handdator

Visa fullständig version : Skattkistan.net Fond/Försäkring för Pirater

Ztripez
2006-06-07, 17:17
Jag och några kompisar har suttit och spånat lite och när jag läser här på hemsidan finns det intressen för att skapa en fond för "brottsoffer".

Våran idé är att skapa en stiftelse som delar ut stipendier för visat civilkurage. på så sätt borde vi komma runt alla juridiska problem.

Kommer regga skattkistan.net i dagarna och bolla med pappersexercien inomkort.

Tor Skude
2006-06-07, 17:22
Idén med en fond som belönar folk för civilkurage är spännande. Organisationen tanka.nu, som erbjöd piratförsäkringar helt öppet, verkar ha försvunnit. Hur som helst så var deras versksamhet knappast laglig i och med att man inte får teckna avtal om försäkringar mot brottspåföljder.

Ken Rabelius
2006-06-07, 17:29
<DIV>Låter som en affärside..........men hur ska det finansieras?</DIV><DIV></DIV><DIV>aja, det löser ni säkert</DIV><DIV></DIV><DIV>jag ska inte låta så negativ, för det är jag deffinitivt inte :)</DIV>

Ztripez
2006-06-07, 17:31
SMS donationer, PayPal.. klassiska webdonationspaketet helt enkelt.

NannUlf
2006-06-08, 19:26
No offence kompis. Men ditt förflutna ger inte förtroendet att sätta in pengar i en sån fond.

Henrik Rydberg
2006-06-08, 22:33
Tor Skude (2006-Jun-07)Idén med en fond som belönar folk för civilkurage är spännande. Organisationen tanka.nu, som erbjöd piratförsäkringar helt öppet, verkar ha försvunnit. Hur som helst så var deras versksamhet knappast laglig i och med att man inte får teckna avtal om försäkringar mot brottspåföljder.

Patentlagen har visat sig vara töjbar. Om man startar en stiftelse som ska främja civilkurage så kan en sådan dela ut belöningar för personer som visat civilkurage. Vi pirater kan väll också böja lite på lagen? Eller så gör vi informella överenskommelser att ge bort pengar till den som drabbas enligt informella avtal.

Vill man gå riktigt långt från det lagliga kan man starta privata domstolar med befogenhet att dömma vanliga domstolar för lagmissbruk.

SÄPO! ska ni inte fängsla mig i förebyggande syfte? Hur mycket måste man kritisera polis-staten för att åka fast igentligen? SÄPO är samhällsfarliga för att de anser sig vara moraliskt överlägsna. Om jag uppmanar SÄPO att lönmörda mig kan de fälla mig för anstiftan till mord då? Jag har en vän som läser Bodströms och Bush brev. SÄPO kolla upp den vännen.