handdator

Visa fullständig version : Nytt möte/Krogkväll/Umgängesafton (9/6?)

Anaythea
2006-06-03, 11:16
Hej alla Pirater!

Eftersom att vi nu efter polisens pådrag mot The Pirate Bay utökats med ett x antal medlemmar så föreslår jag att vi har ett möte den 10/6 ifall detta är en dag som passar. Platsen för detta möte bör väl vara Sundsvall, men som Härnösandsbo med en relativt stor bil så kan jag ta med mig 6 stycken till ned dit. Jag är öppen för förslag!

Förresten, vem är det som har hand om Västernorrlands medlemslista? Ifall det blir ett möte skulle det vara bra ifall man kunde skicka ett mass-SMS och informera om det, det lär öka deltagandet rätt rejält då alla medlemmar inte är aktiva i forumet.

Mattias Swing
2006-06-03, 11:26
Låter som en mycket bra idé, fast jag hade nog föredragit den 9:e själv. Den tionde hade jag tänkt gå på dansbandskväll i Åsen(Liden) nämligen... :/

Men å andra sidan så kan man naturligtvis inte anpassa allt efter en medlem heller.

Per Andersson
2006-06-03, 11:42
Tycker det låter som en rolig idé, så jag kommer!

Ska vi gå på krogen kanske vi bör välja ett ställe med 18års gräns så att alla medlemmar kommer in. Jag vet inte vart det skulle vara på en lördag, annars har vi ju Sinners på fredagar som är den enda krogen jag besökt det senaste året. :P Sunblock kommer vara där nästa fredag för övrigt.

Anaythea
2006-06-03, 15:22
Det kanske är bättre isf att vi tar det på fredagen! Det kanske till och med är färre människor ute då, vilket kan vara bra ifall man vill prata samtidigt som man sitter där! Men Sinners verkar ju vara bra isf ifall de har 18-års gräns. Personligen är jag inte så fruktansvärt belevad i Sundsvalls nattliv så det lämnar jag till mer kompetenta människor att bestämma. Jag har Halebop så ifall jag tankar på 300 kr så skickar jag SMS gratis så jag kan skicka ut ett massmeddelande ifall jag får tillgång till medlemslistorna! Men som sagt, vi måste bestämma tid och plats först.

Några förslag?

Mattias Swing
2006-06-03, 17:34
Jag röstar på Piratkväll på Skeppsbrokällaren, fredag 9/6. Motivering:

- 18-årsgräns.

- Ingen skyhög inträdesavgift (gratis).

- Brukar vara så gott som tomt på fredagar, så vi får gott om plats att sitta på. :)

Det som i vanliga fall brukar vara en av "skepparns" stora nackdelar - att bordens placering ger en smärre skolmatsalskänsla - är kanske till och med en fördel om vi ska träffas och lära känna ett gäng partimedlemmar.

Anaythea
2006-06-03, 18:16
Jag röstar för det förslaget! Aye aye aye

Skeppsbrokällaren 20:00? Eller passar någon annan tid bättre?

Per Andersson
2006-06-04, 14:55
Jag tycker vi spikar Skeppsbrokällaren 20:00, fredagen den 9/6, så får vi också gott om tid att hinna informera om det.

Vi är också några som disskuterat om att ha ett möte på söndagen den 11:e men vi återkommer med mer info om det imorgon efter att dynamicman undersökt en lokal.

figge.
2006-06-04, 20:00
Jag kommer. Är 19 så det lär inte vara något problem.

Dricker dock inte så jag har inte en blekaste om vart stället ligger.

Bor i Ljustadalen om nån här ifrån ska på mötet.

Måste också fråga, exakt vad ska det snackas om?

Mattias Swing
2006-06-04, 21:24
Tool (2006-Jun-04)Jag kommer. Är 19 så det lär inte vara något problem. Dricker dock inte så jag har inte en blekaste om vart stället ligger. Bor i Ljustadalen om nån här ifrån ska på mötet.Måste också fråga, exakt vad ska det snackas om?

Skeppsbrokällaren ligger på Sjögatan, mot Clas Ohlson-/Hamnenhållet till.

