handdator

Visa fullständig version : Flygbladsutdelning

Mattias Swing
2006-06-03, 10:32
Jag delade ut drygt 200 flygblad i Sundsvalls stadskärna igår eftermiddag, och jag tänker dela ut ett antal till idag - runt 12-tiden vid Torget för den som händelsevis skulle vara intresserad.

Är det någon som vet om det går att få tag på mer "officiella" flygblad för PP, eller åtminstone om det finns andra lokalgrupper som gjort flygblad som man kan använda sig av (kanske med någon smärre modifiering)? De flygblad jag delat ut hittills nämner inte Piratpartiet alls, mer än som en webadress bland andra.

Någon bra designer/skribent som har förslag på snygga flygblad med ett bra innehåll som lockar folk att läsa det?

Per Andersson
2006-06-03, 13:22
Det finns inget helt "officielt" material, eftersom hela partiet bygger på en "gör det själv" inställning.

Men det material som finns ligger utspritt i trådar under:

Home » Partiarbete » Arbete på riksnivå » Kampanjmaterial

https://www.piratpartiet.se/forum/Forum85-1.aspx

Här finns mycket bra material som Östergötland gjort:

http://jon.severinsson.net/pp/pp%C3%B6/

Jag ska prova attachment funktionen och se om det funkar att ladda upp ett eget flyblad också.

Mattias Swing
2006-06-03, 18:47
Delade ut ytterligare ungefär 300 flygblad idag. Alla som kommenterade bladet var odelat positiva. Flera gånger hände det att folk inte ville ta emot flygblad om piratkopiering förrän jag sa att det var _för_ fri kopiering. Då ville de genast ha. Flera "äldre" personer (tillräckligt gamla för att ha barn i tonåren alltså, vilket iofs inte är lastgammalt, men i Internetvärlden.. Ja ni fattar..) kommenterade att det var bra att TPB var uppe igen, deras barn hade gått runt som osaliga andar i flera dagar. :)

Allt som allt mycket peppande faktiskt. Alla andra partimedlemmar borde också göra det. Det ger en glädje och energi! :)

Chrillchen
2006-06-04, 01:04
Tack för att du länkade flygbladet!:w00t:har nu skrivit ut det och kommer att dela u ett par hundra stycken dom närmaste dagarna...;)

Stefan Flod
2006-06-04, 10:20
Västerbottens har sammlat en del material hära http://www.home.neab.net/piratpartiet/

/stefan

gaqzi
2006-06-04, 10:36
säg gärna till dynamicman ifall du ska ut något mer och lämna ifrån dej lappar o dylikt, alltid på för en bra sak. Och jävligt trevligt att se dej här! :)

Sebastian A
2006-06-05, 00:06
Jag är designer *knäcker knogarna*

kan sätta mig ned och göra ett nytt flygblad med kort varsel om det önskas, äh skit i om det önskas jag gör det med glädje

Swing du vet vem jag är, Jockes kompis Sebastian , vi var på skeppsbron i påskas

tar gärna och jobbar fram något mer utdelningsvänligt

min tjejs pappa jobbar med reklam och har trykeri kontakter, han kan nog ordna bra priser i stora upplagor

DOCK har jag det svårt ekonomisk ( vem har inte det i dagens samhälle och de undrar varför vi fildelar ) men lovar här med att bidra till trykerikostnader om vi vill gå så lång ( och sålänge jag slipper stå för allt själv )

fisk
2006-06-05, 09:34
Låter som ett bra initiativ. Går det inte starta en lokal insamling där vi kan samla in lite pengar från de som vill bidra. skulle det inte vara snyggt med ett blad där man drar paraleller med jesus som delade brödet och fiskarna till de svältande?

Henrik Bergström
2006-06-11, 01:05
Nu svälter inte dom flesta utan sina mp3:or men tanken är god =)

Låter bra med någon sorts insamling, jag vet iaf att jag kan hosta upp en slant :)