handdator

Visa fullständig version : Pirat ungdom

enganer
2006-06-02, 21:34
Pirat ungdom öst startar.

läs mer på http://PPUN.FORUMUP.SE

Nicklas W Bjurman
2006-06-02, 21:40
Bra initiativ, dock skulle det kanske vara uppskattat av resten av landet om alla ungdomar kunna så med i eran krets. Med huvudkontor där ni nu har startar att organisera er. Mycket bra initiativ. Såg också att ni delade ut flygblad. :D

Det gillar alla så klart. Finns det någon gräns för Pirat ungdom? Kanske dom som inte får rösta eller vill ni ha med vilken som helst? Ni har väldigt lite information.

enganer
2006-06-02, 21:48
Ja vi satsar på dom som inte får rösta ännu. Alla kan få gå med även om dom kommer utanför och så kan dom organisera möten i sina områden men alla håller kontakt med varandra.

sidan är ny så den kan se lite tom ut så därför måste vi länka ut den till alla.

sprid gärna sidan om du känner några under arton år som gillar partiet.

Anders Espefält
2006-06-02, 22:47
Bästa pirater!

Ledsen att verka tråkig, men är det inte bättre om ungdomarna går med i det vanliga Piratpartiet? Vad jag vet finns det ingen åldersgräns för medlemskap och även om man inte får rösta själv så kan man ju värva 100 andra att rösta (vilket ju är mycket bättre). Min åsikt är att en speciell ungdomsrörelse kan splittra upp en i övrigt enig rörelse. Partiet i sig självt är ju ändå ett ovanligt ungdomligt och studentikost parti om man ser till medlemmarna i just nu.

När jag talar med människor om piratpartiet och möts av en ledsen blick och yttrandet "jag får tyvärr inte rösta ännu", så uppmanar jag alltid dem att gå med i partiet och att värva andra röster till partiet. Trots allt är det ju bara deras enda röst vi inte kan få, men vi får alla som de fixar. Så ödsla inte energi på ytterligare en organisation utan låt alla träda in i moderpartiet Piratpartiets famn!

högaktningsfullt

Anders Espefält

Jens Tuvebrink
2006-06-03, 00:26
Jag håller med Anders Espefält. Ungdomsförbund kan vi börja organisera efter valet om det finns ett behov. Bättre att alla som vill bli medlemar blir det direct i piratpartiet.