handdator

Visa fullständig version : "Terroristgrupp på lunarstorm?"

Nyberg
2006-06-03, 12:58
Det har startats en klubb som söker folk till att starta ett krig mellan "thepolicebay" och den svenska polisen på community-sajten lunarstorm. Jag tycker att någon borde ta ett snack med killarna innan de får något fuffens för sig.

Fick svaret varför de gjorde det, "vi stödjer fildelning tilll 100%".

Visst det finns många sätt, men det här är fel.

Ken Rabelius
2006-06-03, 13:01
<DIV>Genom att agera med våld........?!?!? vad tänker de med!</DIV><DIV></DIV><DIV>Det är väl inga avpartiets medlemar? hoppas jag....</DIV>

MrPumpernickel
2006-06-03, 13:04
Problemet med detta är uppenbart, ju mer manifestationer genom antingen hackade hemsidor (som polisen.se nyligen) eller rent våld och skadegörelse desto mer oseriösa kommer vi (och fildelare i största allmänhet) verka som parti. Jag kan helt förstå deras agerande, unga och fulla av passion, men det finns mer seriösa och faktiskt mer effektiva sätt att spendera sin tid för att få förändring inom detta område.

För all del, länka dom till Piratpartiet så kanske dom inser felet i sina vägar :)

Nyberg
2006-06-03, 13:06
Med deras medelålder på runt 15 år så har de väll inte redigt den kunskap som kan göra stor skada, men finns medlemmar på 19-21 år också.

Ken Rabelius
2006-06-03, 13:10
<DIV>Om någon med lite diplomatisk läggning kan ta kontakt med de och försöka få de attlugns ner siglite.</DIV><DIV>Om det plötsligt poppar upp artiklar med diverse skadegörelse från arga fildelare..........jag vågar inte tänka på vilka argument det skulle ge ponten, bodström (utan stor bokstav) att försvara sinna tilltåg med.......huvva, jag bara själver vid tanken...</DIV><DIV></DIV><DIV></DIV>

MrPumpernickel
2006-06-03, 13:18
Precis, risken är stor att detta om inte skjuter oss i sank så i alla fall gör stor skada för frågan om fildelning i det stora hela.

Man skulle kunna jämföra detta med att en massa miljöpartister avslöjas att fullt medvetet förgifta vattendrag och sjöar.

Dosmas
2006-06-03, 13:51
Jämför det med miljöpartister som spränger kraftverk istället, de här grabbarna gör något som de tror gynnar sin sak, vilket knappast är fallet med din liknelse.

MrPumpernickel
2006-06-03, 13:58
Jag syftade snarare på något som är jämförbart i magnitud av skandal (fast applicerat på miljöfrågor istället för fildelning) än något som är jämförbart i punkt och pricka. Men visst, du har en poäng i vad du säger, fastän sprängningen av ett kraftverk skulle vara en betydligt större humanitär katastrof än vad jag kan anta att en fildelningsterroristgrupp skulle orsaka.

Hur man än vänder det så är det i alla fall inte ett konstruktivt sätt att driva en fråga.

Fana
2006-06-03, 13:59
Jätteviktigt att visa att Partiet tar avstånd från kriminella hämdaktioner riktade mot polis och andra myndigheter etc - vi är ett politiskt parti som vill åstadkomma förändring på parlamentariskt, demokratiskt och fredligt vis. Att jäklas med myndigheterna gör bara att folk ser våra frågor i ett negativt ljus. Det bästa dem kan göra är att skriva protestbrev, göra anmälningar och delta i demonstrationer så som dem som anordnas i stockholm och göteborg idag. Samt givetvis stödja partiet genom att sätta upp informationsblad och bilda oppinion genom sansad diskussion.

Joakim Holgersson
2006-06-03, 14:11
Fana (2006-Jun-03)Att jäklas med myndigheterna gör bara att folk ser våra frågor i ett negativt ljus.

bra skrivet - det kommer bara slå fel mot PP - och hela piratrörelsen om man är med på sänka myndigheter

kommer bara bli nya lagar - och kännbara straff för de "attacker" som sker - samt även massa oskylldiga kommer drabbas!

vi får bara en vålds-spiral av det hela, där alla komemr förlora på saken!

seriösa politiker och politiskt aktiva måste till sist främja sig från oss - just för vi annars kommer uppfattas tillhöra den fallangen

xyzptlkm
2006-06-03, 15:03
Nyberg (2006-Jun-03)Med deras medelålder på runt 15 år så har de väll inte redigt den kunskap som kan göra stor skada, men finns medlemmar på 19-21 år också.

Med de verktyg som finns numera så kan även väldigt unga personer göra tillräcklig stor skada för att skapa skandalrubriker. Om de kan använda en dator till att söka på internet så kan de med stor säkerhet även finna åtminstone något av alla de verktyg som finns tillgängliga. Bland seriösa hackers kallas dessa script-kiddies, d.v.s. ungdomar som får tag på färdiga script och använder dessa till attacker.

John Nilsson
2006-06-03, 23:17
Kan vi inte gå ut med en vädjan, istället för ett avståndstagande?

Kan vi inte förklara för dehär individerna att vi förstår deras frustration och vilja att göra någonting, men att vi tror det de tänker göra (och de vissa gör) har negativ effket på vår strävan. Samtidigt kan vi väl be dem att joina våra led och agera ut sin frustration på ett sätt som vi tror är konstruktivt.

Ett öppet brev kanske fungerar.

Flebbo
2006-06-03, 23:21
Håller med. Kanske nån av kvällstidningarna är intresserade av att publicera att brev från oss där vi uppmanar "kiddsen" att avstå från att göra någon attack?