handdator

Visa fullständig version : MP vill legalisera Fildelning?

Hvrules
2006-06-05, 14:27
Jag satt och Lyssnade på MixMegapol idag runt lunchtid och under Nyheterna så sa dom att Miljöpartiet har gått ut med att dom vill legalisera Nerladdning/Fildelning(kommer inte ihåg vilket).

Tänkte höra on någon har vidare info om detta, der ut som om dom märkt hur stor frågan har blivit och försöker få en del av kakan.

Jomi
2006-06-05, 14:30
Miljöpartiet har haft möjlighet att legalisera fildelning i typ 10 år nu eller vad det är. De har inte gjort det. Om det finns någon fråga de kommer välja bort i budgetförhandlingarna efter valet blir det fildelningen.

Piratpartiet behövs! Tror bara det är positivt för oss att även miljöpartiet går ut med att det ska legaliseras, eftersom de sprider vårt budskap och vi snor deras väljare genom att påpeka deras opålitlighet ...

Hvrules
2006-06-05, 14:47
Jodå, det finns inte någon chans att jag kommer rösta på Miljöpartiet i vår i vilket fall så jag ville inte få det att se ut som om inte Piratpartiet behövs.

Tycker bara att det är kul att vi redan påverkar andra partier utan att änns ha kommit in i regeringen.

Cliff Barnes
2006-06-05, 14:57
Det hela är väl så enkelt som att Miljöpartiet brukar ligga och balansera på 4% spärren i riksdagsvalet. I det läget har dom absolut inte råd att tappa väljare på grund av fildelningsfrågan.

Den intressanta motfrågan i valrörelsen blir ju då varför de inte agerat under deras 4 år vid makten. De har ju de facto haft den vågmästarroll som Piratpartiet eftersträvar...

Andreas Arvidsson
2006-06-05, 21:29
Mp-attacken: Har Bodström fått solsting?

http://expressen.se/index.jsp?a=603344

Holi
2006-06-05, 21:45
Han säger emot deras förslag (som gällde nerladdning å inget annat) samt tror på ännu nån form av avgift i likhet med kassetbandsavgiften som jag tror att vi alla är lite emot (iaf den stora majoriteten) dock menar han ju på liknande lösningar så kanske inte är samma han menar men fortfarande låter det tråkigt i mina öron