handdator

Visa fullständig version : Tips på vad jag kan göra?

phoenix91
2006-06-07, 14:54
Ja som sagt, jag skulle vilja ha tips på vad jag som 15 åring skulle kuna göra för att hjälpa pp.

Jag håller på att sätta upp klistermärken och berättar om pp för min vänner o så. Några tips?

Faye
2006-06-07, 14:57
phoenix91 (2006-Jun-07)Ja som sagt, jag skulle vilja ha tips på vad jag som 15 åring skulle kuna göra för att hjälpa pp.
Jag håller på att sätta upp klistermärken och berättar om pp för min vänner o så. Några tips?

Det där tycker jag är utmärkt! Affischer och liknade är ju heller inte dumt. Eller bära piratkläder. Men framför allt att läsa på och prata, prata, prata tror jag är viktigt. Och visa att vi inte bara är ett parti som vill ha allt gratis för att vi är snåla. :hehe:

Ken Rabelius
2006-06-07, 14:58
Sätt upp affisher exempelvis. och som du redan gör upplys folk om partiet och vad det står för.nämn dock inte bara fildelning utan även integritets frågan. om folk "fastnar på kroken" be de att sprida ryktet i sin tur, kanske försöka övertala sinna föräldrar (som har rösträtt). Desto fler personer med rösträtt som kan övertygas desto bättre.

Fana
2006-06-07, 14:59
Låter som om du redan gör något :) Att prata med folk och sprida information och oppinion är jättebra.

phoenix91
2006-06-07, 15:03
Tack för tipsen, just det, läste nått om att man delade ut nå cd skivor.. vad va det?

Henrik Lindberg
2006-06-07, 15:10
phoenix91 (2006-Jun-07)Tack för tipsen, just det, läste nått om att man delade ut nå cd skivor.. vad va det?

Ett tips är att du tittar längre ner på forum-sidan. Där hittar du ett forum för det valdistrikt du bor i. Där kan du knyta kontakter med andra Piratpartister i din omgivning och där finns det alltid mycket att göra!