handdator

Visa fullständig version : Ställningstagande mot Internetsabotage?

krock
2006-06-04, 22:17
På tal om Denial of Service-attackerna mot regeringen och polisen vore det kanske lämpligt om PP tog ställning till frågan om hur staten ska hantera elektroniskt sabotage.

Piratbyrån tar avstånd från sådana metoder, om än ganska blygt. Eftersom anropsattacker, spamfloder, virus etc vållar betydligt mer skada än nytta på Internet borde PP rimligen fördöma alla former av elektroniskt sabotage och förespråka skärpt lagstiftning.

Vad tycker ni?

Fana
2006-06-04, 22:22
Skärpt lagstiftning? Hur skulle den se ut då? Det enda jag kan komma på är mer integritets och frihetskränkande lagstiftning i preventivt syfte - aktiviteterna som sådana är redan olagliga. Vi tror ju dock inte på lagstifting som stryper de mångas rättigheter och integritet för att sätta dit ett fåtal personer.

Holi
2006-06-04, 22:31
Bara för skärpta straff innebär det inte att integriteten måste offras? Oavsett så är det långt ifrån våran politik enligt mig... Samt jag personligen är av åsikten att lagboken behöver en rejäl översyn nån dag... Massor där i som jag har enormt svårt att förstå mig på som motsägs lite här å var såvitt jag förstått det hela.. (vet dock inte... Har ni nånsin tagit upp alla lagar osv samlade i ett enda verk å tänkt ja men detta går jag igenom på en eftermiddag?)