handdator

Visa fullständig version : Kommun-ledare i Gävleborg

Urban Sundström
2006-06-02, 17:20
Hej !

Påminner om att vi söker kommun-ledare till Gävleborg. Två stycken har anmält sig:

Björn Björnsson för Gävle och

Jens Viklund för Söderhamn.

Hoppas fler anmäler sig.

Hälsn. Urban Sundström

Larson
2006-06-03, 20:53
Och vad innebär det att vara kommunledare? En annan fråga jag har är om det finns någonstans man kan visa var man finns, och hitta likasinnade i närheten? Själv finns jag i Hudiksvall. Och jag är dålig organisatör, därför knappast lämplig som "Stadtbezirkführer" (?) :-)

(APBs och Bodströms påhitt var droppen. Samma kväll gick jag officiellt med...)

Erik Boson
2006-06-03, 22:41
Hej

Jag ber alla medlemmar från bollnäs (även ovanåker)skicka mig ett mail på erik.boson@helsingenet.cominnan torsdag så jag kan skicka ut ett svar under fredagen.

Jag har ingen möjlighet att ta kommunansvaret men jag kan åtm. ordna en träff där vi kan utse en ansvarig i kommunen/kommunerna.

MVH

Erik

Urban Sundström
2006-06-03, 22:49
Larson (2006-Jun-03)Och vad innebär det att vara kommunledare?

Ja, det innebär att vara kontaktperson för sin kommun. Man får tillgång till medlemsregistret och kan skicka massbrev till alla i kommunen. Man får även ett e-postkonto med e-postadressen fornamn.efternamn@piratpartiet.se Exempel på uppgifter är t ex att hålla kontakt med lokaltidningarna på orten, organisera nåt slags möten, hantering av valsedlar i höst, mm. Jag tror att det går att vara typ två som delar på sysslan om det blir för mycket.

En annan fråga jag har är om det finns någonstans man kan visa var man finns, och hitta likasinnade i närheten? Själv finns jag i Hudiksvall.

Börja en tråd i det här forumet och efterlys medlemmar i Hudiksvall. Det är enklast.

Och jag är dålig organisatör, därför knappast lämplig som "Stadtbezirkführer" (?) :-)

Man kan ju alltid prova. Jag är inte heller någon erfaren administratör, men jag försöker så gott jag kan. Det viktigaste är ju viljan och det har du verkligen eftersom du hittat hit.

(APBs och Bodströms påhitt var droppen. Samma kväll gick jag officiellt med...)

Välkommen än en gång.

Urban Sundström i Sandviken

bort
2006-06-05, 13:22
*poff*

Urban Sundström
2006-06-07, 19:13
Andreas Englund hälsar vi välkommen som kommunledare för Ljusdal. Då har vi tre kommunledare i länet.

Hälsn. Urban