handdator

Visa fullständig version : lokal debatt mellan MUF och PP i Kronoberg

agnesson
2006-06-07, 10:35
Ohoj

MUF Kronoberg har gått ut med ett pressmeddelande (hittar det inte men ordförande ringde mig igår) att man tänker föra en debatt med Piratpartiet om fildelning. Troligen kommer den föras i lokala tidningen Smålandsposten. Jag vill nu veta vad ni har för riklinjer om lokala pressmeddelanden. Ska vi (framförallt jag och riksdagskandid Svedell) bemöta kritiken genom att skicka mail till debatt SMP?

Jag är god kompis med ordförande för MUF Kronoberg och hon vill väl på något sätt bevisa att hon har rätt över mig, men hon ska inte ge sig in i frågor hon inte äger...

Mårten Fjällström
2006-06-30, 13:14
Det låter ju bra på många plan.

Att debattera med etablerade partier stärker vår seriositet (gäller även deras ungdomsförbund).

Att krossa andra partier i debatt om fildelning visar hur mycket vi regerar :)

Tror att det här är den första tidningsdebatten PP är med i, så tala om hur det går/gick. Det finns knappast några riktlinjer.

agnesson
2006-07-02, 14:21
Sommar och sol skapar tyvärr andra prioriteringar. Tänk om det kunde börja regna några veckor nu så att man kan sitta framför datorn utan att skämmas..

Någon debatt har ännu inte förts mellan PP och MUF kronoberg. Jag talade även med Moderaternas valansvarig för Växjö igår. Utan att veta om att jag och MUF har varit i kontakt med varandra kunde även han tänka sig att föra en debatt med oss. Men som sagt va, sommar och sol gör en tyvärr mindre sugen på politik.