Tillsammans är vi partiet, och varje insats, hur liten den än må verka är en viktig del i vår kamp för att ta oss in i riksdagen nu till hösten.

Med vänliga hälsningar och hopp om en god uppslutning nu på lördag

Mattias Bjärnemalm

Valkretsledare för valkrets 13, Skåne läns södra valkrets.

soma
2006-06-02, 12:56
Jättebra! Jag kommer.

Robobengt
2006-06-02, 13:20
Ska försöka komma loss så att jag kan komma, även om jag inte kan garantera något.

Salus
2006-06-02, 19:00
Antar att man är välkommen även om man inte fixat medlemskap ännu :)

Mab
2006-06-03, 00:05
Salus (2006-Jun-02)Antar att man är välkommen även om man inte fixat medlemskap ännu :)

Klart du är. Det är ett öppet möte där alla är välkomna

abelsson
2006-06-03, 06:48
Hej,

Det låter som en bra idé och jag hade gärna kommit, men jag är tyvärr redan uppbokad med annat idag. En dags varning är lite lite - jag tror fler hade kunnat komma om mötet hade hållits om t.ex. en vecka, då hade fler av de nya medlemmarna hunnit se den här forumtråden och kunnat boka in mötet.

Men förhoppningsvis hittar väl tillräckligt många dit i alla fall :)

Lycka till!