handdator

Visa fullständig version : Kampanj fail?

Henry Rouhivuori
2010-09-19, 20:48
Vi har kört en enorm kampanj jämfört med 2006.

Jag gissar att opinionsstöd gör betydligt mer än en högintensiv kampanj.

I euvalet hade vi ett stort opinionsstöd. Det såg vi bland annat på antalet nya medlemmar per dag i valrörelsen.

Jag föreslår att lägga den största andelen kampanj på internet ifall det blir någon nästa gång.

Anonymus
2010-09-19, 20:54
Problemet är att medierna och blockpartierna har daltat med Sverigedemokraterna och undvikit integritetspolitik. Då hade vi nog sett piratpartiet där istället för SD. Nu får Blocken skylla sig själva.

Michael Anderson
2010-09-19, 20:57
Trots att PP anser sig själva vara ett "vågmästarparti", så skulle nog jag iallafall ha föredragit en eventuell "Rödgrön" samarbete. Hade dom rödgröna ingått samarbete med PP tidigt ute, så hade PP utan problem kommit upp över 4% gränsen, och SD hade hamnat utanför Riksdagen.

Som sagt, både dom Rödgröna och Alliansen får "skylla sig själva" nu när det verkar som SD kommer in.

Anonymus
2010-09-19, 21:02
det är först och främst blockens problem iaf. hade de tagit upp våra frågor kanske sådana diskussioner hade varit aktuellt innan valet.

Vill bara lägga till att jag tror många pirater förtidsröstade(har fått den uppfattingen personligen iaf). Jag säger inte jag tror att vi når 4 procent men förhoppningsvis får vi tillräckligt så vi får statliga bidrag m.m. tills nästa gång. :)

mippe
2010-09-19, 23:02
det är först och främst blockens problem iaf. hade de tagit upp våra frågor kanske sådana diskussioner hade varit aktuellt innan valet.

Vill bara lägga till att jag tror många pirater förtidsröstade(har fått den uppfattingen personligen iaf). Jag säger inte jag tror att vi når 4 procent men förhoppningsvis får vi tillräckligt så vi får statliga bidrag m.m. tills nästa gång. :)
Vad menar du med detta? Trodde förtidsröster räknades ikväll oxå!

Anonymus
2010-09-19, 23:05
Uppenbarligen. Var nog påverkat av någon artikel på dn eller svd som sa att förtidsrösterna inte skulle vara färdigräknade förns till onsdag.

Sharpless
2010-09-19, 23:29
Det stämmer att förtidsrösterna inte är färdigräknade förrän då, men det gäller bara det fåtal röster som inte hann komma till rätt vallokal innan röstningen avslutades. Dvs de röster från igår och idag.