handdator

Visa fullständig version : DDOS attacker

Daniel Flöijer
2006-06-04, 13:08
Personligen tycker jag att Piratpartiet bör ta ett aktivt ställningstagande mot de senaste dagarnas attacker mot polisen och regeringens hemsidor. Detta för att understryka att Piratpartiet är ett seriöst parti som inte sanktionerar den här typen av civil olydnad. Att göra det skulle undergräva Piratpartiets trovärdighet. Jag känner att detta är extra viktigt nu när smutskastningskampanjerna uppenbarligen börjat (https://www.piratpartiet.se/forum/Topic28107-15-1.aspx).

Utanför partiet, tycka och göra som man vill. Om den här typen av attacker är är ett bra sätt att skapa uppmärksamhet i frågan eller om det motverkar sitt eget syfte kan debatteras i annat sammanhang. Det som är syftet med den här tråden är att debattera hurvida Piratpartiet ska ta ett aktivt ställningstagande emot attackerna.

pv2b
2006-06-04, 13:17
Daniel Flöijer (2006-Jun-04)Personligen tycker jag att Piratpartiet bör ta ett aktivt ställningstagande mot de senaste dagarnas attacker mot polisen och regeringens hemsidor. Detta för att understryka att Piratpartiet är ett seriöst parti som inte sanktionerar den här typen av civil olydnad. Att göra det skulle undergräva Piratpartiets trovärdighet. Jag känner att detta är extra viktigt nu när smutskastningskampanjerna uppenbarligen börjat (https://www.piratpartiet.se/forum/Topic28107-15-1.aspx).

Utanför partiet, tycka och göra som man vill. Om den här typen av attacker är är ett bra sätt att skapa uppmärksamhet i frågan eller om det motverkar sitt eget syfte kan debatteras i annat sammanhang. Det som är syftet med den här tråden är att debattera hurvida Piratpartiet ska ta ett aktivt ställningstagande emot attackerna.

Falkvinge har redan gått ut i Göteborgsposten (tror jag att det var) och fördömt det här. Jag tycker inte steget behöver vara långt till att Piratpartiet går ut med ett ställningstagande mot det här på vår hemsida heller.

EtriX
2006-06-05, 08:57
Jag håller mer, dessa attacker gör inget annat än underminerar vår politik genom att gemeneman misstror piratpartiet och samtiliga pirater, kanske gå ut med ett öppet brev i alla dagstidningar där partiet fördömmer dessa ddos attacker och ber ansvariga personer att upphöra. Det kan vara vitalt för partiets framgångar i valet

SoulGod
2006-06-05, 11:37
Håller med.

Ett tydlig ställningstagande på hemsidan vore bra.

Fredrik Eldh
2006-06-05, 11:58
Håller med. De här attackerna är bara vandalism.

Holi
2006-06-05, 12:42
Sagt det förr säger det igen vi har aldrig uppmuntrat till sånt beteende å kommer aldrig att göra det... Den taktiken är nånting vi å det snaraste kämpar rakt emot då den direkt hämmar yttrandefriheten som vi kämpar för