handdator

Visa fullständig version : Oinsatta väljare

Solipsism
2006-06-08, 15:55
Det verkarvara en vanlig uppfattningatt partietär intressant men också lite tramsigt och utan lösningar till problemet. Så hur når vi ut till den gruppen?

Jag tror det skulle behövas lite längre och mer konkreta stycken text än de vanliga affischerna. Förutom insändare och intervjuer kunde affischer som innehöll hela de välskriva texterna om upphovsrätt, integritet och patent från hemsidan vara på sin plats. Vidare vore affischer som bemöter vanliga argument (det är stöld, hur ska artisterna få pengar osv, utan patent stannar forskningen osv) på sin plats. Tillsätt sedan endast vatten och en stor fin intresseväckande logga ;)

Någon som kan fixa det?

Holi
2006-06-08, 16:02
Varför inte du? :) Samt jag vet inte om det skulle fungera.. Hoppas på att det gör det ifall nån tar sig till att göra det... Jag tror det endast är ett fåtal oinsatta som känner för att bli insatta i ämnet... Text är ju jobbigt.. Är som skolan igen å hur många gillade skolan på en skala? :)

ninjin
2006-06-08, 16:06
Problemet med mycket text pa en affisch ar att man struntar i att lasa den helt. Stall dig sjalv fragan "Hur manga ganger har jag last en hel sida med text som jag spontant sett pa stan?". Istallet bor vi finna andra forum, det klassiska i valtider ar ju torgmoten och flygblad. Vi bor nog ha nagon form av broschyr och en bunt med insatta manniskor som kan tanka sig att sprida dem. Da kan folk ta med dem hem och inte sta som en skock med dumma far kring en A4;a pa plattan.

Holi
2006-06-08, 16:14
Yepp ninjins förslag låter mycket vettigare enligt mig :) Folk läser hellre långa texter i ensamhet istället för att riskera se dumma ut ute på stan etc (De har säkert bråttom också till på köpet.. Stressig värld vi lever i)

Solipsism
2006-06-08, 17:28
Ja helt klart, en broschyr vore nog bättre! Något bra program ni rekommenderar för att knåpaihop en sådan i?

Holi
2006-06-08, 17:31
http://www.openoffice.org/ <--- där har du en hel drös applikationer som är jättebra för sådant som är helt gratis

bore
2006-06-08, 19:34
Min uppfattning är att propaganda som dyker upp i posten förblir oläst. Vill man att ickepirater (landkrabbor?) skall läsa piratpropaganda kanske det är effektivare att ge sig ut och skriva i oberoende forum som är halvrelaterade. (Jag vet att det där blev lite flummigt, om någon inte förstod vad jag menade så gör jag ett förtydligandeförsök på begäran.)

ninjin
2006-06-08, 19:45
Vem har pastatt att det skall skickas med posten?

Holi
2006-06-08, 20:09
bore (2006-Jun-08)Min uppfattning är att propaganda som dyker upp i posten förblir oläst. Vill man att ickepirater (landkrabbor?) skall läsa piratpropaganda kanske det är effektivare att ge sig ut och skriva i oberoende forum som är halvrelaterade. (Jag vet att det där blev lite flummigt, om någon inte förstod vad jag menade så gör jag ett förtydligandeförsök på begäran.)

Du menar att vi ska gå ut å propagera i andra forum än detta då vi har en redan "upplyst" läsarskara här medans det nog finns ett flertal personer som inte hört talas om oss/inte förstått vår politik/inte orkat bry sig än på dessa forum... Mitt problem med det hela är väl kanske att det kan uppfattas som lite fel/udda att diskutera politik i tex ett forum gällande recept eller liknande (även om recept använts vid liknelser till våran fråga).. Oavsett gör vad ni känner är rätt så länge det inte kan uppfattas som negativt för partiet (Rådfråga någon ifall ni tvivlar.. ifall bägge tvivlar gör det inte)

bore
2006-06-09, 15:17
Holi (2006-Jun-08)

Du menar att vi ska gå ut å propagera i andra forum än detta då vi har en redan "upplyst" läsarskara här medans det nog finns ett flertal personer som inte hört talas om oss/inte förstått vår politik/inte orkat bry sig än på dessa forum... Mitt problem med det hela är väl kanske att det kan uppfattas som lite fel/udda att diskutera politik i tex ett forum gällande recept eller liknande (även om recept använts vid liknelser till våran fråga).. Oavsett gör vad ni känner är rätt så länge det inte kan uppfattas som negativt för partiet (Rådfråga någon ifall ni tvivlar.. ifall bägge tvivlar gör det inte)

Jo, som du säger kan det naturligtvis uppstå ett problem om man informerar om piratpartiet i helt orelaterade diskussioner då det isåfall skulle vara att betrakta som spam. Men jag tror att man kan göra mycket nytta om man håller ögonen öppna efter diskussioner där det kan vara av intresse att ta upp piratpartiet.

respectless
2006-06-09, 23:51
Vi måste helt enkelt bli bättre på att förklara hur det i framtiden ska vara möjligt för enslkilda och företag att tjäna pengar på olika typer av media och samexistera med fildelning. Tror att vissa väljargrupper som är uppväxta med gammal teknik och gamla levnadsmönster kan ha svårt att förstå detta o det måste man ha en respekt för.

ex;

Det kan finnas flera koncept kring detta, t ex gällande musik och vissa filmproduktioner skulle dessa kunna kanaliseras ut från mediesajter som skulle kunna reklamfinansieras, skulle kunna bli mycket lönsamt om något stort medieföretag vågat satsa på det. Produktionskonstnader skulle också kunna pressas... det finns inget som säger att det produceras bättre musik för att bolagen håller på att fila på produktionerna i oändlighet. Etc etc etc.

Dessutom bättre framhålla riskerna med att ge incitament för att utveckla svårforcerade krypterade nätverk som skulle kunna användas av t ex terrorister.

Holi
2006-06-09, 23:59
respectless (2006-Jun-09)Vi måste helt enkelt bli bättre på att förklara hur det i framtiden ska vara möjligt för enslkilda och företag att tjäna pengar på olika typer av media och samexistera med fildelning. Tror att vissa väljargrupper som är uppväxta med gammal teknik och gamla levnadsmönster kan ha svårt att förstå detta o det måste man ha en respekt för.

ex;

Det kan finnas flera koncept kring detta, t ex gällande musik och vissa filmproduktioner skulle dessa kunna kanaliseras ut från mediesajter som skulle kunna reklamfinansieras, skulle kunna bli mycket lönsamt om något stort medieföretag vågat satsa på det. Produktionskonstnader skulle också kunna pressas... det finns inget som säger att det produceras bättre musik för att bolagen håller på att fila på produktionerna i oändlighet. Etc etc etc.

Dessutom bättre framhålla riskerna med att ge incitament för att utveckla svårforcerade krypterade nätverk som skulle kunna användas av t ex terrorister.

Detta är saker vi håller på med dagligen... Tyvärr så lyssnar inte oppositionen så mycket på oss som vi helst vill hoppas på att dem ska göra... Vi kom med ett gäng alternativ... Dem köpte en ny lag.. Vi ignorerade lagen å fortsatte med att insistera på att kunden har rätt å att dem behöver anpassa sig... Det skulle inte ens bli så svårt då vi gett dem massa förslag på hur dem skulle kunna göra... De tryckte lite mer på regeringarna å en razzia som utfördes på väldigt tveksamt vis och gjorde att en hel hög nya frågor började ställas angående en massa annat som dem aldrig ens betänkt