handdator

Visa fullständig version : Hjälp behövs i alla kommuner...

Nicklas W Bjurman
2006-06-04, 09:43
Det finns mycket att göra. Jag som är bosatt i Borlänge har tagit och satt upp affisher i Borlänge. Men Borlänge räcker inte. Jag vill se folk som sätter upp affisher i alla andra kommuner också. Att trycka ut några affisher och sätta upp är inte speciellt svårt eller dyrt.

Kan jag få lite engagerade frivilliga att svara så att vi kan få lite organisation på det hela.

Sedan när valet närmar sig finns det en väldigt viktig sak att göra, nämligen att se till att det finns valsedlar i varje vallokal att kanske stå och själv dela ut valsedlar och/eller flygblad framför vallokalen. Det borde gå att få röster på det sättet också då enligt rapporter är det många som bestämmer sig väl inne i vallokalen. Men det kommer senare. Dock måste vi se till att få en organsiering runt det hela. Någon gång inom den närmsta framtiden tänkte jag att vi kunde planera detta. Någon som redan nu vet att de vill ställa upp?

Rheo
2006-06-04, 10:29
Jag ställer gärna upp och sätter upp affisher, men jag skriver helst inte ut dem själv eftersom jag bara har en mycket billig bläckstråleskrivare med extra små bläckpatroner. Jag skulle även kunna stå i en vallokal om det inte vore så att ja antagligen inte kommer att vara i Dalarna under valet.

PaaDii
2006-06-04, 12:14
Bara man får tag på afficher som man kan sätta upp så gör jag det gärna i Mora/Orsa.

Tyvärr har jag inte tillgång till en skrivare överhuvudtaget så jag kan tyvärr inte skriva ut dem själv.

esse
2006-06-04, 13:31
Som svar på valsedelsfrågan så organiserar jag det till 100% och sen kommer jag delegera uppgifter till er lokala ledare. Men det kommer att finnas behov utav folk som hjälper till. Så där kan man ju redan nu försöka få fram folk till.

Nicklas W Bjurman
2006-06-04, 13:33
Ja jag märkte själv att det finns problem men tillgången till affisherings matriel. Jag löste det dock genom att skriva ut en affish i skolan och sedan kopiera upp den. Sedan pkte jag runt och satt upp kopiorna på anslagstavlor. Vilket måste göras om inom en snar tid då anslagstavlorna i stan rensas varje måndag.

Det med vallokaler är lite annorlunda. Först behöver vi kartlägga var alla vallokaler finns. Vad jag vet har min vallokal alltid funnits på samma ställe. Kanske ni vet var eran vallokal brukar finnas. Jag har inte hittat någon lista över vallokalerna så det ser ut som om vi behöver göra den själva.

Idelaet skulle vara att ha en person vid varje vallokal. Dock är det antagligen inte en möjlighet och vi behöver resa runt för att se till att valsedlar finns tillgängliga. Vad har eran vallokal för adress så skapar jag en google earth databas med dom över om ni skickar ett privat medellande till mig.

Rower
2006-06-05, 20:15
Wii..

Kan vi inte trycka en fet jävel som vi pressar över alla afficher på person senare, ogillar att se den nynan varje dag när man åker till jobbet :/

Dalapirat
2006-06-06, 01:59
"Rower (2006-Jun-05)Wii..

Kan vi inte trycka en fet jävel som vi pressar över alla afficher på person senare, ogillar att se den nynan varje dag när man åker till jobbet :/"

Nej det kan vi inte iom att vi INTE smutskastar vårt parti genom att försöka smutskasta andras.

PaaDii
2006-06-06, 11:37
Till svar på afficheringsfrågan.

Jag kan kolla hur mycket Trycket här i Mora vill ta för att trycka upp afficher.

Någon annan i Mora som vill hjälpa med ekonomin isf?

Rheo
2006-06-06, 15:45
PaaDii (2006-Jun-06)Till svar på afficheringsfrågan. Jag kan kolla hur mycket Trycket här i Mora vill ta för att trycka upp afficher. Någon annan i Mora som vill hjälpa med ekonomin isf?

Vi är allihopa i Dalarna. Jag kan bidra med en slant, för jag stödjer idén att trycka upp affisher och kläder professionellt istället för att betala dyra pengar för få exemplar av bläckstråleutskrifter och print on demant-tröjor.

krantz
2006-06-06, 22:59
Med detta angående skrivare...

Är färg skrivare inte ett krav kan jag ställa upp. Jag använder mig av en Brother HL-1430 laser skrivare och eftersom att jag misstänker att den nog har stöd för en hel del utskrivter till innan trumman tar slut!

Duger detta?

Obs! Jag vet dock inte hur många utskrifter som finns kvar, men det är nog en hel del som sagt.

Rheo
2006-06-07, 00:27
krantz (2006-Jun-06)Är färg skrivare inte ett krav kan jag ställa upp. Jag använder mig av en Brother HL-1430 laser skrivare och eftersom att jag misstänker att den nog har stöd för en hel del utskrivter till innan trumman tar slut!

Det duger absolut. Laser antar jag är betydligt billigare än bläckstråle i extra liten patron i min mycket billiga Clas Ohlson-skrivare.

krantz
2006-06-07, 00:40
Det duger absolut. Laser antar jag är betydligt billigare än bläckstråle i extra liten patron i min mycket billiga Clas Ohlson-skrivare.

Den skriver dock endast ut på A4 papper, hoppas på att detta är till hjälp trots allt...?

Nicklas W Bjurman
2006-06-07, 08:26
Om ni har tillgång till kopiator så är ju det mycket billigare att använda när ni väl har fått ut orginalet på skrivare. Kopiator är dessutom mycket snabbare. Skolorna borde ha kopiatorer om ni går på skolan. Annat är väl föreningar eller privat personer.

Sedan får ni räkna på om det blir billigare att göra det hos ett företag som har som affärsidé at kopiera saker. Fast de tar ju ut ett hiskeligt överpris på kopior.

Rower
2006-06-07, 20:21
Var mest menat som ett skämt, humor.nu?

jens_nordmark
2006-06-08, 17:28
Idag har jag skrivit ut 120 affischer i A4-format, hade tänkt sätta upp dem i Borlänge och Säter.

Nicklas W Bjurman
2006-06-08, 23:04
Skitbra att du har affisher. Vi behöver synas mera i Dalarna.

Hittils har jag täckt Borlänge... Och kommer att fortsätta sätta upp affisher varje vecka. Var du än sätter upp affisher se till att sätt upp dom på ställen där man får sätta upp affisher. Det sista vi vill ha är ju någon dom för nerskräpning eller vandalism.

jens_nordmark
2006-06-09, 09:42
Ja det vore ju dumt att sätta upp dem där man inte får. Finns det några andra platser än anslagstavlorna på stan där man får sätta upp affischer utan att behöva tillstånd? Jag såg alldeles nyss en PP-affisch på ett träd utanför hagagymnasiet, och elskåp är ju annars rätt populära. Brukar man ansöka om tillstånd för att affischera på elskåp eller ser polisen mellan fingrarna då det är så allmänt accepterat? Om alla andra gör det måste väl vi också kunna göra det...

Nicklas W Bjurman
2006-06-09, 14:55
Fanns affisher på träd vid Soltorg också. Jag vet inte om det finns tillstånd eller hur det är. Men jag skulle föga tro att det är acceptabelt enligt lagen. Tja nu är det gjort och jag kan intevara stoltare. Någon har gjort något. Hellre fel än ingenting som sagt.

Jag såg också en Pirat(Kassetbands skalle) tröja idag. Jag måste skaffa en jag med.