handdator

Visa fullständig version : Är detta ett skämt?

fredux
2006-06-04, 17:45
http://piratpartiet.blogspot.com/

Beslagtagandet av de piratpartistiska medlemslistorna vid husrannsakan hemma hos jur.stud. Mikael Viborg, jurist i TPB-nätverket och tidigare ledamot av interimstyrelsen

och ser det som en självklarhet att de piratpartistiska medlemslistorna redan är på väg till Washington.

Jag har följande frågor till piratpartiet

- Hade Mikael Viborg medlemslistorna?

- Har polisen beslagtagit medlemslistorna när dom genomförde sin

husrannsakan?

Om det är så, kan man räkna med att man kommer få problem

med att resa till USA och andra länder, den listan är väl

terroriststämplad nu av Vita Huset.

Henrik Lindberg
2006-06-04, 17:46
En sak är säker och det är att den mannen är en paranoid tomte. Jag tar personligen allt han skriver med en lastbil salt.

Amir86
2006-06-04, 17:49
Tror jag knappast på, varför i allsin dar skulle han ha medlemslistor liggandes runt sig?

Och för det andra, om sveriges regering skulle få för sig att göra det här, kommer det att läcka ut till media och då kan Persson o company vinka farväl.

Vidvinkel
2006-06-04, 17:49
Mycket märkligt att det inte läck ut tidigare. Men som sagt googla gärna efter den mannen. Han har haft mycket underligheter för sig igenom åren. Tomte är nog ingen dum benämning.

Är det sant kan vi snacka justitsiemord av mått. Annars är väll en anmälan om förtal nära till hands (Fast o andra sidan skapar det nog mer uppmärksamhet än det/han förtjänar)

fredux
2006-06-04, 17:58
oavsett om det är sant eller inte så är det obehagligt att det ens

kan förekomma ett rykte om att medlemslistorna ska vara beslagtagna eller på väg till Vita Huset.

Danne_T
2006-06-04, 18:07
Det räckte med att läsa halva hans bloggsidaför attbli ÖVERTYGADom attdenna man har inget konkret att berätta. Han har ryckt lös kommentarer från både den ena och andra tråden för att sedan komponera ihop en egen visa.

Var det "Tomte"? Tomte - http://sv.wikipedia.org/wiki/Tomte "Fast han är liten är han otroligt stark och är rysligt lättretlig." Verkar som åtminstonde lättretlig.

Henrik Lindberg
2006-06-04, 18:10
Jag läste att personen i fråga har ett förflutet som Sverigedemokrat och dylikt, eller hur var det nu?

Jan Lindgren
2006-06-04, 18:13
Den mannen har så mycket faktafel på sin sida att det är löjligt.

Nu är tyvärr den inledande posten ändrad av skaparen men här är tråden om vår "firma" https://www.piratpartiet.se/forum/Topic25997-15-1.aspx dvs två personer som på eget bevåg drog igång nåt och sen la ner det innan nåt hade hänt.

Och sen har vi hans utspel om att de klistermärken som sitter uppe är omöjliga att få bort... Jag önskar prislappar på böcker var lika lätta att ta bort som de klistermärkena.

Sen orkar jag faktiskt inte gräva fram fler faktafel för jag vill hålla mina besök på den sidan så korta som nödvändigt.

Kan vi snälla ta det han skriver i fortsättningen (och hitills) med en stor nypa salt?

Retardo
2006-06-04, 18:22
Henrik Lindberg (2006-Jun-04)Jag läste att personen i fråga har ett förflutet som Sverigedemokrat och dylikt, eller hur var det nu?

Stämmer alldeles utmärkt. :)

Johan Viberg
2006-06-04, 18:43
Den här nissen skriver följande

Piratpartist betyder inte mattegeni. En mätning från TEMO publiceras idag. Förstagångsväljarnas partipreferenser har mätts, och det visar sig att piratpartiet just nu ligger på 3,1% av de manliga förstagångväljarna (18-21 år). Det jublas på piratpartiets forum, men det verkar vara dåligt bevänt med innantilläsning och matematik i partiet."Tänkvärt är att IDAG får vi 3.1 % av sveriges röstberättigade manliga befolkning. Om vi också idag då även har 0,9 % av sveriges röstberättigade kvinnor så har vårt lilla piratskepp redan intagit riksdagen med änterhakar och viftande kroksablar."

Det innebär att han är även här på forumen och som Danne_T sa "Han har ryckt lös kommentarer från både den ena och andra tråden för att sedan komponera ihop en egen visa."

men inte fan är han öppen för debatt!:angry:

läste lite längre ner på hans sida där han förlöjligar Rick och hans måndagsbrev måndagen den 23 maj. det innebär att han reggat sig som partimedlem och får därför ricks måndagsbrev...

den där mannen gör mig illamående.:crazy:

Faye
2006-06-04, 18:43
Det var nog den löjligaste hemsida jag sett på länge.

