handdator

Visa fullständig version : Svalt intresse från etablerade partier!

LuNk4n
2006-06-04, 19:05
Jag följer numera nyhetsflödet slaviskt på tv och på nätet. Men hur

kommer det sig att inget av de etablerade partierna kommenterat de

senaste händelserna? Detta är ett guldläge för högernaliansen att gå

till full attack mot socialdemokraterna och Bodström. Jag menar, de

brukar sällan vara sena att påpeka brister hos regeringen och försöka

vinna lite röster. Och i detta fall finns det många tusentals röster att

vinna - röster som helt säkert kan avgöra valet, med bred marginal.

Centern var snabbt ute med en KU-anmälan, men var är partiledarna?

Ingen av dom, mig veterligen, har gjort någon kommentar.

Om det sedan är bra eller dåligt ur våran (Piratpartiet's) synpunkt vet

jag inte?

MVH

Lunkan

Joakim Holgersson
2006-06-04, 19:06
kan denna fortsätta istället under "Övrig diskussion"

och hålla denna under "Nyheter" (dvs Nyhets tips), tack

/Joakim

Petrograd
2006-06-04, 19:07
Att Göran Persson inte varit med är väl inte så förvånande - han vill knappast bli indragen i det här.

Måste han offra Bodström är han säkert villig att göra det, syndabockar får gå så länge han klarar sig.

LuNk4n
2006-06-04, 21:52
Joakim Holgersson (2006-Jun-04)kan denna fortsätta istället under "Övrig diskussion"

och hålla denna under "Nyheter" (dvs Nyhets tips), tack

/Joakim

Jag håller med, men!

Förslag: Flytta tråden dit. Om inte, så kan diskussionen lika gärna

fortsätta här. Frågan ovan ligger fortfarande obesvarad trots att

det är en mycket viktig fråga - då det gäller våra motståndares

valstrategi - som vi bör ta reda på för att kunna utveckla och

finslipa våran egen.

MVH

infinite_emma
2006-06-04, 21:56
Flyttad! Sorry att jag missade denna tidigare! :)

The Jatons
2006-06-04, 22:01
Fattar inte heller varför våra tidigare folkvalda gör sig hörda...lite strange

Där har varit en nedsläckning av en hel drös hemsidor, ku och jo anmälningar, angrepp både på polisens och regeringens hemsidor, mm mm.

Tror att detta är en fråga som dom är livrädda för.

Frågan är ju säkert om den stora massan av folkvalda vet vad fildelning är för något...

Fana
2006-06-04, 22:14
Både M och S är ju helt emot fildelning (som partier, det finns naturligtvis individer i dem som är positiva) så dem lär ju inte vilja prata om frågan när dem ser att den har brett folkligt stöd, det skulle inte gagna dem. Person vill som redan sagts naturligtvis inte associera sig med Bodströms tvivelaktiga handlingar då det skulle kunna reflektera negativt på honom- om han urskuldar Bodström så får han ta smällen, om han hänger ut Bodström så ser han illojal ut - därför kommer inte att göra vare sig om inte situationen blir helt ohållbar. Reinfeldt vill som sagt inte prata om sakfrågan vilket han skulle bli tvungen ifall han angriper Bodström, så han föredrar också att vara tyst. Båda har naturligtvis också de mäktiga företagsintressena att ta hänsyn till - dem vill inte göra någonting som dem inte gillar. Övriga partier skickar ut trevare via sina ungdomsförbund då det är säkrare än att kommunicera genom det faktiska partiet, och vill antagligen helst inte stå och säga emot sina respektive blockledare i kännsliga frågor så här nära valkampanjen. C ochV har ju faktiskt KU-anmält Bodström även om det inte kommit några uttalanden från deras ledare.

LuNk4n
2006-06-04, 22:41
Det jag finner totalt häpnadsväckande är hur ett parti kan undvika en fråga

som rör omkring en miljon medborgare, speciellt när befolkningsmängden i

landet bara är omkring nio miljoner.

Men ur piratpartisynpunkt - är det bra eller dåligt?

T.ex.

Om högern talar till piraternas fördel kommer sannolikt Piratpartiet att få färre röster.

Men om dom struntar i att öppna ljugapparaten (munnen) får ämnet mindre publicitet

och färre personer blir intresserade av dessa frågor.

... och man kan måla upp många fler scenarion.

Holi
2006-06-04, 23:37
I det politiskt ohållbara läget som råder tror jag knappast att högern eller vänstern vill riskera att reta upp företagen eller småfolket... Notera att ifall moderaterna skulle visa stöd för våran politik så skulle de antagligen förlora en väldigt stor mängd sponsorer från musik/film industrin... Pengar och röster... Tror knappast de vill det eller tror du det? Visst de kanske kommer upp i styret men blir av med bidrag å skuldsätter landet än värre än de lyckades med sist... Tror du det skulle vara hållbart? (min teori om deras tankegångar)

Och som sagt om Person säger nånting vare sig det talar för eller emot våran politik så skulle han förlora på det... Bättre att låta Bodström försöka klara sig så gott han kan (finns de som klarat sånt där innan)... Tänk såhär... Vad hade du gjort? Snälla begrunda alla alternativ du kan komma på innan du kommer med svar... Det finns många fler alternativ utgår jag ifrån än dem jag listade.. Å som sagt det politiska läget idag är faktiskt i det närmaste katastrofalt ur min synpunkt med tanke på alla frågeställningar som finns angående handhavandet av hela TPB affären.. Vi snackar faktiskt en diskusion som kan urarta väldigt mycket å ställa till nått otroligt för dem ifall de inte hanterar den på ett sätt som de flesta blir nöjda på (tror knappast att det existerar... Väldigt svårt att finna en väg som tilltalar en majoritet)