Vad exakt det ska snackas om går väl att diskutera. ;)

Jag kan tänka mig att det blir en ganska lös tillställning med rätt allmänt hållna ideologiska och praktiska diskussioner, eftersom de flesta som kommer komma dit antagligen inte känner varandra sedan tidigare. Det kan nog fungera som lite av en introduktionsträff för alla oss som har planer att engagera oss aktivt i partiet, genom att vi får en chans att lära känna varandra lite bättre, utbyta idéer samt prata ihop oss om saker på ett avslappnat sätt.

Så visionerar jag mig det hela åtminstone. Men exakt hur det kommer utspela sig beror ju helt och hållet på de som kommer dit, det blir vad man gör det till...

På söndag däremot, om allt går vägen med lokalanskaffning, har vi tänkt hålla ett riktigt protokollfört möte för att formellt konstituera (grunda) en lokal avdelning av Piratpartiet.

figge.
2006-06-04, 21:39
Mattias Swing (2006-Jun-04)Skeppsbrokällaren ligger på Sjögatan, mot Clas Ohlson-/Hamnenhållet till.

Vad exakt det ska snackas om går väl att diskutera. ;)

Jag kan tänka mig att det blir en ganska lös tillställning med rätt allmänt hållna ideologiska och praktiska diskussioner, eftersom de flesta som kommer komma dit antagligen inte känner varandra sedan tidigare. Det kan nog fungera som lite av en introduktionsträff för alla oss som har planer att engagera oss aktivt i partiet, genom att vi får en chans att lära känna varandra lite bättre, utbyta idéer samt prata ihop oss om saker på ett avslappnat sätt.

Så visionerar jag mig det hela åtminstone. Men exakt hur det kommer utspela sig beror ju helt och hållet på de som kommer dit, det blir vad man gör det till...

På söndag däremot, om allt går vägen med lokalanskaffning, har vi tänkt hålla ett riktigt protokollfört möte för att formellt konstituera (grunda) en lokal avdelning av Piratpartiet.

Ah. Då vet jag vart det är. Men kl 20:00 låter fint. Ska vi träffas inne eller vänta utanför och gå in tillsammans?

Ska tillägga att jag har varit väldigt folkskygg pga. mobbning etc. Men det är lite bättre nu, så om jag sitter tyst får ni/du gärna börja snacka lite med mig. Har svårt att starta en diskussion själv.

Skriver inte detta för att ni ska tycka synd om mig eller något, utan för att det kan vara bra att veta. ;)

(Hoppas det där inte lät konstigt)

Sebastian A
2006-06-04, 22:54
*hälsar sig själv välkommen som aktiv medlem i piratpartiet*

9/6:e

jobbar tyvärr till 22:15 då men jag droppar gärna förbi då på vägen hem

Göran Axelsson
2006-06-05, 01:04
Anaythea (2006-Jun-03)Hej alla Pirater!.....Förresten, vem är det som har hand om Västernorrlands medlemslista? Ifall det blir ett möte skulle det vara bra ifall man kunde skicka ett mass-SMS och informera om det, det lär öka deltagandet rätt rejält då alla medlemmar inte är aktiva i forumet.

Massmail till alla i Västernorrland går att ordna, mass-SMS finns bara på riksnivå för nyhetslarm.

Vi som kan massmaila är jag och Per Andersson för tillfället. Skicka mig ett PM eller mail med det ni vill få ut så skickar jag ut det.

/Göran

Mattias Swing
2006-06-05, 12:41
Ska tillägga att jag har varit väldigt folkskygg pga. mobbning etc. Men det är lite bättre nu, så om jag sitter tyst får ni/du gärna börja snacka lite med mig. Har svårt att starta en diskussion själv.

Det är lugnt, vi är många som varit i den situationen. Men numera går det knappt att få tyst på mig å andra sidan.... :P

Jimmy Persson
2006-06-06, 00:03
Jag dyker nog upp jag med. Om inget oförutsätt inträffar och man måste dra iväg någon annanstans.

/JP

Anaythea
2006-06-06, 00:43
HÄRNÖSANDSBOR!

Alla som inte har skjuts bedes vänligen kontakta mig på tel. 070-2413401 eller genom PM i forumet. Jag har 5-6 platser i bilen som kan fyllas upp med glada (och ev. druckna) pirater.