Jens Tuvebrink
2006-06-04, 18:52
Han verkar vara besatt av att kasta skit på PP....kan det vara så att han är ett av misstagen som uppstod när all mentalvård skulle göras om till öppenvård?

Jag kan ha fel, men hans handlande får mej i alla fall att fundera på det.

Zapata
2006-06-04, 18:54
Uhhhh, här är nu nackdelen med det fria ordet :P Herrejösses vilken kille :D

Faye
2006-06-04, 18:54
Jens Tuvebrink (2006-Jun-04)Han verkar vara besatt av att kasta skit på PP....kan det vara så att han är ett av misstagen som uppstod när all mentalvård skulle göras om till öppenvård?

Jag kan ha fel, men hans handlande får mej i alla fall att fundera på det.

*host* Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.. Men jag tänker desto mer. ;)

Nicklas W Bjurman
2006-06-04, 18:56
jaja, inte mycket man kan göra det är trots allt en rätt man har som medborgare. Men varför är han med i partiet?

Oldtimer
2006-06-04, 19:10
Nicklas W Bjurman (2006-Jun-04)Men varför är han med i partiet?

För att spionera givetvis. Vi får räkna med att det kommer att finnas en massa spioner och mullvadar härinne. Så går det till även bland vanliga partier och eftersom vi samlas mest på Internet blir det mångdubbelt enklare att infiltrera oss. Tyvärr.

Det är ju ändå kampen om makten i Sverige vi talar om här. Då används inte mjuka vantar.

/Mikael

Fana
2006-06-04, 19:10
Jag fick mig i vart fall ett gott skratt när jag läste igenom hans sida :) Något mer självförlöjligande har jag inte sett på ett bra tag, bara massa personangrepp och lösryckta utrop. Sidan säger betydligt mer om personen som driver den än om någonting annat.

Marcus S
2006-06-04, 19:11
Hahahahhaha herregud - Ja så kan det gå när man har yttrandefrihet. Nej men ärligt nu, jag kan omöjligt ens se att den mest piratparti okunniga person skulle gå på allt det tramset den personen skriver. Fast ett gott skratt fick man ialla fall :D

Herregud alltså oj oj

Johan Viberg
2006-06-04, 19:18
Marcus S (2006-Jun-04)Hahahahhaha herregud - Ja så kan det gå när man har yttrandefrihet. Nej men ärligt nu, jag kan omöjligt ens se att den mest piratparti okunniga person skulle gå på allt det tramset den personen skriver. Fast ett gott skratt fick man ialla fall :D Herregud alltså oj oj

det fick inte jag, jag kände för att kasta äppelskruttet mitt framför mig på min 21 tummare...

lingonsylt
2006-06-04, 19:23
Jisses... vilken dåre. Men det kommer nog alltid finnas sånthär motstånd.

Ser mer ut som en propagandasida om någon frågar mig.

Johan Viberg
2006-06-04, 19:27
lingonsylt (2006-Jun-04)Jisses... vilken dåre. Men det kommer nog alltid finnas sånthär motstånd. Ser mer ut som en propagandasida om någon frågar mig.

och bloggnamnet han använder på skiten drar ju till sig uppmärksamhet! "KROSSA PIRATPARTIET"

om man googlar i dagsläget hittar man hans blogg på sidan 8, men för någon månad sen hittade man den ganska snabbt.....

Ken Rabelius
2006-06-04, 20:01
<DIV>Oavsett om partiet så får 10% i valet kommer det säkerligen finnas de som plockar upp det de gjort i toaletten för att kasta........</DIV><DIV></DIV><DIV>Kolla bara på motståndet mot alla partier som sitter idag.</DIV>

Joakim Holgersson
2006-06-04, 20:05
tråden börjar bli lite lång, kan den fortsätta istället under "Övrig diskussion"

och hålla denna under "Nyheter" (dvs Nyhets tips), tack

/Joakim

exodus
2006-06-05, 01:16
Joakim Holgersson (2006-Jun-04)tråden börjar bli lite lång, kan den fortsätta istället under "Övrig diskussion" och hålla denna under "Nyheter" (dvs Nyhets tips), tack /Joakim

Inte för att vara petig, men frågan som ställdes av fredux är fortfarande aktuell och har mig veterligen inte besvarats. Är inte det här en ganska STOR nyhet om det stämmer?

Tor Skude
2006-06-05, 07:27
Medlemslistorna finns inte och har aldrig funnits hos Mikael Viborg, om han inte har tillverkat (skrivit ut) egna papperskopior.

fredux
2006-06-05, 12:51
Du menar Tor att det är möjligt att polisen faktiskt har fått med sig

medlemslistorna när dom gjorde husrannsakan?

