handdator

Visa fullständig version : Valsedelsdistribution

mippe
2010-09-13, 15:48
Knappt 57% täckta vallokaler till söndag känns fattigt! Kom igen nu Pirater!

Ken Rabelius
2010-09-13, 17:27
jo precis, som jag skrev på min fb, de se redan har en lokal bokad, boka en till närliggande.

Du som inte bokat in dig men har en lokal eller två i närheten, gör det!.

mippe
2010-09-13, 18:36
Hur lyfter man denna tråd på högre nivå?

agnesson
2010-09-14, 10:12
Hur lyfter man denna tråd på högre nivå? Det gör man inte. Medvetenheten ute i organisationen att valsedelsdistributionen är det viktigaste just nu är väldigt hög.

neocreo
2010-09-18, 09:50
Själv har jag satt upp mig som distributör för flertalet vallokaler både i min egen kommun och även i grannkommunen - för ingen annan har gjort det.

Visst, det kommer ta mig tid på morgonen att köra runt, men det är ett litet pris att betala för möjligheten att få fler röster. Folk ÄR mer benägna att rösta om det finns förtryckta valsedlar där.

Jag vet inte om jag har tillräckligt med valsedlar, men jag tänker göra mitt bästa.

Att vara distributör för EN lokal är döenkelt, allt som krävs är egentligen att man går och röstar tidigt och tar med sig en bibba med valsedlar ner. Om man sedan är lite dedikerad kan man ju kolla in under dagen, och kolla på lite film under tiden.

Jag kan helt enkelt inte tro att det är så svagt piratstöd i min kommun, men då jag verkligen vill se piratpartiet i listorna så vet jag att jag kan följa valvakan med gott samvete.

Magnus Kindblom
2010-09-18, 10:36
Jag vet inte om jag har tillräckligt med valsedlar, men jag tänker göra mitt bästa.

Oh, Frodo!

neocreo, fler som du och världen vore ett bättre ställe.

nicklasodh
2010-09-18, 10:56
Förra gången var det enkelt. Jag körde ut till alla vallokaler i Ed, det tog två timmar men PP var det enda partiet som fanns i de mndre vallokalerna.

I år skulle jag köra ut i Ed. Då fick jag hjälp av valnämnden och behövde inte köra alls.
Då tog jag alla vallokalerna i Mellerud, för det hade ingen annan gjort. Jaha, då var valnämnden framme och fixade det där också.

Nu skall jag bara köra till Bäckefors, men de kanske också har fått.

Finns det ingen i norra Dalsland eller sydvästra Värmland som delar ut i Säffle? Där är heltomt. Uppenbarligen finns det en valsedelsmottagare men ingen som kör ut dem.

Henry Rouhivuori
2010-09-18, 15:15
Jag har några med 400 Riksdag och 400 Landsting, men också 400 Riksdag och 480 Landsting. 240 / 320 är också en.

Är det en kvalificerad gissning angående landstingsvalet eller en bugg?

Västra Götaland finns jag i.

agnesson
2010-09-18, 15:25
Jag har några med 400 Riksdag och 400 Landsting, men också 400 Riksdag och 480 Landsting. 240 / 320 är också en.

Är det en kvalificerad gissning angående landstingsvalet eller en bugg

Siffrorna baseras på antalet röstberättigade och antalet röstberättigade i riksdagsvalet och landstingsvalet är olika. Det är därför inget fel.

Henry Rouhivuori
2010-09-19, 07:15
96,2% nu på valdagens morgon.

16908 medlemmar.

nicklasodh
2010-09-19, 14:45
Till nästa år MÅSTE folk mata in vilka vallokaler som skall få valsedlar. Klockan 2330 igår fanns ingen distibutör bokad i Grums så jag åkte dit efter jag täckt in Säffle. Det fanns redan utlagt där.

mippe
2010-09-19, 18:03
Till nästa år MÅSTE folk mata in vilka vallokaler som skall få valsedlar. Klockan 2330 igår fanns ingen distibutör bokad i Grums så jag åkte dit efter jag täckt in Säffle. Det fanns redan utlagt där.

Ser att täckningen av distribution stigit under dagen, det är märkligt.
Har kört mååånga mil idag men de e de värt. Om dessa drygt 98% stämmer är det bra.