Marlon
2006-06-06, 03:52
Synd att man inte fyllt 18 än. :/ Annars skulle jag kommit. :)

Mattias Swing
2006-06-06, 10:38
Marlon (2006-Jun-06)Synd att man inte fyllt 18 än. :/ Annars skulle jag kommit. :)

Du får komma till mötet på söndag istället. :)

Och sedan kan och bör vi nog ordna fler sociala aktiviteter, där det inte finns någon åldersgräns. Men vi får ta en sak i taget, och nu blev det ju uppenbarligen så här till att börja med...

Sebastian A
2006-06-06, 21:55
Måste nu fråga

jag kan komma tidigast 22:30, kommer det fortfarande vara något då eller kommer alla bara sitta mer än mindre berusade och prata ovesäntligheter?

Mattias Swing
2006-06-06, 22:44
jag kan komma tidigast 22:30, kommer det fortfarande vara något då eller kommer alla bara sitta mer än mindre berusade och prata ovesäntligheter?

Mycket bra fråga. Själv har jag inga planer på att bli alltför berusad, eftersom jag har planer på att bli alltför berusad dagen efter istället...

Exakt hur mötet kommer utspela sig har jag ju egentligen inte den blekaste om. I bästa fall kommer det bli så att vi blir ganska många som dyker upp, samt att vi pratar länge och väl och med det uppnår två saker: Dels att vi lär känna varandra lite bättre, vilket är en stor fördel om vi ska kunna arbeta med partiet tillsammans, och dels att vi lyckas föra diskussioner som är givande för det kommande partiarbetet.

Men det är som sagt var i bästa fall - skulle vi bara uppnå det ena av de två så får man väl vara dugligt nöjd ändå, så här inledningsvis.

Så, tja... Svaret på din fråga är att "I dunno".

Men jag kan iofs PMa dig mitt telefonnummer, så kan du ju slå en signal och höra dig för om läget innan du kommer dit, om du känner för det...

Sebastian A
2006-06-07, 23:28
jag gör så

PMade dig mitt nr förresten och lite tankar om flyers

tänkte det kunde tas upp på krogaftonen och jag kommer definitivt att ta upp det på mötet på söndag samt att ha lite att visa upp

Henrik Bergström
2006-06-08, 21:25
Jag kommer också att närvara förutsatt att det finns plats i bilen som går från Härnösand (det var VaCUm som bjöd in mig, så jag hoppas det :))

Ska blir roligt och intressant!

gaqzi
2006-06-08, 21:47
blev satt på att jobba jag, aja ska definitivt komma på söndag!

VaCUm
2006-06-09, 08:27
Henrik Bergström (2006-Jun-08)Jag kommer också att närvara förutsatt att det finns plats i bilen som går från Härnösand (det var VaCUm som bjöd in mig, så jag hoppas det :))

Ska blir roligt och intressant!

Tyvär kan inte anaythea komma pga nått med jobbet så vi tar min bil istället. Var det någon annan som skulle hänga med från Härnösand?

figge.
2006-06-09, 16:24
Kom och tänka på en sak... Måste man ha jeans eller något på sig där

borta? Jag har inga jeans, använder bara "sport"-byxor eller vad man

kan kalla det. Skjortan lär väl ska fungera iallafall.

Per Andersson
2006-06-09, 16:30
Du får väll ha vad du vill på dig, kan inte tänka mig någonting annat, bara du har någonting på dig som sagt. :P

figge.
2006-06-09, 16:44
Per Andersson (2006-Jun-09)Du får väll ha vad du vill på dig, kan inte tänka mig någonting annat, bara du har någonting på dig som sagt. :P

Jo, men vissa barer/pubbar har ju krav på att man ska ha finskor, kostym eller annat på sig.

Bara det jag blev "orolig" för.

Jimmy Persson
2006-06-09, 17:02
Hej allihopa!

Får förhinder ikväll på grund av sjuka ungar och sambo.

Men jag dyker upp på Söndag som utlovat.

/Jimmy Persson

VaCUm
2006-06-09, 17:36
Jag och henke dyker upp i alla fall. Jag tar nog kostym. Har ändå på mig den idag pga min systers studentfirande så jag kan lika gärna fortsätta med den på.

VaCUm
2006-06-09, 19:18
jag och henke sitter och väntar nu i alla fall

VaCUm
2006-06-09, 19:42
efter 40 minuters väntan kan jag meddela att ingen här dykt upp. vi sitter i alla fall kvar här ett väg till.

figge.
2006-06-09, 20:39
VaCUm (2006-Jun-09)efter 40 minuters väntan kan jag meddela att ingen här dykt upp. vi sitter i alla fall kvar här ett väg till.