Holi
2006-06-05, 13:41
Nästan allt är möjligt... Sen är frågan hur troligt nånting är... Jag personligen hade antagligen aldrig kommit på iden att skriva ut en medlemslista på över 2200 namn bara för nöjjes skull på ett gäng a4...

IlyaZ
2006-06-05, 19:07
Nu försöker man (vem?) skrämma folk från att gå med i partiet!

Det är uppenbart att piratpartiet har blivit ett hot mot etablissemanget och företagens profiter.

Det ser vi främst genom att de stängde ner Pirate Bay. Piratskutan har fått vind i seglen! Det är naturligt att kapitalet försöker sänka framgången. Varje kraft har en motkraft - Varje förändring i historien har mötts av en reaktion. Det ligger helt enkelt i någons intresse att se att piratpartiet misslyckas. Smutskastningskampanjen liknar den mot andra omvälvande partier som FI och vänsterpartiet tidigare.

SÄPO har tidigare åsiktsregistrerat och bevakat folk:

Andra partier upplevt detta och tagit del av offentligjorda rapporter.

CITAT:

"Storebror ser dig" - SÄPO-spioner i varje buske

"Utöver telefonavlyssning visar det "hemliga" materialet på en mycket omfattande och närmast absurd övervakning. SÄPO-spioner har i vissa fall varit permanent stationerade utanför Röda Stjärnan-bokhandlar och har, åtminstone periodvis och på sina håll, övervakat vartenda möte som KPML(r) arrangerat. De har också smugit i skogarna i Tiveden, för att anteckna numren på de bilar som haft ärenden till KPML(r):s sommarläger.

Några exempel:

"1972. F iaktogs uppehålla sig i bokhandeln Röda Stjärnans lokaler på Landsvägsgatan vid ett flertal tillfällen."

"P sågs uppehålla sig en längre stund på Röda Stjärnans bokhandel i Göteborg."

Bara vad gäller F finns 1971-72 ett tiotal noteringar om att han "synts uppehålla sig på Röda Stjärnan", vilket givetvis betyder att SÄPO under åtminstone dessa år haft permanent spaning på denna lokal, förmodligen från någon lägenhet i husen mittemot.

Övervakningen begränsar sig dock inte till Göteborg och bokhandeln Röda Stjärnan:

"1976-08-19. B deltagit på KPML(r):s årsmöte i Folkets Hus, Halmstad."

"1974. P sågs deltaga i demonstration anordnad av KFMLr i Göteborg 1 maj."

80.05.06. Kl 18.50 sågs UAJ anlända till Hjalmar Söderbergs väg 12 i Kristianstad, låsa upp entrÚdörren och därpå inpassera i partilokalen. Fram till 19.10 hade ytterligare 8 personer inpasserat."

"KPML(r)-avd. Karlshamn hade sitt årsmöte i HSB-lokalen i Karlshamn 1982-01-31 i vilket A deltog."

"29.4.72. iaktogs T stå och sälja tidningen PROLETÄREN utanför systembutiken på Västra Sjögatan i Kalmar."

"79. Under KPMLr:s demonstration i Alingsås ledde M talkören och sålde Proletären."

"870501 med start kl 11.00 avhöll KPML(r) sitt 1:a Majmöte vid Gröningen, Folkets Hus i Halmstad. /.../ Mötesutrustningen kördes till platsen av H i dennes pb JUP 256."

"K sågs delta i Röd Front i Mölndal 1971."

"79-03-19. Pb EDP 744 anlände med fyra ungdomar i till KPML(r)-möte i Tingshuset i Lerum. En av de fyra igenkändes som R."

"KPML(r)-möte angående EU 1994 11-10 i Halmstad. På mötesdag kl 18.40 uppehöll sig högst 10 personer på kafÚet, bland dem K."

Som synes finns här observationer från offentliga möten och andra offentliga manifestationer från en rad olika platser och under en mycket lång period, från 1971-1994. I materialet finns ytterligare ett femtiotal observationer av liknande karaktär. Här bör man stanna till ett ögonblick. Enligt registernämndens siffror fanns det som mest 2118 personakter över KPML(r)-medlemmar i SÄPO:s register, personer som då övervakades i samband med möten av olika slag och som observerades i demonstrationer och samband med annan politisk aktivitet, som tidningsförsäljning, valsedelsutdelning mm. Bland dryga tusentalet deltagare observerades således "P" i Röd Front-tåget i Göteborg 1972. Hur många fler än "P" observerades? Och vad krävs i form av personkännedom, personalresurser, fotoarkiv, fotografering mm för att över huvud taget kunna göra sådana observationer? Någon resursbrist har SÄPO uppenbart inte lidit av. Betyder detta att SÄPO spanat på alla KPML(r)-möten på alla platser runt om i landet?

nilst2006
2006-06-06, 05:20
Vad f-n ska man i USA och göra ? Reser hellre i andra vädersträck.... :cool: