handdator

Visa fullständig version : 2010-08-02: P-C beslut, Sundskanalen

Richie
2010-08-02, 21:54
Svara JA eller NEJ på beslutsförslaget:

Styrelsen ger Christoffer Willenfort rätt att teckna Piratpartiets firma för att ansöka om medlemskap ett år i Sundskanalen.
Detta under förutsättning att alla eventuella kostnader hanteras lokalt, t.ex. via donationer.
Syftet med medlemskapet är att få reklamplats i den lokala TV-kanalen.

Vid brådskande ärenden kan Per capsulam-beslut begäras av ordföranden eller sammankallande.
När ett per-capsulam-beslut önskas, så postas en tråd i forumet. SMS går ut till alla styrelseledamöter om att ett per-capsulam-beslut är postat.
Om en absolut majoritet av samtliga ordinarie ledmöter svarat ja i forumet, på ett verifierbart sätt, efter 12 timmar och ingen svarat nej, har beslutet gått igenom.
Om alla ordinarie svarat ja före 12 timmar, har beslutet gått igenom.
Om en enda ordinarie däremot säger nej, faller beslutet.

klara
2010-08-02, 21:55
Jappjapp :)

berinder
2010-08-02, 21:58
Ja

Richie
2010-08-02, 22:02
JA.

Christian Engström
2010-08-03, 00:32
ja

Rick Falkvinge
2010-08-03, 07:41
Jag är skeptisk. Att Piratpartiet går med i en annan förening är ett relativt stort steg; det innebär att vi skriver under på någon annans värderingar. "Gratis reklam" låter jättebra, men det är bara uppsidan av det. Vi har inte sett någonting av politiska eller ideologiska kostnader i form av vad det är vi faktiskt skriver under på.

Jag avvaktar med att lägga min röst. Den kan bli avstår eller nej. Men jag vill ändå göra en närvaromarkör att jag inte har ignorerat frågan.

Rick Falkvinge
2010-08-03, 10:05
Jag noterar att förslaget inte nått nödvändig absolut majoritet.

Ravenna
2010-08-03, 12:17
Jag skulle gärna ta en mer utförlig diskussion om detta på ett styrelsemöte.

willenfort
2010-08-03, 15:37
Jag börjar undra om folk läser styrelsechatten. eftersom jag har gått igenom detta flera gånger där.

Men jag kan ta det ett varv till:
vi har av medlem i Helsingborg blivit erbjudna att få sponsrat medlemsavgift för medlemskap i sundskanalen för ett år. + att medlemen betalar för att vi får 15 minuter propaganda i sundskanalens 80-minuters rulle under 14 dagar.

dvs vi får 19% av dras sändningstid under 2 av de sista tre veckornas valkampanj.

Detta skulle inte kosta oss ett öre. Problemet är att vi som organisation måste bli medlemmar i sundskanalen (som är en ideel oberoende organisation vars syfte är att sända TV-program med lokal anknytning i skåneregionen.)

Om ngn undrar mer så kontakta mig så svarar jag gärna på frågor men det är BRÅTTOM. Vi har bara ca 3 veckor på oss att bli medlemmar OCH sätta ihop programmet. så vi kan inte dra detta i långbänk.

Henry Rouhivuori
2010-08-03, 16:14
dvs vi får 19% av dras sändningstid under 2 av de sista tre veckornas valkampanj.
Helsingborg är en svår kommun att ta mandat i, så det vore kul om ni fick draghjälp.

AndersLindbäck
2010-08-04, 01:05
Detta skulle inte kosta oss ett öre. Problemet är att vi som organisation måste bli medlemmar i sundskanalen (som är en ideel oberoende organisation vars syfte är att sända TV-program med lokal anknytning i skåneregionen.)

Om ngn undrar mer så kontakta mig så svarar jag gärna på frågor men det är BRÅTTOM. Vi har bara ca 3 veckor på oss att bli medlemmar OCH sätta ihop programmet. så vi kan inte dra detta i långbänk.

Det behöver väl inte vara PP som blir medlem - ni kan lokalt bilda en liten lokal förening - det tar inte lång tid och bilda en ideell föreningen och så kan den göra allt detta ?

Eller kanske ni kan låta den lokal UP föreningen bli medlem ?

Det måste väl inte vara Piratpartiet ?

Vidde
2010-08-05, 13:45
Vad jag förstår förbinder sig inte medlem till något, och då PP saknar lokalavdelningar svarar jag ja.