handdator

Visa fullständig version : En liten poll bara

Ken Rabelius
2006-06-03, 14:37
<DIV>Bara en liten poll så där i förbi farten. bara för att kolla av läget den måste inte leda till något</DIV><DIV>Flera val kan göras.</DIV><DIV></DIV><DIV>om annat ifylles vänligen beskriv</DIV>

Fana
2006-06-03, 14:48
Förstår inte frågan och svaren, vad handlar det om?

Ken Rabelius
2006-06-03, 14:50
Det har samband med med dessa "extremgrupper" som poppat upp likt svampar, allt ifrån starta krig till hacka sidor.ignorera denna om du vill.bara en ingivelse jag fick

Karl Malm
2006-06-03, 14:54
Lite dåligt ihopknåpat poll, men nu förstår jag sånär...

Tja, eftersom de som gör detta antagligen är för smarta för att posta information om sig själva på forumet i samband med hacks eller liknande, så är det egentligen inte mycket vi kan göra. Så vi får helt enkelt säga att vi inte stöder dessa akter av förstörelse, men samtidigt rapportera om dessa saker händer i det mått det går.

Joakim Holgersson
2006-06-03, 14:56
Klintwood (2006-Jun-03)Det har samband med med dessa "extremgrupper" som poppat upp likt svampar, allt ifrån starta krig till hacka sidor.ignorera denna om du vill.bara en ingivelse jag fick

kan vara rätt bra låta styrelsen ha en chanse samanfatta läget, just nu är det stor anstormning nya medlemmar som vi behöver konsentra oss på, samt få grepp över vad som skett, komma med utspel om det

just nu är i stort sett alla aktiva upptagna runt om för vi skall få ut kampanjmatrial

en del upptagna med tåget också som snart går. kanske inte rätt läge starta en omröstning.

vi komemr behöva hjälpa varandra nu, gå in på kampanjmatrial, den undergruppen och kom med förslag - alla uppslag är bra, någon annan kan om itne annat utvecka det om inte annat :)

Ken Rabelius
2006-06-03, 14:59
VAr ute igår med blanketter, själv vet jag inte vad mer jag kan göra.

Joakim Holgersson
2006-06-03, 15:07
Klintwood (2006-Jun-03)VAr ute igår med blanketter, själv vet jag inte vad mer jag kan göra.

skriva tankar och idéer som ren text, text-idéer, uppslag osv under Kampanjmatrial

skriv det som ren text, tillräckligt många, även om det är några få, kan fixa till så det ser snyggt ut

Ken Rabelius
2006-06-03, 15:10
oki, ska ta en break nu dock som sagt , det är gele i huvet :D

SM5POR
2006-06-03, 15:17
Frågan är ofullständig och obegriplig, så det är ganska meningslöst att besvara den med något av de färdiga alternativen. Jag väljer "Annat" och formulerar om frågan till "Hur tycker du att partiet bör agera beträffande andras bruk av e-våld och sabotage på Internet?"

Jag har skrivit det i en annan tråd, men jag skriver det igen: Piratpartiet bör solidarisera sig med alla som drabbas av attacker, och i möjligaste mån ställa sina egna resurser till förfogande för att dämpa effekterna av dessa attacker. De tekniska resurserna är kanske inte så mycket att komma med, men det ideella och personliga stödet kan betyda desto mer.

Precis som de företag som drabbades av onsdagens massiva webbsideskapning utförd av amerikanska nätvandaler nu får hjälp att återställa sina webbplatser på annat håll, så bör de som därefter drabbats på liknande sätt av andra attacker erbjudas hjälp av olika slag. Det spelar ingen roll om det är Piratbyrån eller APB som drabbas; båda organisationerna bör åtnjuta samma yttrandefrihet och vara fredade från varje olagligt angrepp. Vad de har sagt, tyckt och gjort tidigare spelar ingen roll; yttrandefriheten är en kollektiv mänsklig rättighet, inte en individuell belöning för gott uppförande.

Någon förhandling eller ens dialog med vandalerna kan inte komma på fråga. Eftersom vandalerna är anonyma går det inte att förhandla med dem ens om man skulle vilja; ingen kan kontrollera deras efterlevnad av eventuellt ingångna avtal. Däremot kan man skicka ett budskap till dem för att markera att deras agerande inte tolereras. Budskapet är: Attackera TPB, och ni attackerar oss. Attackera APB, och ni attackerar oss. Attackera Polisen, och ni attackerar oss. Vi kommer att försvara oss själva och vem som helst annars som ni angriper.

Det är nämligen effektivaste sättet att visa att attackerna inte kommer att få avsedd verkan, i princip oavsett vad avsikten är.

På längre sikt vill jag stödja utvecklingen av robusta, redundanta och distribuerade system för informationsspridning som inte låter sig störas av enkla DoS-attacker. Sådana kan användas för fildelning som inte slås ut av att polisen behöver säkra bevis från en enstaka dator eller en hel serverhall. De kan även användas för spridning av viktiga webbsidor till många samtidiga läsare, utan att spridningen hindras av DoS-attacker.

Ken Rabelius
2006-06-03, 17:58
<DIV>"Jag har skrivit det i en annan tråd"</DIV><DIV></DIV><DIV>Vilken då? </DIV>

Crystallize
2006-06-03, 18:09
För att göra saken ganska klar tror jag att jag förstår vad han vill ha utav det.

och jag säger som så att vara feg och förneka vissa saker kan ju få det att verka som om

man skyggade från ansvar och stoppar huvudet i sanden.

Tycker man en sak ska man stå för det, oavsett vad det gäller !

och jag tycker inte att man ska "tjalla" på personer som egentligen arbetar för saken

så länge de inte gör någon direkt personskada.

Man måste kämpe emot och inte bara kämpa "lagligt", poliserna som gjorde detta gjorde det inte heller precis enligt reglerna.

SM5POR
2006-06-03, 18:36
Klintwood (2006-Jun-03)Vilken då?

Hot mot media och institutioner (https://www.piratpartiet.se/forum/Topic27145-15-2.aspx#bm27251)

Ken Rabelius
2006-06-03, 18:39
<DIV>Crystallize (2006-Jun-03)För att göra saken ganska klar tror jag att jag förstår vad han vill ha utav det.
och jag säger som så att vara feg och förneka vissa saker kan ju få det att verka som om
man skyggade från ansvar och stoppar huvudet i sanden.

Tycker man en sak ska man stå för det, oavsett vad det gäller !

och jag tycker inte att man ska "tjalla" på personer som egentligen arbetar för saken
så länge de inte gör någon direkt personskada.

Man måste kämpe emot och inte bara kämpa "lagligt", poliserna som gjorde detta gjorde det inte heller precis enligt reglerna.</DIV><DIV></DIV><DIV>hmmm jag försstår hur du tänker. men jag anser inte att hacka hemsidor och "starta krig" hjälper saken det minsta. det leder i slutändan till att folk ser ner på alla som fildelar och att hårdare lagar som kan leda till mer makt för ex ponten eller bodis.</DIV><DIV></DIV><DIV>att däremot tjalla på någon som delar en fil......det skulle jag inte göra om jag så fick 10 milj för det skadar i längden inte fildelares rykte.</DIV><DIV></DIV><DIV>bara min enkla åsikt</DIV>