Jag stog där och väntade vid P-automaten med en svart mössa. Tror ni passerade mig.

Jag åkte hem runt ~21.00 då jag frågat runt lite om någon visste vart folken från

PP höll hus.

Hoppas folk kommer den 11:e iallafall.

Sebastian A
2006-06-09, 23:50
jag dök upp efter jobbet 22:30 ca

då valsade jag in på skeppsbron i och såg att det var rätt öde

talade med bartendern och frågade efter ett sällskap som kanske gått, ett gäng yngre killar som jag inte visste vilka de var

han hänvisade mig till ett bord på altanen där det fanns 3 till som väntade på folk de inte heller träffat förut

2 öl, 1.5 timmar, ca 15-20 Flyerförslag, idé utbyte, nördstatus jämförelse, skratt, irc kunnighets provj, thinkgeek kläder och ett skönt citat från en 56 årig filderare - ( stryker nu det jag inte fick höra pga att jag kom sent ) - senare så bröt vi upp

jag kommer på söndag med så många flyer förslag jag hinner få klart

Henrik Bergström
2006-06-10, 00:31
Mycket trevlig sammankomst, det var både trevligt och roligt att få träffa Per och Sebastian, lite synd att inte fler kom.

Vi hade riktigt kul och kom på en hel del ideér gällandes flyers, elogé till Sebastian för kreativt tänkande :)

Fina citat på mannen på 56 år som började prata med oss, detta är alltså inte bara för de unga, detta berör alla åldrar som bryr sig om fri kultur (som det var i detta fallet).

Ser fram mot nästa sammankomst! Jag hoppas att jag kan ta mig dit på Söndag.

Ett tips till nästa gång är att folk som säkerligen kommer skall ha någon sorts signalement, tex en piratknapp på kavajen eller något annat tydligt :)

VaCUm
2006-06-10, 11:07
Sebastian: Jag har fixat det vi snackade om.

Per Andersson
2006-06-10, 13:27
Jag måste tacka för en trevlig kväll jag också. Jag ber om ursäkt för att jag kom 40 minuter sent, försökte på nått sätt höra av mig om det men det var lite svårt när man inte visste vilka som var där.

Många roliga flyers idéer som sagt, ser fram emot resultaten från Sebastian!

Hoppas vi blir några fler imorgon som sagt, får väll se till att komma lite tidigare då också.

VaCUm
2006-06-10, 15:27
Btw. Kom att tänka på en sak. Min användare i forumet samt till medlemssidorna verkar inte vara sammankopplade samt att de förstår inte att jag är partimedlem. Vem skall jag snacka med om det?

Henrik Bergström
2006-06-10, 15:36
VaCUm (2006-Jun-10)Btw. Kom att tänka på en sak. Min användare i forumet samt till medlemssidorna verkar inte vara sammankopplade samt att de förstår inte att jag är partimedlem. Vem skall jag snacka med om det?

Du måste logga in på https://www.piratpartiet.se/admin/Logon.aspx?ReturnUrl=%2fadmin%2fMemberDetails.aspx%3f__redir%3d1&__redir=1 med ditt personnr och lösenordet som du valde då du blev medlem i partiet, väl där inne kan du ange forumalias och klicka på uppdatera så skall du läggas i rätt grupp på forumet.

VaCUm
2006-06-10, 15:39
Henrik Bergström (2006-Jun-10)[quote]VaCUm (2006-Jun-10)Btw. Kom att tänka på en sak. Min användare i forumet samt till medlemssidorna verkar inte vara sammankopplade samt att de förstår inte att jag är partimedlem. Vem skall jag snacka med om det?

Tackar!

Vad var det för nyhetssida som du snackade om igår?

Henrik Bergström
2006-06-10, 16:05
Denna sida:

http://piratkriget.omfg.se/

Mattias Swing
2006-06-11, 10:58
Jag var sängliggandes och kunde inte komma.... :(

Jag är fortfarande sjuk, men kan idag åtminstone gå ordentligt. Jag kommer ner till mötet idag, vore illa annars (med tanke på nycklar till lokalen och sånt, om inte annat).